Dag iedereen,
Ik heb een vraagje: mijn mountainbike hangt onderstboven opgehangen aan de muur wegens wat plaatsgebrek. Nu vraag ik mij af als dit kwaad zou kunnen voor de hydraulische schijfremmen of andere onderdelen van een mountainbike. Mijn koersfiets hangt ondertussen al een jaar aan die haken en daar heb ik nog geen problemen mee ondervonden.
Iemand ervaring?
Groeten
MTB ondersteboven hangen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
de ene helft van de MTB-populatie bestaat ook uit "no-brains"
- alle onderdelen van u frame en vork kunnen die 12kg dragen (zelfs gedurende meerdere weken) zonder dat er iets stuk gaat. Tijdens het rijden zijn de krachten op u fiets VEEL groter en dat in alle richtingen.
- vork heeft voordeel bij af en toe een herverdeling van de olie, zolang er geen olie uitloopt zou ik mij geen zorgen maken. Als dat wel zo is dan was er sowieso iets mis met u vork, of ge ze nu ondersteboven hangt of niet.
- remleidingen gaan enkel problemen vertonen als er al lucht in zit.
Maar waarom hang je eigenlijk je fiets ondersteboven en niet gewoon recht? Heb je hier zelf al problemen mee gezien? En misschien dat we beter verder spreken in de andere topic.
- alle onderdelen van u frame en vork kunnen die 12kg dragen (zelfs gedurende meerdere weken) zonder dat er iets stuk gaat. Tijdens het rijden zijn de krachten op u fiets VEEL groter en dat in alle richtingen.
- vork heeft voordeel bij af en toe een herverdeling van de olie, zolang er geen olie uitloopt zou ik mij geen zorgen maken. Als dat wel zo is dan was er sowieso iets mis met u vork, of ge ze nu ondersteboven hangt of niet.
- remleidingen gaan enkel problemen vertonen als er al lucht in zit.
Maar waarom hang je eigenlijk je fiets ondersteboven en niet gewoon recht? Heb je hier zelf al problemen mee gezien? En misschien dat we beter verder spreken in de andere topic.
- bikerboy 1
- Mountainbiker
Post by bikerboy 1 »
je moet wel oppassen met je verring denk ik
ik zit met een bull en de olie loopt uit men verring vanaf dat ik mijn fiets ophang
volgens de fietsmaker is alles in orde met men verring dus opletten daarmee
ik zit met een bull en de olie loopt uit men verring vanaf dat ik mijn fiets ophang
volgens de fietsmaker is alles in orde met men verring dus opletten daarmee