uit zich het eerst in de ochtend bij het opstaan.. opstartprobleem en stijf gevoel aan de archillespees.P° wrote:hm,na 3 keer te gaan lopen heb ik ook last van achillespees (vermoed ik).Nog effe afwachten of het mss enkel spierpijn is.De schrik voor blessure zit er wel in als ik die berichten hier allemaal lees.
lopen goed voor te fietsen ?
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
- P°
- Mountainbiker
- Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
sunn xtreme wrote:uit zich het eerst in de ochtend bij het opstaan.. opstartprobleem en stijf gevoel aan de archillespees.P° wrote:hm,na 3 keer te gaan lopen heb ik ook last van achillespees (vermoed ik).Nog effe afwachten of het mss enkel spierpijn is.De schrik voor blessure zit er wel in als ik die berichten hier allemaal lees.
ben zelf ook bezig met start to run je vindt de lessen wel ergens op internet,
Het is inderdaad zo dat ze in het begin te ligt zijn,maar het is ook voor de stress bestendigheid van spieren en scheenbeen dat je dit zeer rustig moet opbouwen,ik kan perfect 7 km aan een stuk lopen op uithouding,maar of de rest van mijn lichaam kan zonder problemen,ik betwijfel het.
Ik zou eerst start to run doen en zeker niet overdrijven,en het belangrijkste
laat uw voet meten,en koop daar een goede loopschoen,dan zal je al veel blessures kunnen vermijden,toen ik in het leger zat had ik zeer veel last van mijn pees op de zijkant van mijn knie gehad.
Na mijn meting van de voet vroeg die kerel mij die mijne voet had opgemeten of ik daar nog nooit last mee gehad had,had hem hierover niks verteld
Zo zie je maar meten is weten
Hier heb je de link waar ik dit heb laten doen
http://www.sportgoods.be/page.asp
ps:heeft hierdoor ook mijn slapende voeten tijdens et fietsen opgelost
Het is inderdaad zo dat ze in het begin te ligt zijn,maar het is ook voor de stress bestendigheid van spieren en scheenbeen dat je dit zeer rustig moet opbouwen,ik kan perfect 7 km aan een stuk lopen op uithouding,maar of de rest van mijn lichaam kan zonder problemen,ik betwijfel het.
Ik zou eerst start to run doen en zeker niet overdrijven,en het belangrijkste
laat uw voet meten,en koop daar een goede loopschoen,dan zal je al veel blessures kunnen vermijden,toen ik in het leger zat had ik zeer veel last van mijn pees op de zijkant van mijn knie gehad.
Na mijn meting van de voet vroeg die kerel mij die mijne voet had opgemeten of ik daar nog nooit last mee gehad had,had hem hierover niks verteld
Zo zie je maar meten is weten
Hier heb je de link waar ik dit heb laten doen
http://www.sportgoods.be/page.asp
ps:heeft hierdoor ook mijn slapende voeten tijdens et fietsen opgelost
- rubber-12
- Mountainbiker
In een winkel zoals hierrubber-12 wrote:Koop ze ergens waar je een looptest op de band kan doen, indien nodig passen ze de zooltjes zelfs aan.
En idd, volg het start-to-run programma 0-5 km, het is ellendig licht in het begin, maar je 'carrosserie' moet eraan gewoon worden.
-
stef78
- Mountainbiker
ik combineer ook lopen met fietsen. ik ben tijdje geleden begonnen met een andere sport waarbij lopen me zeer van pas zou komen, dus zodoende beginnen lopen :)
ik ben direct begonnen met 5 km lopen. volgende dag was ik wat stijf. maar dag daarop direct terug gedaan op die manier ging het best. na paar weken van opbouwen loop ik zonder enige vorm van klachten, of zelf vermoeidheid, een uurtje aan een stuk. langste dat ik al gelopen heb zal iets van een uur en een half zijn, duurloop. ongeveer 12-13km uur.
om te onderhouden (ben terug beginnen fietsen , virus je kent dat wel :D) loop ik nu 2-3 keer per week, waarvan 1keer zowizo 10 km (40 minuten)
ik weet niet of het daardoor komt maar ik ben veel sterker geworden, ik doel dan op sprintsnelheid en versnellingen. of gewoon zittende demarages, vooral daar voel ik een wezenlijk verschil. maar nogmaals : weet niet of het door lopen komt, spring ook veel in de touw dus mss daardoor...
ik ben direct begonnen met 5 km lopen. volgende dag was ik wat stijf. maar dag daarop direct terug gedaan op die manier ging het best. na paar weken van opbouwen loop ik zonder enige vorm van klachten, of zelf vermoeidheid, een uurtje aan een stuk. langste dat ik al gelopen heb zal iets van een uur en een half zijn, duurloop. ongeveer 12-13km uur.
om te onderhouden (ben terug beginnen fietsen , virus je kent dat wel :D) loop ik nu 2-3 keer per week, waarvan 1keer zowizo 10 km (40 minuten)
ik weet niet of het daardoor komt maar ik ben veel sterker geworden, ik doel dan op sprintsnelheid en versnellingen. of gewoon zittende demarages, vooral daar voel ik een wezenlijk verschil. maar nogmaals : weet niet of het door lopen komt, spring ook veel in de touw dus mss daardoor...
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
bij demarrages en sprint word de archillespees enorm op proef gesteld door bruuske forse trekbewegingen.
als je na een tijdje looptrainingen ondervind dat dat vlotter lijkt te gaan.....
de reden ervan moet je niet ver zoeken.
zoals ik zei : lopen versterkt enkel en archillespezen, en dat geeft bepaalde voordelen bij wielrenners.
misschien wat kort, maar als je kijkt daar de dynamiek dat een veldrijders beschikt die op niveau gemiddeld tot top zit..... zonder die looptrainingen van hun zou het allemaal wat minder snel gaan na elke bocht optrekken en weer in gang trekken na een loopstrook.
Ook vaak opgemerkt is, dat veldrijders het vaak erg goed doen op de kleine criteriums met veel keren en draaien.
als je na een tijdje looptrainingen ondervind dat dat vlotter lijkt te gaan.....
de reden ervan moet je niet ver zoeken.
zoals ik zei : lopen versterkt enkel en archillespezen, en dat geeft bepaalde voordelen bij wielrenners.
misschien wat kort, maar als je kijkt daar de dynamiek dat een veldrijders beschikt die op niveau gemiddeld tot top zit..... zonder die looptrainingen van hun zou het allemaal wat minder snel gaan na elke bocht optrekken en weer in gang trekken na een loopstrook.
Ook vaak opgemerkt is, dat veldrijders het vaak erg goed doen op de kleine criteriums met veel keren en draaien.
- s-biker gert
- Mountainbiker
- Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT
Post by s-biker gert »
Ben daar ook mee bezig, net thuis na les 13 en genen druppel gezweet. Heb me ook een goed paar schoenen gekocht en heb nog geen last van blessures gehad, hopelijk blijft het zorubber-12 wrote: En idd, volg het start-to-run programma 0-5 km, het is ellendig licht in het begin, maar je 'carrosserie' moet eraan gewoon worden.