24-10-2009- TORHOUT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lanza
Mountainbiker

Post by lanza »

en dank zij de slibber mag je ook in je arsenaal aan techniek skarten om toch de snelste lijn te houden; wat je in het vlakke vlaanderen moet missen aan hoogte meters, krijg je van de regen terug in technische zetjes; we hebben vandaag onze 4x4 kunnen gebruiken;
en ik fiets altijd en overal graag!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

vandaag naar de collega's van het VTI geweest voor alweer een mooie TT in de streek van Torhout met zoals steeds hier alle klassiekers: Groenhove (al heb ik net als vorig jaar mijn twijfels bij die privepassage bij het klooster, normaal niet toegestaan door Bos en Groen, maar soit), d'aertrycke, Warande, spoorweg, Wijnendalebos, Rockweide, ... Typisch voor deze tocht is de Verloren Kost (enige TT die hier mag rijden). Mooi aaneengesloten, maar had wel zo'n 54km op de teller staan. Goede bevoorradingen op leuke locaties. Bepijling in orde, net als bikewash en warme douches. Kortom geslaagde tocht. Jammer genoeg geen prijs met de tombola en hoorde dat mijn zuster nogal pijnlijk gevallen is bij de brandweer.

Tot volgend jaar!
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Lichterveldenaere wrote:vandaag naar de collega's van het VTI geweest voor alweer een mooie TT in de streek van Torhout met zoals steeds hier alle klassiekers: Groenhove (al heb ik net als vorig jaar mijn twijfels bij die privepassage bij het klooster, normaal niet toegestaan door Bos en Groen, maar soit),
Tot volgend jaar!
Ewel,ik heb daar aan zitten denken toen ik er door reed.
Ik dacht : deze track nog nooit gedaan.
Het zal toch wel mogen zeker???
Hoedanook heb ik er mij zeker niet aan geergerd.
Ik hoop alleen maar dat anderen erdoor niet in de problemen komen.
De eerste inrichting mag veel,de nakomers vaak steeds minder en minder.

PS : Was het warandeparcourtje nu het enige traject dat zo mag gevolgd worden???Ik had de indruk dat er minder putpassages waren??
boeri
Mountainbiker

Post by boeri »

:-D om 9 uur vertrokken alles was in orde tot aan punt 1.5klm op die hekkens gereden platte band en splinternieuwe buitenband gat er in gelukkig heb ik kunnen uitrijden avp 23.8 :bounce: :bounce: :bounce: 10 op 10 voor vti tot volgend jaar
trekske8500
Mountainbiker

Torhout 24/10/2009

Post by trekske8500 »

Mooie tocht.
Ik heb de indruk, dat deze dit jaar iets minder zwaar was gemaakt: bv. off-road helling aan E-403 naar beneden i.p.v. omhoog.
De regen heeft echter roet in die bedoeling gegooid, want soms moest het stuur goed worden vast gehouden, en op enkele tracks kleefden de banden aan de grond.
Verder, heb ik me goed geamuseerd & genoten!
De bospassages waren heerlijk.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

veeteeteetje wrote:
Lichterveldenaere wrote:vandaag naar de collega's van het VTI geweest voor alweer een mooie TT in de streek van Torhout met zoals steeds hier alle klassiekers: Groenhove (al heb ik net als vorig jaar mijn twijfels bij die privepassage bij het klooster, normaal niet toegestaan door Bos en Groen, maar soit),
Tot volgend jaar!

PS : Was het warandeparcourtje nu het enige traject dat zo mag gevolgd worden???Ik had de indruk dat er minder putpassages waren??
- De passage in Groenhove zat vorig jaar voor het eerst in deze TT en dacht dat ze toen ietsje langer was. Op zich weinig problemen voor andere tochten, gezien zij op de officiële wegen blijven, maar normaliter worden alle private passages hier verboden door Bos en Groen, ook op het kloosterdomein. Maar denk niet dat ze daar vlug over vallen. Vorig jaar waren er nog twee organisaties die niet van Torhout zijn, maar ook private stroken door Groenhove reden. Denk dat die wel aangesproken zijn naar ik hoorde. Soit, da's allemaal interne materie en als Bos en Groen hier niet over valt, kunnen we er maar van profiteren zeker?

- Warande: dit jaar was er een overleg tussen de stad, Bos en Groen en de lokale clubs over de Warande. Nav de vernieuwingswerken in de Warande is er nog slechts één parcours die in de Warande mag gereden worden. Dit is wat nu aangeboden werd (of omgekeerde richting). De afdalingen zijn al jaren dezelfde, maar er zijn er twee die wat minder spectaculair geworden zijn.
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

Lichterveldenaere wrote:
veeteeteetje wrote:
Tot volgend jaar!

- De passage in Groenhove zat vorig jaar voor het eerst in deze TT en dacht dat ze toen ietsje langer was. Op zich weinig problemen voor andere tochten, gezien zij op de officiële wegen blijven, maar normaliter worden alle private passages hier verboden door Bos en Groen, ook op het kloosterdomein. Maar denk niet dat ze daar vlug over vallen. Vorig jaar waren er nog twee organisaties die niet van Torhout zijn, maar ook private stroken door Groenhove reden. Denk dat die wel aangesproken zijn naar ik hoorde. Soit, da's allemaal interne materie en als Bos en Groen hier niet over valt, kunnen we er maar van profiteren zeker?

- Warande: dit jaar was er een overleg tussen de stad, Bos en Groen en de lokale clubs over de Warande. Nav de vernieuwingswerken in de Warande is er nog slechts één parcours die in de Warande mag gereden worden. Dit is wat nu aangeboden werd (of omgekeerde richting). De afdalingen zijn al jaren dezelfde, maar er zijn er twee die wat minder spectaculair geworden zijn.
Misschien eens een" bos en groen mountainbike clubdag "organiseren waar de mountainbikers zich eens een dag inzetten voor bos en groen om zo wederzijds respect op te bouwen .
Wie voelt zich geroepen om te organiseren ?
Ik alvast niet ,heb al werk genoeg maar die dag zou ik mij wel vrijmaken .
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Vanochtend samen met t klimmerke en Jägerke in de gietende regen naar Torhout voor de jaarlijkse afspraak op de VTI-tocht.
De tocht was naar goeie gewoonte pico bello in orde, de gekende en zeer mooie off-road trajecten die Torhout rijk is werden allemaal aangedaan, met uiteraard als hoogtepunt De Warande. Gezien de bijzonder zwakke conditie zat er voor de moment alleszins geen bisnummer in ; de grote toer op 'normale' wijze afbollen was ruimschoots voldoende voor den dezen.
Ondanks het afzien onderweg, toch wel weer genoten ook van de tocht, en dankzij enkele akkefietjes onderweg van mijn compagnons , vrij lang min of meer in hun buurt kunnen vertoeven.
Bevoorrading, bepijling afspuit - , inschrijving, 't was allemaal weer dik in orde zulle in Torhout, en idd : Chapeau voor die twee mannen met hun tandem-mountainbike. Prachtig machien, en om dit gevaarte zo snel over de glibberige paadjes te maneuvreren, moet je m.i. verdorie ferm goeie en stuurvaardige fietsers zijn.
Me ondertussen ook al laten overhalen door onzen Henkieboy om morgen mee naar het Noordfranse Aniche te trekken. De noordfranse VTT-ers ondertussen een beetje kennende, vermoed ik dat er daar wel een paar zullen tussen zitten van hetzelfde belabberd niveau, zodat 'k dààr mogelijks toch niet helemaal uit de toon zal vallen. :-?
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Gisteren samen met Ivan deze mooie tocht gereden. Alle mooie passages in en rond Torhout waren in de rit verwerkt. Het blijft de moeite om jaarlijks een paar keer in de streek te komen rijden. De organistie was uitstekend. Blijkbaar zijn er heel wat mensen om een handje toe te steken, zodat het vele werk netjes verdeeld wordt. Ondanks de miezerige motregen (die niet echt stoorde) tenvolle genoten van de tocht. Bedankt voor de leuke voormiddag. =D> =D> =D>
Turfke
Mountainbiker

Post by Turfke »

Gisteren de 50 gereden en ook gestart in de regen.
Niet veel woorden aan vuil maken: deze was AF! Soms wel wat lange stroken op de weg maar gezien de weersomstandigheden meer dan welkom.
Enkel een aantal keer serieus gevloekt :evil: :als brildrager is het niet altijd evident om te blijven zien waar ge rijdt in dit weer. Afkuisen had niet veel zin, na enkele seconden terug van hetzelfde en zeker als ge in het "gat" hangt van een medebiker :-)
Zouden lenzen hier een oplossing kunnen bieden?
Post Reply