18/10/09 Phalempin (Fr)
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
njammie!!
de fiets zit al in de auto, de mountain king's op lage druk..
alarm klaargezet
gps ingesteld
8.30u start daar
de fiets zit al in de auto, de mountain king's op lage druk..
alarm klaargezet
gps ingesteld
8.30u start daar
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Voila,ik zit weer monter en fris op de eerste rij van mijn zetelke om straks naar de cross te kijken maar eerst even een terugkijk op Phalempin deze morgen :
We hebben weer veel bijgeleerd vandaag
.
1/ Als er in het begin van een tt nog geen spektakel is,zorg dan zelf voor een vrolijke noot,een lach en voor sommigen ook een natte broek. (Nietwaar,cowboy?? Uwen avatar heeft er gene lek aan)
2/Wanneer je vooraf leest dat er een terril geschrapt werd ben je niet verplicht van deze links te laten liggen.Integendeel.Steek 12 forumbikers op een terrilke in Oignies,geef ze een halfuurke speeltijd en je hebt gegarandeerd plezier (en extra kilometers).Na de speeltijd komt iedereen mooi terug in een rijtje rijden en moogt ge recupereren.
3/ Wanneer je in het bosje off-road aan het rijden bent en je geen pijlen meer tegenkomt.Panikeer nooit!!!
Creer gewoon een eigen singletrack en vroeg of laat kom je wel weer op het parcours terecht.Zorg dan wel dat Hanzi geen parcousbouwer niet is.
Conclusie : In 2010 zal ik al veel goestinge moeten hebben om hier nog terug te keren.

We hebben weer veel bijgeleerd vandaag
1/ Als er in het begin van een tt nog geen spektakel is,zorg dan zelf voor een vrolijke noot,een lach en voor sommigen ook een natte broek. (Nietwaar,cowboy?? Uwen avatar heeft er gene lek aan)
2/Wanneer je vooraf leest dat er een terril geschrapt werd ben je niet verplicht van deze links te laten liggen.Integendeel.Steek 12 forumbikers op een terrilke in Oignies,geef ze een halfuurke speeltijd en je hebt gegarandeerd plezier (en extra kilometers).Na de speeltijd komt iedereen mooi terug in een rijtje rijden en moogt ge recupereren.
3/ Wanneer je in het bosje off-road aan het rijden bent en je geen pijlen meer tegenkomt.Panikeer nooit!!!
Creer gewoon een eigen singletrack en vroeg of laat kom je wel weer op het parcours terecht.Zorg dan wel dat Hanzi geen parcousbouwer niet is.
Conclusie : In 2010 zal ik al veel goestinge moeten hebben om hier nog terug te keren.
- Moustache
- Kerstman
En wie kom je onderweg tegen? Nog meer Belgen natuurlijk... een kleine Brigandbikers-delegatie was daar natuurlijk ook aan het spelen.veeteeteetje wrote:2/Wanneer je vooraf leest dat er een terril geschrapt werd ben je niet verplicht van deze links te laten liggen.Integendeel.Steek 12 forumbikers op een terrilke in Oignies,geef ze een halfuurke speeltijd en je hebt gegarandeerd plezier (en extra kilometers).
Enfin, er werd maar half gereden vandaag, maar dubbel zo veel onnozel gedaan, maar een paar fun stukjes (met de kers op Delta 3) en een paar stukjes bos om het af te leren maakten het een memorabele voormiddag.
(Alleen jammer voor zij die de streek niet kenden en daardoor Delta 3 moesten missen.)
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Inderdaad,der zullen er wel zijn die er meer van verwacht hadden,maar ge moet eerst de streek een beetje kennen,dan kunt ge u pas echt amuseren.We zouden ne keer wat meer Belgen op sleeptouw moeten nemen ipv van Fransen die steeds mee achter ons rijden en er dan de ballen van snappen wat voor toeren wij daar allemaal uithalen.Moustache wrote: (Alleen jammer voor zij die de streek niet kenden en daardoor Delta 3 moesten missen.)[/i]
[quote Alleen jammer voor zij die de streek niet kenden en daardoor Delta 3 moesten missen.)[/i][/quote]
't Is om uit uw vel te springen , maar de tocht was zeker niet slecht.
Wat veel road naar Franse normen maar de bosstroken maakten veel goed.
Door het weglaten van o.a. de terril hadden we bij aankomst slechts 40 km op de teller en zijn dan maar van miserie nog eens vertrokken voor de 20 km waar nog een schoon stukje kasseien in zat .
Hopelijk volgend jaar meer geluk
't Is om uit uw vel te springen , maar de tocht was zeker niet slecht.
Wat veel road naar Franse normen maar de bosstroken maakten veel goed.
Door het weglaten van o.a. de terril hadden we bij aankomst slechts 40 km op de teller en zijn dan maar van miserie nog eens vertrokken voor de 20 km waar nog een schoon stukje kasseien in zat .
Hopelijk volgend jaar meer geluk
- Traxer
- Kerstman
Ik had er 56...winnitou wrote:[quote Alleen jammer voor zij die de streek niet kenden en daardoor Delta 3 moesten missen.)
Door het weglaten van o.a. de terril hadden we bij aankomst slechts 40 km op de teller....
Enfin, een zeer geslaagde kennismaking met deze organisatie en door onze extra lusjes een heel geslaagde voormiddag. Voor wie de streek niet ken: op tijd zijn en het wiel volgen (we hebben er vandaag een heel rustig tempo op na gehouden - hoewel het even 'gekitteld' heeft om het gashendeltje open te draaien toen ik van achter wat commentaar kon opvangen in verband met die **we z** die op kop zat...
Waarschijnlijk tot volgend jaar.
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Wie de pijltes gevolgd heeft moet tussen de 40 à 43km gehad hebben.
Wij hadden bij aankomst 55km op de teller.
Zo'n kleine 15km eigen creatie aan toegevoegd.
We zijn niets voor niets terilliens.
Heel jammer dat ze delta 3 geschrapt hebben wegens een mogelijke wandeling , hij was nochthans volledig uitgepijld en we hebben hem zodus volledig en nog ne keer gedaan. Onder dwang van onze président.
Toch zeker een aantal km op deze mooie terril.
Geen enkele wandelaar tegenkomen tenzij onszelf als het ietskes te moeilijk was.
Wij hadden bij aankomst 55km op de teller.
Zo'n kleine 15km eigen creatie aan toegevoegd.
We zijn niets voor niets terilliens.
Heel jammer dat ze delta 3 geschrapt hebben wegens een mogelijke wandeling , hij was nochthans volledig uitgepijld en we hebben hem zodus volledig en nog ne keer gedaan. Onder dwang van onze président.
Toch zeker een aantal km op deze mooie terril.
Geen enkele wandelaar tegenkomen tenzij onszelf als het ietskes te moeilijk was.
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Phalempin. Niet ver, niet duur.
Vroeg vertrokken en reeds in het schemerduister ter plaatse. In de grote sporthal was het nog relatief rustig. Ik dacht buiten Ronny en Veeteeteetje, met Lisa de eersten te zijn.
Tot ik, helemaal op het einde van de zaal, een deel van de bende zag zitten. Pal geposteerd naast de knappe koffiejuffrouw, die zich duidelijk van haar gewilligste kant liet zien.
Dit terwijl ze – op grootmoeders wijze – naar hartelust onze mannen bediende.
Let wel Forumdames, als ancien zie ik streng toe op internationaal geflikflooi, en smoor dit, zoals bijvoorbeeld vanmorgen, tussen de Cowboy en voornoemde dame, direct in de kiem. Tjakaa.
Van de tocht zelf herinner ik mij dankzij mijn beperkt geheugen vooral de laatste bospassage.
In de lange dreven moest ik het B-team lossen. Eénmaal alleen wegen de benen dubbel en is het adieu cadans. Een paar Fransen gingen uitdagend mijn corpus magnificus voorbij.
Net voor een single-track. Dat hadden ze beter niet gedaan. Op Schwarzenegger wijze laadde ik mijn tweeloop ("Le vieux fusil"voor de kenners), en voor het einde van de track lagen ze neer. Een nekschot met veel bloed en hersenen. Dat deed deugd.
Zo zie je maar. Elk niveau heeft zijn kanjer.
De laatste meters ingekort met Tino, die verrassend achter was.
Phalempin? Een matige tocht die dankzij de lange afstand en “l’amitié ”, ronduit leuk was.
Vroeg vertrokken en reeds in het schemerduister ter plaatse. In de grote sporthal was het nog relatief rustig. Ik dacht buiten Ronny en Veeteeteetje, met Lisa de eersten te zijn.
Tot ik, helemaal op het einde van de zaal, een deel van de bende zag zitten. Pal geposteerd naast de knappe koffiejuffrouw, die zich duidelijk van haar gewilligste kant liet zien.
Dit terwijl ze – op grootmoeders wijze – naar hartelust onze mannen bediende.
Let wel Forumdames, als ancien zie ik streng toe op internationaal geflikflooi, en smoor dit, zoals bijvoorbeeld vanmorgen, tussen de Cowboy en voornoemde dame, direct in de kiem. Tjakaa.
Van de tocht zelf herinner ik mij dankzij mijn beperkt geheugen vooral de laatste bospassage.
In de lange dreven moest ik het B-team lossen. Eénmaal alleen wegen de benen dubbel en is het adieu cadans. Een paar Fransen gingen uitdagend mijn corpus magnificus voorbij.
Net voor een single-track. Dat hadden ze beter niet gedaan. Op Schwarzenegger wijze laadde ik mijn tweeloop ("Le vieux fusil"voor de kenners), en voor het einde van de track lagen ze neer. Een nekschot met veel bloed en hersenen. Dat deed deugd.
Zo zie je maar. Elk niveau heeft zijn kanjer.
De laatste meters ingekort met Tino, die verrassend achter was.
Phalempin? Een matige tocht die dankzij de lange afstand en “l’amitié ”, ronduit leuk was.
Last edited by Motorbiker on Sun 18 Oct 2009 19:34, edited 3 times in total.
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Post by spiermassa »
ik heb dus den officiele toer gedaan (43km) wegens gebrek aan conditie en nog teen en tander.en der komer er nog de volgende weken terills.naar franse normen veel baane maar toch mooi tochtje door de bossen en de kleine speelterrils.