9 de PAREL VAN BRABANT
ORGANISATIE: SASBIKERS HUMBEEK
STARTPLAATS
Sporthal Humbeek
nachtegaallaan
1851 humbeek
vertrek: 8 tot 1Ou3O met om 9u30 een gezamelijke start onder
begeleiding voor de kids-toer.
Afstanden: 18 (kids en beginners)-30-45-65 km
Inschrijving: 2,5€ en 3,5€
Service: verzekering voor elke deelnemer
ruime begeleide parking
douches met steeds warm water voor dames en heren
dubbele pechdienst
rode kruis hulppost
2 BEVOORRADINGEN OP DE 45-65 km
kleine restauratie
ambiance aprés-bike met Grimbergen
BEWAAKTE FIETSSTALLING VAN 8 TOT 13U3O
afspuitstand met 15 slangen met voldoende druk
Meer info: 0496 O8 37 40 of www.sasbikers.be
Parcours: 85% off-road over veld en boswegen(Gravenbos,Prinsenbos
Tangebeekbos en Lintbos) regelmatig een single-track, de
heuvels rond Ossel, de Kattebergen, de gevreesde Hel van
Grimbergen en vergezichten over Brussel en ni te vergeten
de "jokes" op 't parcours
Zo 08/11/2009 Humbeek
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
In Grimbergen kan je vooral een zwaar (lemen ondergrond) parcour verwachten . De "hel" is op zich niet zo zwaar maar ze lassen er dit altijd op het einde in en de wind kan daar verdomd uit een slecht hoekse komen. Kan er spijtig genoeg niet bij zijn, zit in de Ardennen.
Wordt de technische bijstand nu verleend door de voorzitter of is hij nog niet afgestudeerd?
Wordt de technische bijstand nu verleend door de voorzitter of is hij nog niet afgestudeerd?
- Schijfrem
- Mountainbiker
Effe in mijn fotoarchief gedoken, volgens mij is "die hel" een veldweg vals plat omhoog met zware zuigende leemgrond en steeds een gure wind tegen. Als je dan bijna helemaal leeggereden bent en helemaal boven in de verte van die klein silhouetten ziet van mtb-ers dan zakt de moed u in de schoenen. Op onderstaande foto was het nog redelijk droog maar als het een paar dagen voordien ferm geregend heeft dan is dit echte een marteling
... .... ....

... .... maar eenmaal boven staat er u altijd iets te wachten.

... .... maar eenmaal boven staat er u altijd iets te wachten.
necky78 wrote:Ik wil dit ook wel eens weten wat ik van deze streek mag verwachten, veel hoogtemeters?mo6 wrote:Ik heb deze tocht nog niet gereden. Dus dit jaar voor de eerste keer. Maar wat moet ik me in godsnaam voorstellen bij de "Hel van Grimbergen"???????? Ne mens zou schrik beginnen krijgen
Qua hoogtemeters valt het nog best mee: een goei 4OO op de langste afstand(65km)
En die hel..........een strook die langzaam bergop gaat op zware ondergrond en meestal speelt de wind daar nog een vies rolleke ook.
altijd afzien daar.......