18/10/2009 overijse
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Bikerkf
- Mountainbiker
noraal gezien onthoud ik mij van commentaar, maar de MTB-tocht van vandaag kon helemaal de verwachtingen niet inlossen. Deze tocht had niets met MTB te maken. ik had soms het gevoel dat ik een tochtje van De Gordel aan het rijden was (vooral in de buurt van de zeer mooie woonwijk in La Hulpe). Akkoord er waren wat hoogtemeters maar dat kan geen criterium zijn om te zeggen dat dit een goede MTB-tocht was. bepijling was in orde, asfalt was in orde (bolde goed), de kasseien lagen er goed bij alleen heb ik singletracks, afdalingen, technische MTB-paden en bospaden gemist. ben dan ook vrij teleurgesteld in deze tocht.
- Docteur Dérailleur
- Mountainbiker
Post by Docteur Dérailleur »
toch laten overhalen om naar hier te komen
mijn conclusie:
1) een ezel stoot zich nooit aan dezelfde steen. hier wel : uit de kritieken van de vorige jaren werden geen lessen getrokken (aan de eerste bevoorrading niets te eten, parcours onaangepast)
2) (een volgend spreekwoord): in de spiegel kijken : wanneer je heel eerlijk bent en regelmatig gaat biken, dan moet je zeggen dat dit géén mooi mtb -parcours was. Dit tt - "ding" doet de streek oneer aan. De blabla..dat niet alles meer mag is onterecht, want de tt in het voorjaar hier was dik ok (net zolas in het nabije Huldenberg of Ottenburg enz...bijv.) Bovendien was dit zelfs geen veldtoertocht, want het asfalt gehalte was zéér, zéér hoog. Misschien gewoon minder km's en wat meer kwaliteit, maar eigen geldgewin stinkt blijkbaar nog niet
3) andere legitimaties om deze tt goed te praten, vertrekken van de verkeerde basis. Voor zij die bv. minder getraind of minder ervaren zijn, LIJKT dit alvast een deftig ding. Voor zij die ietwat veel gaan biken,proberen er toch altijd het beste van te maken door bijv. te gaan knallen door de dreven. Een cirkelredenering uiteraard, want natuurlijk is het plezant, want jhet loopt zo lekker...dankzij juist dit slecht gekozen parcours.
4) langs de andere kant was ik hier gewaarschuwd genoeg, waarvoor thx. Ik zal volgend jaar actief contra -promotie voeren.. tenzij men hier wakker schiet en er een prachtig parcours uittekent
mijn conclusie:
1) een ezel stoot zich nooit aan dezelfde steen. hier wel : uit de kritieken van de vorige jaren werden geen lessen getrokken (aan de eerste bevoorrading niets te eten, parcours onaangepast)
2) (een volgend spreekwoord): in de spiegel kijken : wanneer je heel eerlijk bent en regelmatig gaat biken, dan moet je zeggen dat dit géén mooi mtb -parcours was. Dit tt - "ding" doet de streek oneer aan. De blabla..dat niet alles meer mag is onterecht, want de tt in het voorjaar hier was dik ok (net zolas in het nabije Huldenberg of Ottenburg enz...bijv.) Bovendien was dit zelfs geen veldtoertocht, want het asfalt gehalte was zéér, zéér hoog. Misschien gewoon minder km's en wat meer kwaliteit, maar eigen geldgewin stinkt blijkbaar nog niet
3) andere legitimaties om deze tt goed te praten, vertrekken van de verkeerde basis. Voor zij die bv. minder getraind of minder ervaren zijn, LIJKT dit alvast een deftig ding. Voor zij die ietwat veel gaan biken,proberen er toch altijd het beste van te maken door bijv. te gaan knallen door de dreven. Een cirkelredenering uiteraard, want natuurlijk is het plezant, want jhet loopt zo lekker...dankzij juist dit slecht gekozen parcours.
4) langs de andere kant was ik hier gewaarschuwd genoeg, waarvoor thx. Ik zal volgend jaar actief contra -promotie voeren.. tenzij men hier wakker schiet en er een prachtig parcours uittekent
- Mountain JOhler
- Mountainbiker
Post by Mountain JOhler »
We kregen 2 bevoorradingen op de 45km, wat uitzonderlijk is. De grenadine vond ik persoonlijk maar niets. Lang leven de isotone sportdrank in mijn camel back.
De seingevers waren echt supper en nodig om het verkeer op de soms wel drukke banen tegen te houden, waarvoor dank.
Uiteindelijk had ik 48,5 km gereden met een gemiddelde van 21,1 km/u.
Het parcour was geen whoaw parcour, zeker wanneer je dit vergelijkt met bijvoorbeeld de 45 km van de TT van Langdorp van 4 oktober waar het toch wel andere kms waren. Hier was er voor mij, zeker in de eerste helft van het parcour, te veel beton terug te vinden.
De afspuitstand voldeed voor mij echter totaal niet. 4 tuinslangen waar amper wat water door liep, was onvoldoende om de mtb grondig te kunnen afspuiten. Ik kraaide victorie als er iemand één tuinslang toedraaide omdat dan de druk wat hoger werd. Er zijn organisaties waar er veel meer dan 4 afspuitstanden voorzien worden waar waterdruk totaal geen probleem is. Dit moet dus toch wel makkelijk op te lossen zijn.
De seingevers waren echt supper en nodig om het verkeer op de soms wel drukke banen tegen te houden, waarvoor dank.
Uiteindelijk had ik 48,5 km gereden met een gemiddelde van 21,1 km/u.
Het parcour was geen whoaw parcour, zeker wanneer je dit vergelijkt met bijvoorbeeld de 45 km van de TT van Langdorp van 4 oktober waar het toch wel andere kms waren. Hier was er voor mij, zeker in de eerste helft van het parcour, te veel beton terug te vinden.
De afspuitstand voldeed voor mij echter totaal niet. 4 tuinslangen waar amper wat water door liep, was onvoldoende om de mtb grondig te kunnen afspuiten. Ik kraaide victorie als er iemand één tuinslang toedraaide omdat dan de druk wat hoger werd. Er zijn organisaties waar er veel meer dan 4 afspuitstanden voorzien worden waar waterdruk totaal geen probleem is. Dit moet dus toch wel makkelijk op te lossen zijn.
Last edited by Mountain JOhler on Mon 19 Oct 2009 09:49, edited 1 time in total.
-
pierrot le fou
- Mountainbiker
- Location: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully
maleizen
Post by pierrot le fou »
Steeds weer opnieuw zijn er gasten die klagen .
Probeer eens zelf een TT uit de grond te stampen , en je zal zien hoe verdomd moeilijk het is om vergunningen voor technische passages te verkrijgen zijn . Bos en Groen , Privéeigenaars, gemeentebesturen en milieudiensten ....hebben het laatste woord. Zie TT BWLEUVEN. Ik organiseer deze mee , en het is niet simpel .
Voor de rest heb ik er van genoten .....Anders dan gewoonlijk, maar met deze TT heb ik mijn trapsnelheid getraind.....weinig weerstand , snelronddraaien .....
Zo heeft deze TT ook zijn voordelen .
En de bergopjes op de asfalt , : simpel , rechtstaand volle petrol naar boven ; effe weerstandtraining , Nadien terug diezelfde kadans 120omwentelingen/minuut.
En genoten van het Zonieenwoud .
Mij zien ze hier volgend jaar wel terug , deze TT zorgt voor een ander gevoel , en valt best mee.
Er was eigenlijk toch veel volk , dat zegt ook iets .
Veel vrouwen , misschien is deze TT meer iets voor hen
CYA ALL BIKERS
BLIJF GENIETEN
Probeer eens zelf een TT uit de grond te stampen , en je zal zien hoe verdomd moeilijk het is om vergunningen voor technische passages te verkrijgen zijn . Bos en Groen , Privéeigenaars, gemeentebesturen en milieudiensten ....hebben het laatste woord. Zie TT BWLEUVEN. Ik organiseer deze mee , en het is niet simpel .
Voor de rest heb ik er van genoten .....Anders dan gewoonlijk, maar met deze TT heb ik mijn trapsnelheid getraind.....weinig weerstand , snelronddraaien .....
En de bergopjes op de asfalt , : simpel , rechtstaand volle petrol naar boven ; effe weerstandtraining , Nadien terug diezelfde kadans 120omwentelingen/minuut.
Mij zien ze hier volgend jaar wel terug , deze TT zorgt voor een ander gevoel , en valt best mee.
Er was eigenlijk toch veel volk , dat zegt ook iets .
Veel vrouwen , misschien is deze TT meer iets voor hen
CYA ALL BIKERS
BLIJF GENIETEN
- ikke met de fiets
- Mountainbiker
Re: maleizen
Post by ikke met de fiets »
pierrot le fou wrote:Er was eigenlijk toch veel volk , dat zegt ook iets .
Veel vrouwen , misschien is deze TT meer iets voor hen![]()
CYA ALL BIKERS
BLIJF GENIETEN
ik vind ook dat er TT-en van alle genre moeten zijn, en ik heb op die wat jullie noemen "hellingskes" serieus mogen trappen zene ! goeie conditietraining !
- Trekkie 800
- Mountainbiker
- Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9
Post by Trekkie 800 »
Nogmaals ik heb genoten van deze tocht. Het "vele" asvalt heeft me niet gestoord. EN je moet weten dat ik 2 weken terug een hele week in de noordelijke Pyrineeën heb gezeten met El Camino Loco. Ongeveer het beste wat je tegen komt op MTB heb ik toen gezien. Vele keren zo technish als hier in België en dan nog kilometers lang. Tochten met een gemiddelde van amper 14km/h, in totaal meer dan 8000hm's op 6,5 dagen, en ga zo maar door...
MAAR ik heb genoten van deze tocht.
MAAR ik heb genoten van deze tocht.
- Schijfrem
- Mountainbiker
Re: maleizen
Zo lees ik het graag.pierrot le fou wrote: Voor de rest heb ik er van genoten .....Anders dan gewoonlijk, maar met deze TT heb ik mijn trapsnelheid getraind.....weinig weerstand , snelronddraaien .....
....
- Misty
- Mountainbiker
- Location: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Ik begrijp de kritieken niet hoor ! Oké in het begin vond ik ook dat er iets teveel asvalt inzat maar vond dat dit erna ruimschoots werd goed gemaakt ! Ik heb de 66km gedaan wel te verstaan en heb er ferm van genoten.....deed er 2:50u.over!Wat ik meer vervelend vond is dat er geen bike bewaking was en dat heb ik ook gemeld bij de inschrijving......als je alleen bent is bike in de gaten houden + inschrijven te moeilijk en wil diefstal liever voorkomen !
Misty,
Misty,