25/10/09 zonhoven

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

kawa wrote:Dat het af en toe wat filerijden is op singletracks hoort er gewoon bij, als je daar niet tegenkan moet je wegblijven op zondag.
Goed (helm)licht halen en de TT's rijden in het donker ;)
Beestig meer fun en de hele paden voor jezelf.

Inschrijven doe je dan bij aankomst.
madness
Mountainbiker

Post by madness »

Ik ben er zelf heelhuids vanaf gekomen, maar mijn achterpad heeft de strijd niet overleefd. Tijdens het voorbij steken op een stuk na de bevoorrading is er een grote tak tegen mijn achterwiel gevlogen. Ik dacht dat mijn ketting gewoon van mijn voorste tandwielen was gevlogen, maar nee. Voor de eerste keer in mijn carriére de achterderailleur eraf gereden. Dan maar omgebouwd naar een single-speed en via de asfalt binnen gereden samen met de rest van de club.

De tt zelf was idd druk! Maar als je rustig blijft en vriendelijk meld dat je voorbij komt, is er toch steeds begrip. De streek is nu wel een paar keer aangedaan, maar blijft toch steeds mooi en verrassend. De bevoorrading was (zoals iemand in de rij zei) soms beter dan het dessertbuffet op een trouwfeest. Ook de persoonlijke uitleg van het parcours aan de inschrijving was een grappige ervaring. Dit is duidelijk een organisatie die het met plezier doet. Volgend jaar misschien toch Sprimont, enkel wegens het feit dat ik liever in dardennen zit te biken.
cureghempiet
Mountainbiker

Post by cureghempiet »

kawa wrote:
cureghempiet wrote:Wel merkwaardig dat er altijd geklaagd wordt over de wegrenners/toeristen die zogezegd de boel verzieken op tt door te snel en gevaarlijk te rijden.zijn wij dan echt sneller als de gemiddelde biker?
Op makkelijke stukken wel ja, alleen jammer dat jullie stilvallen op smalle singletracks, losse zand en heuvelkes :P
@ kawa:raar...is me toch niemand voorbij gereden dus zo hard stilvallen zal ik niet doen.je bent toch militair he?of vergis ik mij? hoeveelste was je op bk in winterslag09?eupen08? informatieve vraag he
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

cureghempiet wrote:
kawa wrote:
cureghempiet wrote:Wel merkwaardig dat er altijd geklaagd wordt over de wegrenners/toeristen die zogezegd de boel verzieken op tt door te snel en gevaarlijk te rijden.zijn wij dan echt sneller als de gemiddelde biker?
Op makkelijke stukken wel ja, alleen jammer dat jullie stilvallen op smalle singletracks, losse zand en heuvelkes :P
@ kawa:raar...is me toch niemand voorbij gereden dus zo hard stilvallen zal ik niet doen.je bent toch militair he?of vergis ik mij? hoeveelste was je op bk in winterslag09?eupen08? informatieve vraag he
ze zijn niet allemaal zo.... mar toch met veel vandaag :wink:
PeeTee
Mountainbiker

Post by PeeTee »

Wat betreft over de race kiekens( en ik ben er ook zo een) zal ik NOOIT een andere biker hinderen tijdens voorbij rijden, heb vandaag veeel bikers voorbij gestoken en dan bedoel ik tegen 10 km sneller, en daar merk je helemaal niets van :-) ik heb zeker ook mijn deel files ondernomen, zonder daar 1 keer bij te klagen, en dat je dan te voet naar boven moet, zo what its for FUN :bounce:

Wat ik vandaag ook heb gezien , inderdaad aan de industriezone, berg op en af , vonden dan een paar gasten het nodig om daar gewoonweg rechtdoor te rijden, om dan 200 m verderop terug aan te schuiven, no way [-X

Ale laat het gezegd zijn bij deze en tot de volgende

Peetee
Arnito
Mountainbiker

Post by Arnito »

Ik had wat vrienden uitgenodigd om samen te genieten van ons Zonhovens decor.
Ze maakten een verplaatsingen vanuit Leuven, Tervuren en zelfs Gent om te profiteren van de mooie en droge omstandigheden.
Het was druk, met momenten zeer druk, maar dat kon de pret niet drukken. Er waren stukken genoeg om voorbij te steken en de gas open te draaien.

Een pluim aan de organisatie!
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

148 fotokes uit de filmbeelden staan nu op het net. dubbelklik op foto voor groter formaat
http://www.fonsmtb.be/
Image
Image
Image
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

cureghempiet wrote:
kawa wrote:
Smiley'ke niet gezien.... :wink:
Natuurlijk zijn niet alle racers sukkelaars in losse zand en op heuvelkes...
Maar je moet blind zijn om ze er niet uit te halen.

Maar goed, ik ben geen wedstrijdrijder, doe dus niet mee aan die kampioenschappen. :wink:
Ik rij met de MTB voor het plezier, heb vandaag zelfs de HT thuisgelaten om op m'n gemak te rijden. :wink:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

PeeTee wrote: Wat ik vandaag ook heb gezien , inderdaad aan de industriezone, berg op en af , vonden dan een paar gasten het nodig om daar gewoonweg rechtdoor te rijden, om dan 200 m verderop terug aan te schuiven, no way [-X
Waar moest je dan terug aanschuiven?

Ik volg normaal altijd het traject, maar er stond minstens 20 man op een rij met de fiets in de hand om te voet omhoog te wandelen. Sorry, maar wandelen doe ik zonder fiets.
Gewoon effe afsnijden en doorfietsen vond ik daar de beste oplossing. :wink:
forrest
Mountainbiker

Post by forrest »

ze scheren weer iedereen over de zelfde kam. ik rij ook goe door, vandaag heeft niemand mij gepasseerd. (met een gem. van 23,1). dit ter zijde. ik hinder ook niemand, op singletracks wacht ik totdat er meer dan voldoende plaats is om voorbij te gaan. en mij pakken ze niet terug op een volgende klim, want ik zet geen voet aan de grond. alléé, vandaag wel met die files. en zo kunnen we de bal ook weerkaatsen. de tragere gaan geen 20cm opzij om iemand door te laten, alléé da is juist hetzelfde. je hebt een aantal van die tragere, die volgens mij expres hinderen zodat je niet door kunt. maar dan gaat het over een heel klein aantal van die tragere en niet iedereen. zo geldt het ook voor de snellere, dit zijn er een aantal. ( denk ik dan toch ). ik denk niet dat ik een uitzondering ben.
Post Reply