25/10/09 - Pareltocht Gooik

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
valepijn
Mountainbiker

Post by valepijn »

Het parcours is misschien elk jaar grotendeels hetzelfde, maar het is dan ook maar 1x per jaar ook hé. Er zijn er hier denk ik veel (waaronder mijzelf) die een bloso route een aantal keer per jaar rijden en dan zagen over een parcours dat hetzelfde is #-o. En ik heb telkens de indruk dat zo een parcours uitstippelen niet simpel is, laat staan elk jaar een volledig nieuw parcours. Daarbij komt ook nog eens dat er meestal gezocht wordt naar de beste stukken dus als je elk jaar iets anders wilt gaan die er natuurlijk ook niet elk jaar bij zijn.

Voor mij was de organisatie dik in orde al heb ik maar de 25km gedaan aangezien ik nog niet veel kans heb om te trainen na een ongeval met knieblessure maar ik wou gooik voor geen geld missen =D>
Zwisse
Mountainbiker

Post by Zwisse »

Gisteren heb ik ook rustig de 25 km gereden.

Dat ze steeds dezelfde banen nemen is nogal wiedes. Je kunt er moeilijk gaan bijmaken. Ik vermoed dat de meeste banen in de omgeving wel gebruikt zijn. Als je de streek kent en meer thuis voelt op een downhill of freeride parcours, dan kan je er wel op uitgekeken worden. Maar niet iedereen die een TT komt doen heeft hier behoefte aan.

Maar iedereen zijn mening natuurlijk. :-)
'k Moet zeggen dat de afdaling van de Kesterberg (waar het bloso parkoer normaal naar boven gaat) toch redelijk technisch was. (ik ben dan mss ook gene grote held in afdalingen :oops: )
pilot
Mountainbiker

Post by pilot »

Ik vind Gooik nog altijd een van de betere uit de streek ondanks mijn 4de deelname (en dan begint men al wat op automatische piloot te rijden, he)
Ondanks de start om 8.30u (het spitsuur) werd ik nergens opgehouden - alleen door 2 lekke banden van mijn compagnon in het eerste halfuur. Alleen de afspuitstand was overbevolkt op de middag.
Het parcours lag er perfect bij (niet te drassig en toch zoog de modder op sommige stroken serieus aan de wielen - zeker die strook van 2a 300m achter die boerderij en parallel aan de Ninoofse steenweg). Ook perfect fietsweer - droog en zeker niet koud. Ik kreeg op die laatste privestroken in de weides in Oetingen en op de 2de kesterweidedoortocht zelfs serieus warm.
Ook het bosje net na de bevoorrading (alleen voor 45km) is voor mij een hoogtepunt van deze tocht - heb deze vorig jaar voor de eerste keer ontdekt - wel een beetje kort. Maar ja die mannen kunnen moeilijk bos creeeren waar er geen is - Ik vind dat ze altijd het maximium uit de streek halen.
Het wordt wel nooit supertechnisch, maar toch moeilijk genoeg voor 90% van de deelnemers - uitkijken geblazen in de afdaling van de Gooikse versie van het wortelpad (Ik vind dit een serieuze concurrent voor zijn grote broer op de Ladeuze - ook hier is het moeilijk boven te raken zonder voet aan de grond te zetten). Gelukkig was het deze keer een afdaling.
Ook nog te vermelden: perfecte bevoorrading - meer moet dat niet zijn.
Tip voor organisatoren: Graag volgend jaar nog eens in omgekeerde richting (want deze leek me een exacte copie van vorig jaar).

Bedankt en waarschijnlijk tot volgend jaar.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

wilt ge echt de technische trails in stijgende en dalende lijn ??? ga naar de ardennen dan, ik ken wel enkele leuke singles daar tussen Hotton en La Roche . Voor ge de dalende lijn hebt moet ge natuurlijk eerst de stijgende lijn nemen natuurlijk.

Ik was er dit jaar niet bij omdat ik naar de Koppenbergcross ging kijken. Zoals Raffie ook zei is het idd wat minder geweest qua klimmen want de vorige jaren was het steeds rond de 700 hms op de langste afstand.

MaC'Red 8)
zorro
Mountainbiker

Post by zorro »

Salonrijder wrote:Madrista , eigenlijk voel ik me wel in mijn gat gebeten . je zegt het zelf , moest je in een club zijn , maar dat ben je niet ! dan zou je beseffen dat iedere organisatie hun uiterste best om het iedereen naar hun zin te maken , inclusief mensen zoals jij ! Dus hou int vervolg je commentaar voor jezelf , of probeer tenminste eens iets positiefs te zeggen ! :evil:
Hier wil ik het ook bij houden !
je mag gerust weten wie ik ben ! iemand van de meerbeekse bikers !
[-X gewoon negeren jong diene pee, zou hem wel eens graag aan het werk zien op ne flou, ma ja daarvoor moeten we waarschijnlijk naar de alpen gaan é :-D
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

zorro wrote:
Salonrijder wrote:Madrista , eigenlijk voel ik me wel in mijn gat gebeten . je zegt het zelf , moest je in een club zijn , maar dat ben je niet ! dan zou je beseffen dat iedere organisatie hun uiterste best om het iedereen naar hun zin te maken , inclusief mensen zoals jij ! Dus hou int vervolg je commentaar voor jezelf , of probeer tenminste eens iets positiefs te zeggen ! :evil:
[-X gewoon negeren jong diene pee, zou hem wel eens graag aan het werk zien op ne flou, ma ja daarvoor moeten we waarschijnlijk naar de alpen gaan é :-D
de reactie van domheid in kwadraat!!! :off: op forum mag ieder zen advies/kritiek/raad geven...en ander moeten we maar verhuizen naar Irak waar iedereen dezelfde mening moet hebben!
niets houd u tegen om is mee tekomen...
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

MADRISTA666 wrote:
zorro wrote:
De reactie van domheid in kwadraat!!! :off: op fora mag iedereen zijn advies/kritiek/raad geven... en anders moeten we maar verhuizen naar Irak, waar iedereen dezelfde mening moet hebben!
niets houdt u tegen om is mee te komen...
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

=D> =D> =D> J.E 10 op 10 voor nederlands...
Kan niet in alles goed zijn hé :wink: :-?
zorro
Mountainbiker

Post by zorro »

MADRISTA666 wrote:
zorro wrote:
de reactie van domheid in kwadraat!!! :off: op forum mag ieder zen advies/kritiek/raad geven...en ander moeten we maar verhuizen naar Irak waar iedereen dezelfde mening moet hebben!
niets houd u tegen om is mee tekomen...
Dat ik daar nog niet aan gedacht had IRAK, daar moeten pas veel single tracks zijn van al die bommen!! goe bezig mijnheer Madrista
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

zeer graag gedaan...
en je weet het als je is wil meerijden de uitnodiging staat open!!!
Post Reply