ik weet dat er al topics over geschreven zijn, maar toch nog eens oprakelen...
voor de moment rijd ik met hayes hfx-9 schijfremekes, maar altijd problemen mee gehad : van in het begin waren ze slecht afgesteld door de fietsenmaker. resultaat : continu gesleep, en ne slag in de schijf.
enige oplossing zijn nieuwe schijven, en liefst geplaatst door een echte vakmens.
Nu blijken die schijven 80 euro per stuk te kosten. vind ik veel te duur om toch weer dezelfde problemen te kunnen voorhebben
Welke schijfremmen zijn nu het beste
- afstelling ervan
- onderhoudsvriendelijk
- prijs?
had al gedacht aan de hopes en de xt's
iemand ook ervaring met formula?
welke schijfrem?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- MadMan
- Mountainbiker
- Location: thompson x-line / marzo mx comp 04 / hayes hfx9xc / sram9.0 / x3.1Disc ust / dt swiss onyx disc /
Re: welke schijfrem?
Hello,fille wrote:ik weet dat er al topics over geschreven zijn, maar toch nog eens oprakelen...
voor de moment rijd ik met hayes hfx-9 schijfremekes, maar altijd problemen mee gehad : van in het begin waren ze slecht afgesteld door de fietsenmaker. resultaat : continu gesleep, en ne slag in de schijf.
enige oplossing zijn nieuwe schijven, en liefst geplaatst door een echte vakmens.
Nu blijken die schijven 80 euro per stuk te kosten. vind ik veel te duur om toch weer dezelfde problemen te kunnen voorhebben
Welke schijfremmen zijn nu het beste
- afstelling ervan
- onderhoudsvriendelijk
- prijs?
had al gedacht aan de hopes en de xt's
iemand ook ervaring met formula?
Ik rij met hayes hfx9 in combinatie van bbb powerstop schijven, werkt zonder problemen en is goedkoper dan nieuwe remmen (22 euro per stuk)
http://www.bike2build.nl/toonartikel.ph ... 77add0e1b9
Groetjes
die schijven kosten normaal tussen de 30 en de 50 euro per stuk, maar als ge nieuwe remmen gaat kopen, ik zou in uw geval voor die hopes 4 zuiger remmen gaan................mmmmmmmm drooooooool hopes
en waarom moet ge remschijven laten plaatsen bij ne fietsenmaker ????
das der gewoon opvijzen gelijk een autowiel, daar is radicaal niks aan
en waarom moet ge remschijven laten plaatsen bij ne fietsenmaker ????
das der gewoon opvijzen gelijk een autowiel, daar is radicaal niks aan
De schijven zal inderdaad nog wel lukken, maar voor het plaatsen van de remmen ga ik naar ne fietsenmaker.
Daarom dat ik aan die hopes had gedacht. Daar hoor ik niets dan lof over. En naar het schijnt onderhoudsvriendelijker? Misschien iets voor mij dan, met mijn twee linkerpolle! Maar stillekes aan leren we bij hé, vooral hier via het forum!
Daarom dat ik aan die hopes had gedacht. Daar hoor ik niets dan lof over. En naar het schijnt onderhoudsvriendelijker? Misschien iets voor mij dan, met mijn twee linkerpolle! Maar stillekes aan leren we bij hé, vooral hier via het forum!
- Schijfrem
- Mountainbiker
Gebruik zelf de meer Freeride gerichte Magura Louise FR en heb ondertussen
2200 km met nog steeds de originele remblokjes. En ze zijn nog altijd niet versleten.
Maar over deze topic stel ik vast dat er voor alle merken voor- en tegenstanders zijn.
Het kan goed zijn dat als je van hetzelfde merk een nieuwe, identieke set laat plaatsen, je wel heel tevreden zou kunnen zijn van de remmen.
Ik laat in ieder geval het onderhoud over aan mijn fietsmaker.
2200 km met nog steeds de originele remblokjes. En ze zijn nog altijd niet versleten.
Maar over deze topic stel ik vast dat er voor alle merken voor- en tegenstanders zijn.
Het kan goed zijn dat als je van hetzelfde merk een nieuwe, identieke set laat plaatsen, je wel heel tevreden zou kunnen zijn van de remmen.
Ik laat in ieder geval het onderhoud over aan mijn fietsmaker.
plaatsen van de remmen is gewoon op uw nokken vijzen, ni vastvijzen, rem toenijpen en dan vastvijzen, als de schijf dan nog niet gecentered staat, met spacerkes aanpassen, als het daarna nog niet deftig staat, ontuchten of kijken of u blokken ni scheef versleten zijnfille wrote:De schijven zal inderdaad nog wel lukken, maar voor het plaatsen van de remmen ga ik naar ne fietsenmaker.