Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Streets wrote:twas vandaag voor het eerst echt friskes =D>

Streets
Zeg wel, ik heb om af te komen van 't werk vanmorgen gewoon mijn regenvestje aangedaan. Dat houdt nog de meeste kou tegen.
coldstein
Mountainbiker

Post by coldstein »

freezy wrote:

Streets
Zeg wel, ik heb om af te komen van 't werk vanmorgen gewoon mijn regenvestje aangedaan. Dat houdt nog de meeste kou tegen.
Bij ons stonden de automilisten ferm te krabben (op hun ruiten) deze morgen.
't Was koud aan mijn handjes. Gelukkig moet ik maar 5 Km doen naar de statie.
Ik rijd met een trekkingjas type gore-tex. Geen fietsjas want die zijn te dun als je nog op de trein en bus moet wachten.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

freezy wrote:

Streets
nice
de nacht gedaan en dan nog op de fiets kruipen

respect man.

Streets
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ik ben sedert een week of 5 opnieuw begonnen met woon-werk met de fiets te doen (voorheen met de moto). Ik probeer om minimum 3 keer per week te gaan (tussen de 51 en 55km heen en terug afhankelijk van welke route ik neem). Maar mijn voornemen is om iedere keer als het niet regent de fiets te nemen. En dat is de laatste 5 weken perfect gelukt, zelfs al een paar keer gewoon in de regen vertrokken omdat ik er best wel zin in had.

Maar het is soms wel zwaar na een nachtje werken. Langs de andere kant, het loont wel, intussen al een 2.5kg kwijt. Wat er wel is, toen ik met de moto ging werken deed ik in de namiddag soms ritten van 4uur. Dat is nu gedaan, die goesting is wel minder om 's middags ook nog eens aan te zetten.

En een ander probleem is die goeie bakker die ik 's morgens passeer... :drunk: Krijg daar iedere keer goesting op ne goeie chocoladekoek of zo :lol:
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

amai amai, deze morgend 2 paar winterkouse aangedaan en nog ijskoude tene.
dunkky
Mountainbiker

Post by dunkky »

Deze morgen was het 3° op weg naar het werk en elke keer stel ik mij de vraag, wat ga ik aandoen? als ik genoeg kleren aantrek, dan heb ik warm als ik vertrek, maar ik zweet mij te pletter en krijg uiteindelijk toch weer kou. doe ik wat minder aan, dan ben ik niet zeker of ik wel warm genoeg ge krijgen. #-o
Kortom, kheb het meestal te kou op de fiets en ben meestal ook nat van het zweet.
Heen en terug is 50km.
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

chrissie wrote:http://www.biketowork.be/index.php?opti ... lang=nl-NL

wat reclame voor de campagne bike to work
werkgever overtuigen, met de fietspunten kan je prijzen verzamelen

ook kan men nu een fietsvergoeding 0.20 EUR/km ontvangen, dus doorgeven die boodschap
Tof initiatief, 'k ga dit zeker doorgeven aan de personeelsdienst.
De personeelsdirecteur komt zelf regelmatig met de fiets, dus denkt dat er wel interesse zal zijn.
Swindle
Mountainbiker

Post by Swindle »

Ik fiets reeds 5 jaar naar de werkplek en omgekeerd (50km). Sinds 2 jaar word ik er ook voor vergoed (0.15€). Doorslaggevend was niet de vergoeding maar de douches en verse kledij achteraf. Zonder douche zou ik het ook niet meer doen. Qua veiligheid steeds een fluo/reflecterend vestje, goede verlichting. Natuurlijk is het in stedelijk gebied levensgevaarlijk. Op sommige plekken is het veiliger te rijden op de rijbaan dan op het fietspad (verdomde automobilisten)
dunkky
Mountainbiker

Post by dunkky »

Veiligheid... ik kom, tot mijn grote frustratie, elke morgen fietsers tegen zonder ligt of fluo vestje. Ik ben er mij aan beginnen ergeren nadat ik tweemaal bijna eentje heb aangereden in het donker, eentje zonder ligt weliswaar! [-X
Johan Degraeve
Mountainbiker

Post by Johan Degraeve »

PVB wrote:ik weet niet of het hier echt past maar kent iemand dit soort fiets:

http://www.orbea.com/it/bicis/modelos/d ... sentacion/

Ik zag deze gisteren toen ik naar huis reed. Lijkt een aangename fiets voor woon werk verkeer. Op eerste zicht lijkt het een koersfiets maar toen vielen de schijfremmen op. Ik had nog nooit zoiets gezien..
Afhankelijk van de kwaliteit van de weg vind ik het beter om met lagere druk op de banden dus bredere banden te kunnen rijden. Op die orbea liggen koersbandjes dus 7-8 bar en niet leuk om de meeste Belgische fietspaden.
Maar er zit precies veel afstand tussen wiel en zadelbuis dus ik denk wel dat er een veel bredere band zou op kunnen.
Post Reply