25/10/09 zonhoven

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Marc Vde
Mountainbiker
Location: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace

Post by Marc Vde »

Headshot wrote:
Biestie1 wrote:Op deze manier hoeft het voor mij nie meer, die toertochten :(
Iets voor half 10 gestart, na een half uur meer stilstaan dan fietsen, had ik 6 kilometers op het tellerke.
Teruggedraaid om naar huis te rijden.
Geen plezier aan op die manier.

Eens terug op de parking (ondertussen iets na 10) zag ik dat er precies minder startten, dus toch een nieuwe poging gedaan. En het ging inderdaad wat vlotter ... tot ik opnieuw midden in de meute zat. Mijn remmen hebbe vandaag overuren geklopt. Bevoorrading overgeslagen, daar stond een file aan te schuiven erger dan hetgeen ik morgenvroeg alweer zal meemaken richting Brussel.

Het is nie meer plezant :cry: Wat een verschil met eind jaren 90, toen ik begon met mtb'en...

Een tip tegen die overbevolking : haal al die apen zonder helm van het parkoers af, dan zal het al een stuk minder druk, een stuk veiliger en plezanter zijn !
laat dit nu de reden zijn waarom ik voor Sprimont gekozen heb
En in Sprimont was het naar Waalse gewoonte ook "gezellig" druk. :wink:
Bruce Wayne
Mountainbiker

Post by Bruce Wayne »

het was een mooi tochtje. maar te veel file gereden. omdat het te druk was zijn we bij de splitsing van 33 er maar af gegaan.
Voor elke boomwortel stond file. KOmen er ook nog van die aso's voorkruipen. Het was zelfs een keertje bijna kloppen tussen 2 bikers. Wat een verstand van sommigen. Vind het best dat er mensen sneller zijn dan andere maar veel mensen hadden de oogkleppen meegenomen ipv sociale vaardigheden. het is te merken dat het wegseizoen is afgelopen helaas.
Ook aan de rustpost: zo veel volk heb ik nog nooit aan een rustpost gezien. we zijn maar doorgereden. volgende keer maar weer lekker laat starten. vond het erg jammer
8tenstef
Mountainbiker

Post by 8tenstef »

Vanwege onze fietsclub 1840 maal bedankt voor jullie opkomst. Dit hadden wij helemaal niet verwacht. Daarom zullen wij volgende editie zeker rekening houden met jullie opmerkingen. Foto's zijn over enkele dagen te zien op onze site www.heuvenskliekske.be .
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

PeeTee wrote:Degene die een belgische driekleur heeft zien passeren, that was me :P
Ik zag er eentje stil staan.. fotoke geknipt uit filmbeeld. filmkes komen in de week. Fotokes straks of morgen.

Image
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

Fons Moors wrote:
PeeTee wrote:Degene die een belgische driekleur heeft zien passeren, that was me :P
Ik zag er eentje stil staan.. fotoke geknipt uit filmbeeld. filmkes komen in de week. Fotokes straks of morgen.

Image
Ik sta ook op de foto. Die wa helemaal rechtsachteraan staat met een beetje overgewicht :lol:
Ik sta samen met mijn broer ( belgische driekleur ) op de foto zonder dat ik het wist :drunk:
Bumba
Mountainbiker

Post by Bumba »

49.5km MTB plezier, 230hm en veeeeeeeeeeeeeel volk.
Wij hebben aan de start ons inschrijvingsgeld aan de start controleurs gegeven (volgend jaar meer inschrijvingstafels aub)) en de bevoorrading hebben we zo goed als overgeslagen.
Voor de rest was dit genieten ... =D>
cureghempiet
Mountainbiker

Post by cureghempiet »

Wel merkwaardig dat er altijd geklaagd wordt over de wegrenners/toeristen die zogezegd de boel verzieken op tt door te snel en gevaarlijk te rijden.zijn wij dan echt sneller als de gemiddelde biker?

iets om over na tedenken mss ook is dat alles stopt en begint met respect.die traag rijden hebben evenveel last van de snellere jongens als omgekeerd ook het geval is.maar zoals ik voorgehad heb vandaag,3keer vragen om rechts te houden en geen reactie...sorry maar dan kom ik ook gewoon binnendoor.resultaat hoop gevloek en getier...kon vermeden worden

mooie tocht,weinig last gehad voor de rest van het file rijden op enkele punten na.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

cureghempiet wrote:Wel merkwaardig dat er altijd geklaagd wordt over de wegrenners/toeristen die zogezegd de boel verzieken op tt door te snel en gevaarlijk te rijden.zijn wij dan echt sneller als de gemiddelde biker?
Op makkelijke stukken wel ja, alleen jammer dat jullie stilvallen op smalle singletracks, losse zand en heuvelkes :P
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

big-Mac wrote: als je met zijn allen staat aan te schuiven in de file is het dan echt nodig dat er een bende onozelaars door de bosjes snel voorbij kruipt.
Eén keer ben ik van het pad afgegaan, aan die industriezone waar je omhoog moest en onmiddelijk erna terug omlaag.
Ik ga niet als een onnozele in een rij van 30 fietsers te voet dat heuvelke op wandelen om er dadelijk terug vanaf te rijden.
Daar heb ik zelf een paadje gezocht om terug op het parcours uit te komen zonder die helling te moeten nemen.

Maar op andere punten ben ik mee.
Als ik een heuvelke vol wandelaars zie wacht ik meestal tot het vrij is om toch al fietsend omhoog te rijden, awel, dan krijg ik het ook op men heupen van die mannen die met de fiets aan de hand mij voorbij gaan om ook te voet omhoog te wandelen.... #-o
Maar goed, da's zowat het enige waar ik me aan kan storen tijdens een TT.
Dat het af en toe wat filerijden is op singletracks hoort er gewoon bij, als je daar niet tegenkan moet je wegblijven op zondag.
X6 3.5biturbo
Mountainbiker

Post by X6 3.5biturbo »

=D> =D> =D> alles perfect, nergens over te klagen
Post Reply