25/10/09 zonhoven

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
MoC
Mountainbiker

Post by MoC »

Zoals verwacht, een heel mooie tocht. Parcours was uitstekend afgepijld. De bevoorrading was meer dan ok!
Het was druk, maar zoveel last had ik daar niet van. Ik ben vertrokken voor de 47 km, bij de laatste splitsing heb ik het extra stuk niet meer gedaan. Ik had toch 48.33 km op de teller.
Proficiat aan de organisatie!

enige minpuntje: de ice tea was ineens op :lol:

Garmin heeft gemeten en zei:
afstand: 48.33 km
gem. snelh: 21.8 km/h
v max: 37.7 km/h
hoogtemeters: 321
Brockie
Mountainbiker

Post by Brockie »

Vond het ook goed doenbaar ondanks het vele volk,ben thans vertrokken rond kwart voor 9. Int begin wast hier en daar wat aanschuiven, maar daarna ging alles vlot. Wat wel altijd leuk is, is dat de snelheidsmannen je voorbij vlammen, maar als het wat technischer gaat of een steil klimmetje dan staan ze met hun voet aan de grond, en zelf ik ben overal boven geraakt, op 2 hellingen na wat niet te doen waren met de fiets. Denk eraan is nog een groot verschil tussen kunnen snel rijden of goed mountainbiken. Vooral op een parcour zoals vandaag is wel een beetje dosseren de goede raad (toch voor mij). Vond het een mooie toer met heel wat afwisseling in. Dus mij zien ze hier terug volgend jaar en nu ist as volgende week, ook de moeite denk ik.
miebe
Mountainbiker

Post by miebe »

Hele mooie toertocht!! schitterend parcours, goede bevoorrading, uitpijling,... Die drukte neem ik er graag bij :wink: Proficiat aan de organisatie =D> en tot volgend jaar!
looike
Mountainbiker

Post by looike »

voor de eertse keer hier komen rijden, had er al veel van gehoord en gelezen. maar druk druk druk de eertse helft van de tocht iedereen achter elkaar. de bevoorrading was dik in orde voor ieder wat wils chapeau =D> =D>
na de bv op de bredere paden viel het goed mee van het volk
het parcours was toch zwaarder dan ik dacht met de mulle zand en de pittige klimmetjes. maar toch moe maar voldaan binnengekomen met een ggm van 21.4 was het eigenlijk toch nog een snel tochtje.
volgend jaar ben ik weer van de partij voor deze mooie tocht :-D
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

amai, zelden zo afgezien als vandaag

om 9u thuis vertrokken met de fiets (en met ne kater :-D ), ben juist richting genk aant fietsen als ik 300m voor mij ne wielertoerist de weg op zie draaien. Die rijdt ook naar Genk dus ikke alles geven om in die z'n wiel te geraken :-D In z'n wiel geraakt, begint die daar nog extra gas te geven om mij deraf te rijden. Anyway, tegen 35km/u richting Genk gevlamd, hartslag al 180, en ik had de voorbije 2 dagen al meer dan 100km gereden, dus da ging niet goed komen.

toen ik al 14km op de teller had ben ik in de buurt van de terril dan aan het parcours aangepikt, en begonnen met de tocht. Aangezien dat het laatste stuk van het parcours was, was er dus nog geen kat te zien aangezien de eersten daar nog nie waren. Ik dus zitten vlammen gelijk ne halve gare. Overal de pijlen van de 47km gevolgd. Aan de inschrijving mij rap ingeschreven rond 10u en hopla verder. Van drukte heb ik niks last gehad, ik kon mijzelf rustig op mijn eigen tempo blijven doodrijden :-D hartslag veel te hoog maar bon.
Tegen dat er 50km op mijne teller stond kreeg ik echter mijne klop. Voortgesukkeld tot aan de bevoorrading, daar goed gegeten maar het hielp niet. Mijn benen waren leeg :-D En dan zijn die singletracks echt een hel, man man, ik geraakte echt niemeer vooruit
En dan was de 47km ook nog eens 51km :-D

uiteindelijk dus in totaal 78km op de teller en half dood thuis aangekomen
gemiddelde 20,7km/u

voor de rest alles in orde :-D goeie afpijling ook, er was duchtig met kalk gestrooid en er zijn duchtig wat linten gespannen, ook op plekken waar geen enkele gezonde mens zou inrijden :-D

en gelukkig ben ik ook geen "gevaarauto's" en "gevaarfietsers" tegengekomen

is er eigenlijk iemand die redelijk tricky afdaling naar beneden gereden? Daar hing nog een papier van PAS OP ofzoiets. Ik was te groggy om het te proberen en ik denk dat dat ook het beste was :)
Brockie
Mountainbiker

Post by Brockie »

ik ben eraf gereden en ben al geen heel goede daler. dus als jij geen kater had, had jij dit ook wel gedaan hoor.
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

de 47 komen bollen, bleken er 49,5 te zijn bij mij. Mooie tocht, veel single-stracks, veel bos maar ook veel heide, heel veel. Van begin tot einde toch goe kunne doorperen, altijd aangepikt bij de snelle treintjes :lol:
had bij aankomt dan ook ne gem. hartslag van 170 :-?
de bevoorrading was top, zo zie je ze maar zelden.

Van de grote drukte weinig last gehad, als het al is trager ging was dat alleen maar goed voor mij, dan kon men hartslag weer wat bijbenen.

de getallekes:
49,82 km - 2:22u gereje - gem: 20,93 - hoogtemeters: 301
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Op deze manier hoeft het voor mij nie meer, die toertochten :(
Iets voor half 10 gestart, na een half uur meer stilstaan dan fietsen, had ik 6 kilometers op het tellerke.
Teruggedraaid om naar huis te rijden.
Geen plezier aan op die manier.

Eens terug op de parking (ondertussen iets na 10) zag ik dat er precies minder startten, dus toch een nieuwe poging gedaan. En het ging inderdaad wat vlotter ... tot ik opnieuw midden in de meute zat. Mijn remmen hebbe vandaag overuren geklopt. Bevoorrading overgeslagen, daar stond een file aan te schuiven erger dan hetgeen ik morgenvroeg alweer zal meemaken richting Brussel.

Het is nie meer plezant :cry: Wat een verschil met eind jaren 90, toen ik begon met mtb'en...

Een tip tegen die overbevolking : haal al die apen zonder helm van het parkoers af, dan zal het al een stuk minder druk, een stuk veiliger en plezanter zijn !
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

Ik ben rond 10uur gestart en totaal geen last gehad van de drukte onderweg, zelfs zeer weinig volk tegen gekomen.

Over de tocht zelf, heel mooi en toch vrij pittig soms, moest er een terril bij geweest zijn was mijn kaars volledig uit geweest denk ik :-D

Er zaten toch wat verraderlijke klimmekes en afdalingen bij waar ik toch voor gepast heb :-D , zeker die rond de 15km, wie daar omhoog komt chapeau, maar dat was allemaal goed aangegeven...
snuffel
Mountainbiker

Post by snuffel »

Mooie TT, flink genoten vandaag, goed afgepijld, puike bevoorrading, proficiat aan de organisatie.
Post Reply