Ge moet er niet echt bang van zijn, maar hoe harder ge ze erindraait, hoe lager uwe q factor is
xtr crank monteren
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- geitenboer
- Mountainbiker
Post by geitenboer »
dat kan ik zo niet zeggen hoeveel kracht ge erop zet, maar op een cranckstel moet normaal 40nm opgezet worden, kijk eens op of je niets terugvind op je cranckstel ivm de druk.MArkuz wrote:Geitenboer,
Ik gebruik zo een cranksleutel van shimano om de lagers vast te draaien in mijn kader. ik neem de sleutel op het einde van zijn handvat en draai dan "handvast". Hebt ge een idee hoeveel nm ik daar dan ongeveer op zet? Of is het verschil naar sterkte en gewicht van mijzelf te onvoorspelbaar?
- geitenboer
- Mountainbiker
Post by geitenboer »
op de lagers montagepasta ??? lagervet zul je bedoelenmtbgast wrote:beetje montagepasta gebruiken, daar heb je later veel plezier aan als je lagers er terug afmoeten
-
LoXoS
- Mountainbiker
Neen ... montagepasta is correct maar niet aan de lagers, maar dan wel aan de schroefdraad in uw frame + schroefdraad aan lagercups.geitenboer wrote:op de lagers montagepasta ??? lagervet zul je bedoelenmtbgast wrote:beetje montagepasta gebruiken, daar heb je later veel plezier aan als je lagers er terug afmoeten
De lagers zijn gesloten dus geen lagervet gebruiken.
Opletten in de les hé Frank ...
XTr remmen afstellen...
Ik heb de lagers vastgezet zoals beschreven volgens die parktools tip.
Van't weekend ga ik eens bij een vriend passeren die een momentsleutel heeft liggen, dan kan ik ineens mijn arm eens laten ijken
Alles van vaste delen heb ik met montagepasta gemonteerd, buiten de lagers natuurlijk.
Dan is men fiets weer bijna volledig inorde!
Zou ik hiervoor nu een nieuwe topic moeten openen?
Ik stap bij deze dus -eindelijk- over van velgremmen naar schijfremmen. Ik heb gemerkt dat de schoentjes helemaal niet proper boven de remschijf komen. Zou ik het stukje aan het kader een beetje moeten plooien? Het is de eerste keer dat ik die aansluitingen gebruik, kader was voorzien voor velg- en schijfremmen.
Vervolgens enkel nog men achterrem afstellen, die voelt nogal slap aan. Het gaat over de xtr schijfrem -samen met dualcontrol-
is dat hetzelfde concept als magura oliedruk remmen?
Mvg,
en allemaal bedankt voor de hulp!
Mark
Van't weekend ga ik eens bij een vriend passeren die een momentsleutel heeft liggen, dan kan ik ineens mijn arm eens laten ijken
Alles van vaste delen heb ik met montagepasta gemonteerd, buiten de lagers natuurlijk.
Dan is men fiets weer bijna volledig inorde!
Zou ik hiervoor nu een nieuwe topic moeten openen?
Ik stap bij deze dus -eindelijk- over van velgremmen naar schijfremmen. Ik heb gemerkt dat de schoentjes helemaal niet proper boven de remschijf komen. Zou ik het stukje aan het kader een beetje moeten plooien? Het is de eerste keer dat ik die aansluitingen gebruik, kader was voorzien voor velg- en schijfremmen.
Vervolgens enkel nog men achterrem afstellen, die voelt nogal slap aan. Het gaat over de xtr schijfrem -samen met dualcontrol-
is dat hetzelfde concept als magura oliedruk remmen?
Mvg,
en allemaal bedankt voor de hulp!
Mark
- geitenboer
- Mountainbiker
Post by geitenboer »
Da wist ik ook al wel ze Jurgen, dacht gewoon da diene mens montagepasta aan zijn lagers ging doen en als ik iemand kan tegenhouden om geen domme dingen te doen doe ik da met veel plezierLoXoS wrote:Neen ... montagepasta is correct maar niet aan de lagers, maar dan wel aan de schroefdraad in uw frame + schroefdraad aan lagercups.geitenboer wrote:op de lagers montagepasta ??? lagervet zul je bedoelenmtbgast wrote:beetje montagepasta gebruiken, daar heb je later veel plezier aan als je lagers er terug afmoeten
De lagers zijn gesloten dus geen lagervet gebruiken.
Opletten in de les hé Frank ...