MTB ondersteboven hangen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Argon
Mountainbiker

MTB ondersteboven hangen

Post by Argon »

Dag iedereen,

Ik heb een vraagje: mijn mountainbike hangt onderstboven opgehangen aan de muur wegens wat plaatsgebrek. Nu vraag ik mij af als dit kwaad zou kunnen voor de hydraulische schijfremmen of andere onderdelen van een mountainbike. Mijn koersfiets hangt ondertussen al een jaar aan die haken en daar heb ik nog geen problemen mee ondervonden.

Iemand ervaring?

Groeten
Beestjes
Mountainbiker

Post by Beestjes »

Argon
Mountainbiker

Post by Argon »

Ben ondertussen ook nog wat aan het googelen en zoals vele malen (alsook de topic die jij mij gaf) zegt de ene helft dat het kwaad kan en de andere helft zegt dan weer van niet...

Misschien voor de veiligheid toch maar ergens proberen te plaatsen op zijn 2 wielen zeker.
locust
Mountainbiker

Post by locust »

de ene helft van de MTB-populatie bestaat ook uit "no-brains"

- alle onderdelen van u frame en vork kunnen die 12kg dragen (zelfs gedurende meerdere weken) zonder dat er iets stuk gaat. Tijdens het rijden zijn de krachten op u fiets VEEL groter en dat in alle richtingen.

- vork heeft voordeel bij af en toe een herverdeling van de olie, zolang er geen olie uitloopt zou ik mij geen zorgen maken. Als dat wel zo is dan was er sowieso iets mis met u vork, of ge ze nu ondersteboven hangt of niet.

- remleidingen gaan enkel problemen vertonen als er al lucht in zit.

Maar waarom hang je eigenlijk je fiets ondersteboven en niet gewoon recht? Heb je hier zelf al problemen mee gezien? En misschien dat we beter verder spreken in de andere topic.
scurry
Mountainbiker

Post by scurry »

Mij hebben ze steeds gezegd dat hydraulische leidingen nooit onderstenboven omgen gehangen worden om lucht in de leidingen te vermijden.
Edge
Mountainbiker

Post by Edge »

Er kan nooit lucht in de leidingen komen als alles potdicht is (en dit moet zo) Het kan geen kwaad. Ge moogt hem zelfs op zijn kop zetten.
Ge zou er wel mee te doen hebben als ge een MTB hebt die altijd recht moet staan.??? #-o [-o<
locust
Mountainbiker

Post by locust »

en ge moogt ook niet te hard schudden met u fiets want dan loopt het reservoir over. :lol:
scurry
Mountainbiker

Post by scurry »

scurry wrote:Mij hebben ze steeds gezegd dat hydraulische leidingen nooit onderstenboven omgen gehangen worden om lucht in de leidingen te vermijden.
Mijne ex-lbs meldde me datte zodus :oops: Als leek moet je ergens je mosterd halen he. :roll:
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

T'voorspelt alleen niet veel goeds als uwe MTb ondersteboven hangt terwijl ge er nog op/onder zit :wink:
bikerboy 1
Mountainbiker

Post by bikerboy 1 »

je moet wel oppassen met je verring denk ik

ik zit met een bull en de olie loopt uit men verring vanaf dat ik mijn fiets ophang
volgens de fietsmaker is alles in orde met men verring dus opletten daarmee
Post Reply