In de streek rond Lloret De Mar zijn 22 MTB parcours (376km) zie bijlage(In het Catalaans)
http://www.ccselva.org/mig/coneguem/rut ... %20BTT.jpg
http://www.ccselva.org/mig/coneguem/rut ... _rutes.htm
Catalunya - Spanje
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
-
Wolvenberg
- Mountainbiker
Vanuit L.d.Mar kan je eveneens uitgestippelde routes rijden. In het plaatselijk infokantoor hebben ze de kaarjes liggen.Er is daar echter bij mijn weten geen startplaats met douche, verhuur, reparatie,.... mogelijkheden zoals in castell d'aro. Je moet zeker ook de GR 92 doen richting Sant Feliu. dan kom je aan de bergtop " el Montclar" met de kantelrots... de afstand is ong 25 km en terug neem je de kustweg van Sant Feliu naar L.d.Mar. echt de moeite, met mooi uitzicht op de kust.
Als ik me niet vergis is die kantelrots ondertussen al gekanteld.univega wrote:Vanuit L.d.Mar kan je eveneens uitgestippelde routes rijden. In het plaatselijk infokantoor hebben ze de kaarjes liggen.Er is daar echter bij mijn weten geen startplaats met douche, verhuur, reparatie,.... mogelijkheden zoals in castell d'aro. Je moet zeker ook de GR 92 doen richting Sant Feliu. dan kom je aan de bergtop " el Montclar" met de kantelrots... de afstand is ong 25 km en terug neem je de kustweg van Sant Feliu naar L.d.Mar. echt de moeite, met mooi uitzicht op de kust.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Neem daar aan de kust maar een goed fietsslot mee, en zet de fietsen vast, ook al staan ze al achter slot.
Af en toe krijgen er eens dingen pootjes !
ja om die reden hebben wij een garage afgehuurd want ......4 dure fietsen mee..... iemand nog tips betreffende MTB -en baanroutes rond Tossa de mar ? Mag ook in de wijde omgeving zijn.nothing 's impossible wrote:Neem daar aan de kust maar een goed fietsslot mee, en zet de fietsen vast, ook al staan ze al achter slot.
Wij hebben ook even moeten zoeken voor een hotel met op voorhand gereserveerde garage in Lloret. Zonder dit is het risico hier wat groot vrees ik....scottboy wrote:ja om die reden hebben wij een garage afgehuurd want ......4 dure fietsen mee..... iemand nog tips betreffende MTB -en baanroutes rond Tossa de mar ? Mag ook in de wijde omgeving zijn.nothing 's impossible wrote:Neem daar aan de kust maar een goed fietsslot mee, en zet de fietsen vast, ook al staan ze al achter slot.
Een trip van 100 km. Kustweg van Tossa naar Sant Feliu en ongeveer halfweg de kustweg verlaten de beklimming van een berg, dan naar Llagostera , Cassa de la Selva dan via GI 664 naar Bisbal van hier de GI 660 naar calonge dan kan je De gev 6612 naar romanya nemen en dan naar sant feliu en van hieruit naar tossa via de kustweg. Constant bergop en bergaf op rustige binnenwegen (behalve de kustweg, maar dat valt ook mee i.v.m. het verkeer)
Met de mtb kan je best de GR 92 (rood-wit) nemen richting sant feliu en rond de el montclar 405m zijn er vele mtb paden. Ik wil je wel gidsen als je interesse hebt doe maar een email dan zal ik je wegwijs maken waar je me kan vinden
Met de mtb kan je best de GR 92 (rood-wit) nemen richting sant feliu en rond de el montclar 405m zijn er vele mtb paden. Ik wil je wel gidsen als je interesse hebt doe maar een email dan zal ik je wegwijs maken waar je me kan vinden