25/10/2009 BIERBEEK

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Josdevos
Mountainbiker

Post by Josdevos »

Leuke tocht maar helaas verpest door "les scoutes". Vrij laat gestart voor de 65 maar na 35 km verkeerd gereden door verplaatste bepijling.
We kwamen altijd op hetzelfde punt uit maakte niet uit of je aan de splitsing 55 of 65 nam.
Een vriendelijke waalse dame heeft ons dan op weg gezet richting Hamme Mille. Meerdaalbos door via de Naamsesteenweg en via Heverleebos terug richting Bierbeek gereden. Toch nog aan 63 km in totaal geraakt.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

om 8u05 gestart voor de 65 km. Na 35 km dan de eerste bevoorrading. Vond da al afschuwelijk laat. Dan de extra lus van de 65 opgereden. Tiens, hie zen we al gewest, eerste reactie. Effe gps geraadpleegd en ja, dat luske hadden we al gehad. Binnendoor terug naar de bevoorrading en vandaar de 45 gevlogd.
Dankzij de scouts een 72 km op den teller, merci hé mannen, en een bevoorrading minder gehad (weeral ne kilo minder gewicht mee te sleuren)

Parcous, zeer leuk maar gene wauw...wel droog.

Belangrijkste was dat er terug vertrouwen in het fietsen en de schouder komt.

Voor de start Phille en ewa zoenkers gespot...eerste km's mee samengereden.

Zeer geslaagde voormiddag =D>
funkstar
Mountainbiker

Post by funkstar »

Een aangename voormiddag gehad.
Gezien de vorm en de gedachte dat het een zwaar parcours ging zijn toch maar de 55km gekozen.
Achteraf bekeken bleken de benen wel in orde en het parcorus niet al te zwaar. Dus spijt van dat ik geen 65 km gekozen hebben.
Bevoorrading één was wel leeg toen ik passeerde, maar de suikerwafel in mijn achterzak kwam eindelijk eens van pas.
Leuk herfsttochtje dus, en altijd leuk om hier eens terug te komen.

Een film van dit alles staat op onze website bij "foto en film":
http://www.mtbteammargi.tk
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Josdevos wrote:Leuke tocht maar helaas verpest door "les scoutes".
Die mannekes waren anders vriendelijk genoeg toen ik ze passeerde. Er waren inderdaad ganse lussen bewust herpijlt, maar of het nu de scouts waren of "volwassener volk ", laat ik in het midden..
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

A d r i wrote:
Josdevos wrote:Leuke tocht maar helaas verpest door "les scoutes".
Die mannekes waren anders vriendelijk genoeg toen ik ze passeerde. Er waren inderdaad ganse lussen bewust herpijlt, maar of het nu de scouts waren of "volwassener volk ", laat ik in het midden..
de grootste act van terrorisme (wa ne naam) was in de buurt van een 'vaste plaats' van die mannen ... ze waren een dropping aan het doen.
'k Laat in het midden of zij het waren of andere pseudo-alquada's ... maar 'k moet ze feitelijk bedanken--> 7 extra km's gebold :P

vriendelijk waren die mannekes inderdaad
Freaky
Mountainbiker

Post by Freaky »

Bedankt allemaal voor de massale opkomst !

Excuses aan diegenen die te veel of te weinig km's hebben gereden door omgedraaide/weggenomen pijltjes. Met het fiets-controle-team van onze club (15 man sterk) hebben we vanaf 7u 's morgens gestreden tegen onbekenden die geregeld grapjes met de bepijling wilden uithalen ... (Wie? geen harde bewijzen, maar er was een massa jonge scouts (nationaal event, 600 scouts die een nachtspel hadden dat tot de middag duurde) en vermoedelijk de lokale anti-MTB volwassenen)... Op een moment hebben we een cruciale veldslag verloren en is 15min lang een splitsingsbord weggenomen en zijn pijltjes op een cruciale plaats verdraaid waardoor een pak bikers (het was jammergenoeg in prime time) de verkeerde kant zijn opgestuurd.

Bedankt in elk geval voor de sportiviteit waarmee velen van jullie dit opnamen toen ze terug op het parcours terecht kwamen ! Ook bedankt voor de vele leuke reacties die ik mondeling heb gekregen...

Zoals steeds houden we alles bij en optimaliseren we naar volgend jaar toe !
Last edited by Freaky on Sun 25 Oct 2009 19:08, edited 3 times in total.
Freaky
Mountainbiker

Post by Freaky »

Schijfrem wrote:1 minpuntje: zorg dat de bewaakte fietsenstalling van in het begin bemand is. Om 8:20u stond er nog niemand van de organisatie (ik heb toch niemand gezien). Een dief heeft maar 5 seconden nodig!! [-X

Soit, het was een nagenoeg perfecte organisatie! Dank u mensen en tot de volgende editie =D> =D> =D>
Terechte opmerking schijfrem. Om logistieke redenen hadden we de bewaakte fietsenstalling eigenlijk pas voorzien bij binnenkomst... maar verkeerdelijk hingen de bordjes 'bewaakt' er al op van 's morgens... We nemen dit op voor volgende keer !
Last edited by Freaky on Sun 25 Oct 2009 18:16, edited 1 time in total.
MÖBIAAN
Mountainbiker

Post by MÖBIAAN »

Mooie tocht, het lag er wat mij betreft verrassend droog bij.
Na 55km en 700hm toch nog 21.7avg op de teller. Het zwaardere werk zal er deze winter nog aankomen denk ik...

Proficiat aan de organisatie, was werk van gemaakt!
Freaky
Mountainbiker

Post by Freaky »

Willy D wrote:om 8u05 gestart voor de 65 km. Na 35 km dan de eerste bevoorrading. Vond da al afschuwelijk laat. >
Ja Willy, normaal had je BV1 na 15/16 km moeten tegenkomen... sorry dat je op het foute moment op de foute plaats was toen er daar pijlen waren omgedraaid (wat we pas na 15 min konden rechtzetten), waardoor je de eerste BV miste... daardoor kwam het ook dat je 2x dezelfde lus hebt gereden
kdi
Mountainbiker

Post by kdi »

Ook de 55 gedaan ipv geplande 45 door die gemiste eerste splitsing en bevoorrading. Maar ging al bij al goed, dus eigenlijk blij dat ik die 55 heb kunnen doen.
Die scouts zou ik ook van niet teveel betichten: waren uiterste vriendelijke kids (als bikers even dikwijls een Bonjour zouden zeggen ...).
Van bikers gesproken trouwens ... Ok, als je laat naar de toertocht komt, dan kan het al eens gebeuren dat je geen plaats meer hebt op de parking. Hebben dan ook nog velen zich gewoon langs de weg moeten zetten. Maar wat er bij mij niet inkan, waren die twee vedetten die het dan nog presteerden van OP het fietspad te parkeren. Is toch echt de wereld op z'n kop [-X
Post Reply