18/10/2009 overijse

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bolle.
Mountainbiker
Location: specialized stumpjumper fsr comp/specialized tarmac pro/ specialized epic expert 29

Post by bolle. »

De organisatie heeft zich zeker verbetert tegenover vorig jaar.
Aan alle drukke of gevaarlijke kruispunten stonden seingevers.
De bevoorradingen waren zeker in orde en zelfs 2 op de 45 km.
De bepijling was zeker ook in orde op één plaats was het even verwarrend maar voor de rest alles in orde.
Het parcours op zich vondt ik prachtig veel mooie afdalingen na enkele steile klimmetjes en inderdaad veel door het zonienwoud maar daar zijn ook hele mooie stukken bij en dan af en toe wat asfalt om een beetje te recupereren, meer moet dat niet zijn. 49 km afgehaspelt met avs 22.8 , niet slecht voor iemand van 1m78 en 92 kg denk ik . Daar zijn er nog een paar van verschoten.
Al bij al voor herhaling vatbaar.
greetz :lol:
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

ik had 47 km op de teller en 620 hm's... goeie oefening voor conditie die nu heeft bevestigd dat het nog ni van da is #-o

de pijltjes waren inderdaad perfect, want ik durf er wel eens missen ... vandaag ni gebeurd =D>

de (vele) valsspelers die de gevreesde slijkparcours hebben vermeden, hebben groot ONgelijk gehad ; de grote plassen waren er ni, en ik had lekker de piste voor mij alleen :-D :-D

blijkbaar hebben de organisatoren wél rekening gehouden met de feedback van vorig jaar : bedankt daarvoor !!!
zikje
Mountainbiker

Post by zikje »

Ik vond het een heel goeie toertocht. Mooi parcours, veel hoogtemeters. Ik ben tevreden en moe.
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

ik vond het redelijk teleurstellend...
Veel te veel asfalt, weinig echt mooie paadjes en geen bevoorrading meer...
Wel zeer goed genoten van het weer en enkele mooie stukjes natuur.
Volgend jaar toch maar iets anders
pertotal
Mountainbiker

Post by pertotal »

ik heb er al slechtere gereden,maar ook al veel betere.
het weer was ideaal en het parcour lag er zo goed als droog bij en ik heb serieus kunnen door vlammen.
zo heb ik de bloso route van hoeilaart ook nog eens gereden.
al bij al was het nog een tamelijk goeie toer :wink:
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Post by Trekkie 800 »

Ik heb mijn eigen goe geamuseerd deze morgen. Zeer weinig Bloso van de lokale toer. Veel afwisseling van paadjes, goeie bevoorradingen en ne goeie douche achteraf. Enkel in't Zoniënwoud mochten ze wel meer pijltjes hangen.
Iemand een idee van de HM's op de 66 ?
Ramboke
Mountainbiker

Post by Ramboke »

Ik vond het parcours ook maar slapkes. Veel te veel kasseien en asfalt. De mooie single tracks waren op 2 vingers te tellen (net voor 1ste bevoorrading en na de 2de).

Qua organisatie ben ik wel tevreden, goei bevoorradingen/seingevers en pijlaanduidingen.

Ondanks het parcours, zijn de benen toch volledig choco (40 km met de MTB heen en terug + 66 km zijn genoeg voor ne zondagvoormiddag in Oktober zou ik zo denken...)
Last edited by Ramboke on Sun 18 Oct 2009 15:25, edited 1 time in total.
Tom-s
Mountainbiker

Post by Tom-s »

Ik ben blij dat ik niet naar Z. heb geluisterd.
Een opperbeste toertocht met een mooie 60 km.
Heb er een echte dagtocht van gemaakt en van elke minuut genoten.

Vanmorgen vanuit leuven vertrokken om via heverlee groen/blauw naar overijse rood en vervolgens groen te gaan. Het plan was eigenlijk om via blauw naar overijse te rijden, te betalen en te starten maar op overijse groen kwam ik de tocht al tegen en ben daar maar aangehaakt.
De tocht begon super, met pittige klimmen over kasseien en mooie glooiende afdalingen door weilanden, later door bossen. Voorral de afdaling voor de eerste bevoorrading vond ik super. Net zoals de bevoorrading zelf trouwens.
Na de eerste bevoorrading werden we weer voorzien van schittende klimmetjes en afdaling door een bosrijk gebied. Tussen de eerste en de 2de bevoorrading zijn we het zonienwoud binnen gereden want daar reden we een stuk blauwe bloso route. De rest van de route waren voor de 60 twee mooie extra lussen voorzien.
Na elven was ik bij het stadion te overijse maar voordat ik daar ook daadwerkelijk was herkende ik de blauwe route weer. Ik ben vandaar via blauw/groen/rood naar heverlee blauw/groen gegaan en zo weer terug op kot gekomen.

Het was een schitterende tocht waar ik van elke kilometer heb genoten.
Nergens verkeerd gereden, seingevers op de juiste locaties en de bevoorradingen waren tiptop in orde.
Mijn complimenten aan de organisatie.
Zeker een aanrader voor volgend jaar =D>
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

[quote="
Iemand een idee van de HM's op de 66 ?[/quote]

935
Cokeman
Mountainbiker

Post by Cokeman »

Leuke tocht onder een stralende hemel, degelijke organisatie. 935 hm op de 66 km, dat verklaart waarom op het eind de beentjes het een beetje lieten afweten. Mooie omgeving. Het Zonïenwoud bolde goed. Inschrijvingscontrole bij de start was een maat voor niets aangezien iedereen met vergunning toch geen bewijsje meekreeg. :roll:
Post Reply