Wie kan me iets meer vertellen over deze merknamen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
Nogi
Mountainbiker

Wie kan me iets meer vertellen over deze merknamen

Post by Nogi »

Als beginnend MBK'er heb ik hier al enorm wat onderwerpen verslonden en veel merknamen de revue zien passeren. Intussen heb ik zo al een beetje een idee gekregen van de kwalitatief betere en mindere stukken.

Ik heb nog maar net mijn eigen occassie bike gekocht. Niet te vergelijken met die zwaar uitgeruste kaders van de meesten hier, maar hier en daar ben ik toch blij een onderdeel van middelmatig niveau aan m'n fiets te zien hangen :wink: .

Wat natuurlijk ook wil zeggen dat er vrij veel onderdelen van een merk zijn waarvan ik nog niets heb gehoord, zelfs op het internet weinig tot niets van terugvind.

Mijn stuur + stuurpen + zadelpen zijn van het merk G-access. Kent iemand dit? Mij zegt het absoluut niets. :-?

Mijn kader is van het merk Granville Reeves ML. Die ML vind ik nergens terug. Ook niet op de site van Granville zelf. #-o

De velgen zijn van ZAC. ZAC 19 of ziets. Of dit goed is weet ik niet echt.

Mijn voorvork is een RST GILA. Ik heb al wel gelezen dat dit een goedkope veer is die qua prestaties sterk onderdoet aan de grote namen. Hoe ik ze moet onderhouden weet ik eigenlijk niet.

Ik zou ook graag iets meer te weten komen omtrent baanbanden. Welke in een betaalbare prijsklasse goed werk leveren.

Veel vragen dus :drunk: . Misschien dat ik ze beter in verschillende onderwerpen indeel.

Alvast bedankt voor de antwoorden hier en daar.

Groetjes
Dzjowie
Mountainbiker

Re: Wie kan me iets meer vertellen over deze merknamen

Post by Dzjowie »

Nogi wrote:Als beginnend MBK'er heb ik hier al enorm wat onderwerpen verslonden en veel merknamen de revue zien passeren. Intussen heb ik zo al een beetje een idee gekregen van de kwalitatief betere en mindere stukken.

Ik heb nog maar net mijn eigen occassie bike gekocht. Niet te vergelijken met die zwaar uitgeruste kaders van de meesten hier, maar hier en daar ben ik toch blij een onderdeel van middelmatig niveau aan m'n fiets te zien hangen :wink: .

Het zijn nog altijd de benen van de berijder die het 'm doen :wink:

Wat natuurlijk ook wil zeggen dat er vrij veel onderdelen van een merk zijn waarvan ik nog niets heb gehoord, zelfs op het internet weinig tot niets van terugvind.

Mijn stuur + stuurpen + zadelpen zijn van het merk G-access. Kent iemand dit? Mij zegt het absoluut niets. :-?

Eigen accessoiremerk van Granville, waar ze al hun fietsen mee afmonteren. Zelf geen ervaring mee, maar naar alle waarschijnlijkheid redelijk zwaar maar daarvoor ook redelijk stevig. Geen zorgen om maken dus.

Mijn kader is van het merk Granville Reeves ML. Die ML vind ik nergens terug. Ook niet op de site van Granville zelf. #-o

De velgen zijn van ZAC. ZAC 19 of ziets. Of dit goed is weet ik niet echt.

Heel stevige maar redelijk zware velg. Krijg je niet kapot hoor :wink:

Mijn voorvork is een RST GILA. Ik heb al wel gelezen dat dit een goedkope veer is die qua prestaties sterk onderdoet aan de grote namen. Hoe ik ze moet onderhouden weet ik eigenlijk niet.

Die RST is inderdaad geen topvork, maar goed genoeg om mee te beginnen, toch? Nog wat meer rondsnuffelen dan, er loopt zelfs op dit moment een discussie overonderhoud...

Ik zou ook graag iets meer te weten komen omtrent baanbanden. Welke in een betaalbare prijsklasse goed werk leveren.

Zoek 'ns op slicks

Veel vragen dus :drunk: . Misschien dat ik ze beter in verschillende onderwerpen indeel.

Hoeft niet hoor :wink:

Alvast bedankt voor de antwoorden hier en daar.

Groetjes
SchizO
Mountainbiker

Re: Wie kan me iets meer vertellen over deze merknamen

Post by SchizO »

Dzjowie wrote:De velgen zijn van ZAC. ZAC 19 of ziets. Of dit goed is weet ik niet echt.

Heel stevige maar redelijk zware velg. Krijg je niet kapot hoor :wink:
Ik heb +/- 7j met de die gereden en ik heb er maar 1kappot gekregen.

Ik was in't stad, en moest uitwijken voor n'een bus. Twas net aan het regenen en dan de stop op op die witte lijnen #-o

Ik boem met mijn voorwiel tegen zo een bus-stop-paalke, en raad eens.........

achterwiel slom :drunk:
Nogi
Mountainbiker

Post by Nogi »

En hoe weet ik of een bandenmaat al dan niet op m'n velg past?
Hetgene dat er nu op staat is een 26x1.75 van afmeting.

Passen slicks van 26x1.4 vb er dan op of niet?
Dingo
Mountainbiker
Location: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Post by Dingo »

Ja die passen. Het eerste getal is de velgdiameter, het tweede getal is de bandbreedte in inches
Nogi
Mountainbiker

Post by Nogi »

AAh ok. Alvast bedankt voor de hulp :bounce:
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

RST Gila: ik noem het geen verende vork, maar een vork met veren :wink: Ik heb het er twee jaar mee kunnen uithouden, maar nu vliegt zij er kortelings toch af.
Qua onderhoud is er aan deze vork niet veel te doen omdat er enkel twee veren in zitten.
Van tijd tot tijd de boutjes onderaan de buitenpoten eens losdraaien en de vork uiteen trekken om ze van binnen te reinigen.
Voor iets uitgebreider onderhoud kan je bovenaan de plastieken toppen eraf draaien om tot in het inwendige te geraken.

Bandenmaten: 26 inch is inderdaad de gebruikelijke diameter bji MTB.
Wanneer je smalle slicks gaat leggen: ook een smallere binnenband leggen: vanaf 1.50 of smaller.
Post Reply