idem hier. In de zomer rij ik met lenzen (wel harde) en dat gaat, maar in de winter is er teveel miserie met modderspatten in je ogen, wat niet echt leuk als lenzendrager. Zachte lenzen gaan misschien wel?Turfke wrote:Enkel een aantal keer serieus gevloekt:als brildrager is het niet altijd evident om te blijven zien waar ge rijdt in dit weer. Afkuisen had niet veel zin, na enkele seconden terug van hetzelfde en zeker als ge in het "gat" hangt van een medebiker
![]()
Zouden lenzen hier een oplossing kunnen bieden?
24-10-2009- TORHOUT
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
zal eens horen bij m'n opticienLichterveldenaere wrote:idem hier. In de zomer rij ik met lenzen (wel harde) en dat gaat, maar in de winter is er teveel miserie met modderspatten in je ogen, wat niet echt leuk als lenzendrager. Zachte lenzen gaan misschien wel?Turfke wrote:Enkel een aantal keer serieus gevloekt:als brildrager is het niet altijd evident om te blijven zien waar ge rijdt in dit weer. Afkuisen had niet veel zin, na enkele seconden terug van hetzelfde en zeker als ge in het "gat" hangt van een medebiker
![]()
- Traxer
- Kerstman
Niet echt een goede oplossingTurfke wrote:zal eens horen bij m'n opticienLichterveldenaere wrote:idem hier. In de zomer rij ik met lenzen (wel harde) en dat gaat, maar in de winter is er teveel miserie met modderspatten in je ogen, wat niet echt leuk als lenzendrager. Zachte lenzen gaan misschien wel?Turfke wrote:Enkel een aantal keer serieus gevloekt:als brildrager is het niet altijd evident om te blijven zien waar ge rijdt in dit weer. Afkuisen had niet veel zin, na enkele seconden terug van hetzelfde en zeker als ge in het "gat" hangt van een medebiker
![]()
dank voor de tip - dan brillen we voorlopig maar verder en hopen we op goed weerTraxer wrote:Niet echt een goede oplossingTurfke wrote:zal eens horen bij m'n opticienLichterveldenaere wrote: idem hier. In de zomer rij ik met lenzen (wel harde) en dat gaat, maar in de winter is er teveel miserie met modderspatten in je ogen, wat niet echt leuk als lenzendrager. Zachte lenzen gaan misschien wel?Ik draag zachte (dag)lenzen, doch haal die steeds uit om te biken. Mijn ervaring heeft geleerd dat modder en zachte lenzen een irriterende combinatie is.
Ik vrees dat een bril de enige optie is...
Skiën, daarentegen, lukt perfect met zachte lenzen...
Al eens gedacht om in de zoekertjes te kijken naar :Meisje met tandem zoekt vriend om te biken ?Turfke wrote:dank voor de tip - dan brillen we voorlopig maar verder en hopen we op goed weerTraxer wrote:Niet echt een goede oplossingTurfke wrote: zal eens horen bij m'n opticienIk draag zachte (dag)lenzen, doch haal die steeds uit om te biken. Mijn ervaring heeft geleerd dat modder en zachte lenzen een irriterende combinatie is.
Turfke wrote:dank voor de tip - dan brillen we voorlopig maar verder en hopen we op goed weerTraxer wrote:Niet echt een goede oplossingTurfke wrote: zal eens horen bij m'n opticienIk draag zachte (dag)lenzen, doch haal die steeds uit om te biken. Mijn ervaring heeft geleerd dat modder en zachte lenzen een irriterende combinatie is.
hallo gastjes,
ik draag sedert een 20-tal jaar lenzen..omdat ik niet goed zie
mountainbiken is voor mij sedert een 5-tal jaar een passionele hobby en steeds hou ik de lenzen in door weer en wind....echter steeds probeer ik zo lang mogelijk een bril op te houden, zomer en winter; tijdens het rijden heb ik nog maar zelden last ondervonden, als ik last ad ogen heb is het na het douchen en daarna volstaan meestal enkele druppels "saline" om de lenzen weer te bevochtigen.Op dit ogenblik rij ik met een BBB bril van een degelijke kwaliteit (lees : niet superduur) die redelijk goed aansluit en die niet snel "bedampt"(alhoewel ik steeds probeer snel te rijden
nog even dit : de lenzen zijn "zachte" lenzen - Acuvue
Ook dit nog : ik vond het een leuke rit
- 't klimmerke
- Mountainbiker
Post by 't klimmerke »
samen met jägere en rik c samen vertrokken voor 54 prachtige km's met buffeten van bevoorradingen en zeer goede bepijling