trillingen op voorvork

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
kever69
Mountainbiker

trillingen op voorvork

Post by kever69 »

Ik heb een Rock Shox Jett voordemper en hier zit sinds enkele weken een trilling op die ik goed voel tijdens het remmen en bij kleine oneffenheden tijdens het rijden. Mijn LBS zegt mij dat dit slijtage is, kan heel goed zijn de vork is 10 jaar oud. Dus weinig aan te doen zegt hij.

Nu kan kan ik deze vervangen of er nog een tijdje mee rond rijden tot ik ze van miserie toch moet weg doen. Ik heb hier op het forum al eens gaan kijken om een occazie maar de meesten zijn hier voor schijfremmen terwijl ik nog V-brakes heb.

De uitgaande demping van mijn huidige vork is eigenlijk te hard, voorwiel komt soms van de grond als ik uit een put rijd. Als ik een vork wil waarbij de uitgaande demping ook te regelen is vind ik het al een redelijk dure investering voor mijn oude fiets, die het nog wel zeer goed doet voor mij. Qua duurzaamheid mag ik zeker niet klagen dat ding is niet stuk te krijgen, alleen nu mijn vork geeft het stilaan op.

Nu vroeg ik mij af dat ik dan niet beter wat meer zou investeren en mij een hele nieuwe bike zou aanschaffen? Wat ook nog een optie is een relatief goedkope vork aanschaffen om de winter nog door te komen en na de winter toch maar een nieuwe bike aan te schaffen. Voor de moment weet ik het allemaal niet zo goed maar lang zo blijven rond rijden wordt miss wel wat te gevaarlijk.

Heeft er iemand nog een andere oplossing voor mijn vork probleem? Kan ik deze miss laten reviseren ofzo, als dat nog iets uithaalt? Laat het maar horen.
Edge
Mountainbiker

Post by Edge »

Reviseren zou ik niet doen...Steek er een vaste vork in. Als het toch maar voor een winter is. Dat kost nie veel geld
kever69
Mountainbiker

Post by kever69 »

Daar had ik nog niet aan gedacht, maar dan moet ik toch wel goed uit kijken anders dan zal ik nogal ne gank gaan. Ben dat ook niet gewoon he.
Beestjes
Mountainbiker

Post by Beestjes »

kever69 wrote:Daar had ik nog niet aan gedacht, maar dan moet ik toch wel goed uit kijken anders dan zal ik nogal ne gank gaan. Ben dat ook niet gewoon he.
Als je een vaste vork pakt ga je nochtans verschieten hoe veel beter dat rijdt dan een verende voorvork van "minder kwaliteit" (ook qua comfort.) Beter geen voorvering dan slechte voorvering.
Post Reply