31/10/09 merksplas
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- devil biker
- Mountainbiker
31/10/09 merksplas
Post by devil biker »
16-25-32
40-50 km
8.30-14.00
iemand meer info kwa bloso gehalte,..... ?
40-50 km
8.30-14.00
iemand meer info kwa bloso gehalte,..... ?
-
chickmagnet
- Mountainbiker
Post by chickmagnet »
enkele kilometers over de bloso-toer, maar deze zijn dan wel in omgekeerde richting.
-
chickmagnet
- Mountainbiker
Post by chickmagnet »
en de aankomst is ook veranderd. De gevreesde doortocht door de weide is eruit! Misschien voor velen een opluchting???????? 
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
Wat mag ik hier verwachten? Veel bos, singletracks, veldwegen...????? Ben in deze regio nog nooit komen fietsen.
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Post by StrammerMax »
Je kan hier alles verwachten van wat je opnoemt: zowel bos, singletracks als veldwegen. Wel alles zo plat als een pannenkoek. Ik denk dat je de toer wat kan vergelijken met de Landduinenroute in Geel. Het leuke hier is dat je op korte afstand veel afwisseling hebt, zowel wat het landschap als wat de ondergrond betreft. Gewoon eens afkomen en rijden.
Uit mijn verslag van vorig jaar: "Mooie toertocht over voor mij bekend terrein waar ik geregeld op eigen houtje ga rijden. Van Merksplas richting Bolk Rijkevorsel, Wortel-kolonie, Bootjesven, het Grenspad, de Rooie Weg in Castelré (NL), de bossen rond de Pampaweg en Ginhoven. Alleen het laatste stuk aan het Zwart Goor was voor mij minder bekend terrein. Een deel van de vaste groene en rode route werd aangedaan, maar in omgekeerde richting."
Wat die aankomst door de wei betreft, daar kan ik me niets meer bij voorstellen, dat kan ik me niet meer herinneren. Wel dat je kon parkeren op een pas geoogst maïsveld. Je schoenen aandoen tussen de stoppels! En de start was denk ik via het park, want zelfs dat hebben ze daar! En het gevang zal je misschien ook wel passeren.
Dit is de streek waar ik met biken ben begonnen (en ook mijn werkplek). Door veranderde omstandigheden kom ik hier nu minder biken. Ook omdat ik graag elders ga om zo verschillende streken te leren kennen. Toevallig ben ik hier op woensdag 14/10 nog eens komen rijden, onder anderen over het funstukje (keren en draaien) op de groene route. Het terrein lag er prima berijdbaar bij: niet te droog, niet te nat. In de zomer kan het hier poederdroog zijn, in de winter zeiknat. Een paar regendagen herschapen alles in een modderpoel en na enkele droge dagen is het hele boeltje weer compleet opgedroogd.
Een collega die hier woont vroeg me daarstraks of ik geen zin had om zaterdag nog eens een toerke hier te rijden. Ik vermoed dat hij niet weet dat deze toer plaatsvindt. Misschien hem overtuigen om deze nog eens te rijden!
Topic van vorig jaar: klik hier!

De Papegaai Bike Team Stabroek * www.wieleradvies.be * www.heldwillenworden.be * Kalender 2009-10 West-Brabant en Noorderkempen
Uit mijn verslag van vorig jaar: "Mooie toertocht over voor mij bekend terrein waar ik geregeld op eigen houtje ga rijden. Van Merksplas richting Bolk Rijkevorsel, Wortel-kolonie, Bootjesven, het Grenspad, de Rooie Weg in Castelré (NL), de bossen rond de Pampaweg en Ginhoven. Alleen het laatste stuk aan het Zwart Goor was voor mij minder bekend terrein. Een deel van de vaste groene en rode route werd aangedaan, maar in omgekeerde richting."
Wat die aankomst door de wei betreft, daar kan ik me niets meer bij voorstellen, dat kan ik me niet meer herinneren. Wel dat je kon parkeren op een pas geoogst maïsveld. Je schoenen aandoen tussen de stoppels! En de start was denk ik via het park, want zelfs dat hebben ze daar! En het gevang zal je misschien ook wel passeren.
Dit is de streek waar ik met biken ben begonnen (en ook mijn werkplek). Door veranderde omstandigheden kom ik hier nu minder biken. Ook omdat ik graag elders ga om zo verschillende streken te leren kennen. Toevallig ben ik hier op woensdag 14/10 nog eens komen rijden, onder anderen over het funstukje (keren en draaien) op de groene route. Het terrein lag er prima berijdbaar bij: niet te droog, niet te nat. In de zomer kan het hier poederdroog zijn, in de winter zeiknat. Een paar regendagen herschapen alles in een modderpoel en na enkele droge dagen is het hele boeltje weer compleet opgedroogd.
Een collega die hier woont vroeg me daarstraks of ik geen zin had om zaterdag nog eens een toerke hier te rijden. Ik vermoed dat hij niet weet dat deze toer plaatsvindt. Misschien hem overtuigen om deze nog eens te rijden!
Topic van vorig jaar: klik hier!

De Papegaai Bike Team Stabroek * www.wieleradvies.be * www.heldwillenworden.be * Kalender 2009-10 West-Brabant en Noorderkempen
- devil biker
- Mountainbiker
- mallybiky
- Mountainbiker
de omloop van vorig jaar
Ik heb deze tocht vorig jaar ook gereden. De track kan je zien via googlemaps.
Dat zware stuk eruit vind ik super!
Dat zware stuk eruit vind ik super!
-
Donkey@base.be
- Mountainbiker
Post by Donkey@base.be »
ik kijk steeds uit naar de tocht in Merksplas. Voor mij is het dichtbij en het parcours wordt niet veel aangedaan in andere tochten uit de buurt. Er zitten dus veel gedeelten in die enkel in deze organisatie worden aangedaan. Als je wekelijks een of meerdere toertochten rijdt is dat toch plezanter. Elders op het forum wordt Lille met Merksplas vergeleken. Eerlijk gezegd heeft Lille een mooier parcours maar dat wordt dan ook te pas en te onpas aangedaan vanuit het omliggende. Neen voor mij is Merksplas zaterdag "the place to be" sorry Lille.
-
chickmagnet
- Mountainbiker