Casette inrijden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ikke met de fiets wrote:
MaC'Red wrote: beste manier om in te remmen is de 30 x 30 methode zijnde 30 keer goed optrekken tot 30 km/h ( meer mag ook :lol: ) en dan de remmen dicht, voor je eigen veiligheid best beide remmen dichtknijpen.
Ofwel een lange afdaling doen maar zulke lange zijn er niet zeker in Zaventem ????
de tarmak van het vliegplein is ideaal voor deze 30 x 30 methode :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
MaC'Red 8)
tiens, nog ni mé verlof ? :-D
Zaventem is inderdaad maar plattekes #-o 'k ga vannamiddag een "uitstappeke" naar Hoeilaart wagen, kwestie van te zien of alles goed is afgesteld ... daar zijn gegarandeerd wel wa hellingskes waar ik kan remmen, en als er dan effectief zoveel asfalt in de TT Overijse is, kan ik da zondag verderzetten =D>
ik zit sinds gisteren al in de ardense boskes ja, hier zijn wel schoon afdalingen anders om uw blokskes in te remmen zenne :lol: :lol:

MaC'Red 8)
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

MaC'Red wrote: ik zit sinds gisteren al in de ardense boskes ja, hier zijn wel schoon afdalingen anders om uw blokskes in te remmen zenne :lol: :lol:
MaC'Red 8)
jaja, maar ge moet eerst die bergskes nog opgeraken hé ! en ik ken die "ardense boskes" zene ; daar hebben mijn beenspieren nog geene kaas van gegeten #-o
en dit na een opgelegde platte rust van een week = [-X
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ikke met de fiets wrote:
MaC'Red wrote: ik zit sinds gisteren al in de ardense boskes ja, hier zijn wel schoon afdalingen anders om uw blokskes in te remmen zenne :lol: :lol:
MaC'Red 8)
jaja, maar ge moet eerst die bergskes nog opgeraken hé ! en ik ken die "ardense boskes" zene ; daar hebben mijn beenspieren nog geene kaas van gegeten #-o
en dit na een opgelegde platte rust van een week = [-X
tja ne kabellift hebben zie hier niet :lol: :lol: , traag naar boven rijden is ook rijden hé. daarbij de fun is het plezantste eraan.

Mac'Red 8)
locust
Mountainbiker

Post by locust »

Mayonaise op u cassette smeren samen met choco op de ketting versneld het inrijden, dan lukt het om op een half uurke rijden alles in orde te krijgen.
radical
Mountainbiker

Post by radical »

Zorg wel eerst dat de lagers in uw kopserie afgesteld zijn op uw schoenplaatjes.
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

allé, ik zie het al ; ben blij dat mijnen topic voor zoveel feedback & ontspanning kan zorgen :-D .

heb de antwoordjes doorgestuurd naar den "adviseur" die het niettemin van reeds 2 fietsmechaniekers heeft bevestigd gekregen ... we gaan meer info inwinnen, en 'k zal het hier op den topic zetten, kwestie van nog meer hilarische opportuniteiten aan te bieden 8)

to be continued ...
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

radical wrote:Zorg wel eerst dat de lagers in uw kopserie afgesteld zijn op uw schoenplaatjes.
gij lacht daarmee, maar wist je dat de balhoofdhoek invloed heeft op de trapbeweging.

Het kwam erop neer dat als je een balhoofdhoek groter dan 70° hebt je je shoenplaatjes 2mm naar voor moet zetten en kleiner dan 70° 2mm naar achter, om een ideale krachtoverbrenging te krijgen.

onlangs gelezen op Cyclingnews.

't is maar dat je het weet hé. :wink:
kristofmerida
Mountainbiker

Re: Casette inrijden

Post by kristofmerida »

nicolasdb wrote:
ikke met de fiets wrote:hello !

nu ik mé mijne nieuwe fiets zit, hebben ze mij wijsgemaakt :-? da'k mijn casette moet inrijden ...
enige tips & tricks om dit enigszins fatsoenlijk te doen ?
thanks !
vooraf vaseline en indien nodig ontsmettingsmiddel achteraf!
ZAAAAALiG!!!!!!!!!!!! =D>
E605
Mountainbiker

Post by E605 »

Na 100 Km best eens de olie verversen. :^o :^o :^o
radical
Mountainbiker

Post by radical »

Ruben S. wrote:
radical wrote:Zorg wel eerst dat de lagers in uw kopserie afgesteld zijn op uw schoenplaatjes.
gij lacht daarmee, maar wist je dat de balhoofdhoek invloed heeft op de trapbeweging.

Het kwam erop neer dat als je een balhoofdhoek groter dan 70° hebt je je shoenplaatjes 2mm naar voor moet zetten en kleiner dan 70° 2mm naar achter, om een ideale krachtoverbrenging te krijgen.

onlangs gelezen op Cyclingnews.

't is maar dat je het weet hé. :wink:
Ik lach overal mee :P
Post Reply