18/10/2009 overijse

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

Schijfrem wrote:
jaro wrote: Niet iedereen wil op voorhand weten wat er gaat komen, hoeveel bergop en bergaf het gaat zijn enz.
:-D
Mijn gedacht ook :wink:
da kan wel allemaal waar zijn, maar de beginnerkes onder ons zouden graag willen weten aan wat ze zich mogen verwachten ... kwestie van technische stukken & hm's geeft dit al een goed idee, en kan je dan inschatten voor hoeveel km's je kiest. er zijn streken waar je zonder de mtb nooit zou komen, en je weet dus ni welk terrein het is.
extreem voorbeeld : als er voor Houffa geen hm's worden gegeven, zou ik het nog riskeren om eraan deel te nemen #-o
Ghostbiker Mrc
Mountainbiker

Post by Ghostbiker Mrc »

ikke met de fiets wrote:
Schijfrem wrote:
jaro wrote: Niet iedereen wil op voorhand weten wat er gaat komen, hoeveel bergop en bergaf het gaat zijn enz.
:-D
Mijn gedacht ook :wink:
da kan wel allemaal waar zijn, maar de beginnerkes onder ons zouden graag willen weten aan wat ze zich mogen verwachten ... kwestie van technische stukken & hm's geeft dit al een goed idee, en kan je dan inschatten voor hoeveel km's je kiest. er zijn streken waar je zonder de mtb nooit zou komen, en je weet dus ni welk terrein het is.
extreem voorbeeld : als er voor Houffa geen hm's worden gegeven, zou ik het nog riskeren om eraan deel te nemen #-o
voor de 45 (wat waarschijnlijk enkele Kmeterkes meer zal zijn)schat ik deze rond de 600 hm's,in deze streek is het wel altijd leuk rijden ook al is er wat weg bij,deze zal zekers niet vlak zijn,vorig jaar was het al pittig van bij de start,voldoende technische stukken en off-road gehalte voor een recreatieve sporter als ik,en als beginner zou ik zeker niet voor 60 kiezen,dit is al behoorlijk wat voor deze streek,ik heb de gordel gereden voor Mountainbikers in September die op dezelfde plaats van start is gegaan en deze was ook best een leuk pittig tochtje :wink:
spaver
Mountainbiker

Post by spaver »

LAAT ONS ONS GEWOON AMUSEREN ZONDAG DAAR GAAN WE TOCH VOOR RIJDEN OP ZONDAG OF VERGIS IK MIJ NU???????
ikke met de fiets
Mountainbiker

spaver wrote:LAAT ONS ONS GEWOON AMUSEREN ZONDAG DAAR GAAN WE TOCH VOOR RIJDEN OP ZONDAG OF VERGIS IK MIJ NU???????
jaja, meneer blabla, fun is natuurlijk een prioriteit ... maar ik kom graag voorbereid aan de start ! :-D call it "beroepsmisvorming" :-?
de gordel was voor mij ook inderdaad aan de zwaardere kant, en dus voor 45 km kan die 600 hm's al tellen zene :wink: .
Het beest van Leest
Mountainbiker
Location: Specialized Epic, Focus Black Raider, Intense Tracer

Post by Het beest van Leest »

Hier heb ik het parcours van hun tt van vorig jaar gevonden:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=oudstdpsfywkpwbc
Volgens deze gegevens vorig jaar dus 645 hoogtemeters over 47 km, das ni slecht...

'k denk dat ik zondag deze tt ook eens ga uitproberen.
Ghostbiker Mrc
Mountainbiker

Post by Ghostbiker Mrc »

Het beest van Leest wrote:Hier heb ik het parcours van hun tt van vorig jaar gevonden:
Volgens deze gegevens vorig jaar dus 645 hoogtemeters over 47 km, das ni slecht...

'k denk dat ik zondag deze tt ook eens ga uitproberen.
viola se "ikke met de fiets" betere info kunt ge niet hebben =D>
ikke met de fiets
Mountainbiker

Het beest van Leest wrote:Hier heb ik het parcours van hun tt van vorig jaar gevonden:
Volgens deze gegevens vorig jaar dus 645 hoogtemeters over 47 km, das ni slecht....
allé, eindelijk nuttige info ! =D> =D>
Bedankt !
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Post by Trekkie 800 »

Van het Bloso gehalte trek me weinig van aan. Tis toch ver mijn deur EN ik weet dat er een aantal toffe (als deze droog zijn toch) afdalingen inzitten. Voor de rest moet je je niet ongerust maken. Zijn er "veel" hm's, dan rij je toch gewoon wat rustiger. Vlam niet de berg op maar rij er rustig op. Zodoende geraak je zeker tot de finish.

Waarschijnlijk tot zondag voor de 60.
cateye
Mountainbiker

Post by cateye »

teveel asfalt in 2006 en 2007
het zal ternat of nandrin worden en niet in mijn eigen Overijse
sorry
pierrot le fou
Mountainbiker
Location: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully

Post by pierrot le fou »

:lol:
Ik heb samen met Frikkie in Ukkel gereden .Organisatie van de Politie .
Er waren af en toe kleine plasjes , waar je vlot rond kon .
We reden voor 80% in het zonieenwoud . 46km met ongeveer 650 hm .
Indien Overijse goed afpijld , voor een lekkere bevoorrading zorgt, en ons door bos , track en field lootst; dan mogen we zeer blij zijn met het aangebodene .
Grote wegen , kleine wegen , hobbelig of steil , doet er niet toe .
Tussen het groen wil ik vlammen
EN GENIETEN ....
Als het traject te makkelijk lijkt , vraag ik wel aan mijn BierBikers- maten om een tandje bij te steken ; meestal rij ik achteraan het treintje , en is het voor hen niet moeilijk om de vitesse te verhogen .
ZO dicht bij , zoveel mogelijkheden , ik ben er blij om 8) :lol:

Tot Morgen in Overijse
Post Reply