Ik heb de vrijdag meer naar boven en naar onder gewandeld dan de ganse zomer in de Ardennen samen.
Je bent niet alleen,ik ook.Die extra lus van de marathon was verschrikkelijk.Maar beter wat veiligheid inlassen dan de stoere te willen uithangen met de gevolgen vandien.
Je opmerkingen zijn meer dan terecht,of ik terug ga?Misschien wel, maar dan alleen voor de fun met een enduro.
Roc Azur 2009
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
-
brommerken
- Mountainbiker
Post by brommerken »
ik heb vrijdag ook ge reden plus zaterdag;ik kon zelf bijna volledig over het strand fietsen .de benen waren goed en de sfeer ook;behalve de dag nadien; toen we vertrokken. resultaat mijn slot door ge knipt en fiets gestolen. en hij stond ook nog- in een kamer naast de receptie.dus aan de persoon van deze daad;ik hoop dat je bij deze eerste rit met MIJN fiets ten val komt en armen en benen breekt en zeker je lange vingers.die mogen ze van mijn part zoals in de middeleeuwen af hakken.ge moet het maar durven van fietsers onder elkaar .[/collor]
Brrrrrrrrrrrrrrrr wat is het hier koud als je 10 dagen in het zuiden hebt vertoefd. We zijn gestart op vrijdagavond 2 okt met als eerste doel, paar dagen Ardéche op een camping aan Vallon Pont d'Arc. Na enige tijd had ik een vemoeden dat er toevallig een vtt of een wandeltocht door de camping was of georganiseerd werd door een plaatselijke organisatie. Dit was te zien aan witte linten en door oranje pijlen op de grond. Na enige info aan de camperhouder zou de afstand rond de 30 km bedragen. Later bleek zondagmorgen aan de inschrijving dat er drie afstanden waren 25km, 45km 1700 hm en 65km met 2200 hm. Dus na enige impulsiviteit voor de 65 km gekozen en na meer dan 6 uurtjes geen seconde spijt van gehad geen halve seconde zelfs. Later op de week de zondag in de roc regelmatig te voet moeten gaan, omdat er wat opstoppingen waren maar hier de beklimingen iets te lang, steil,smal en veel met losse keien waren bezaaid. Achteraf gezien was ritje in Ardeche een mooie voorbereiding op de Roc. Waar ik de vrijdag de marathon met voldoening heb afgelegd die me iets zwaarder leek dan vorig jaar.Zeker als je het jaar ervoor een beetje vermoeid aangekomen was. En zelfs nu na het 2 de jaar nog steeds onder de indruk ben van de mooie vergezichten afdalingen en alle opgereden beklimingen. Op eentje na.( na de voorlaatste ravito). De zaterdag hebben de roc noir op een ontspannende en speelse wijze beklommen en afgedaald. En dan de zondag heb ik me verrot goed geamuseerd. Ondanks het uurtje opstopping door paar onfortuinlijke spijtige valpartijen. Mijn start was voortreffelijk, kwas zeker bij de eerste vijftien alleen die kick alleen al. Verder de toeschouwers een beetje opjutten zodat ze ons nog meer aanmoedigden en dat we nog sneller konden klimmen. Eens we het strand naderden en langs de goedgevulde terrasjes passeerden, heb ik met een goed gevoel d e finish behaald. Het was het best te meer een geslaagde Rock weekend.(Excl de muggen op de camping) En hopend op een wederzien tot volgend jaar in leven en welzijn;
brommerken wrote:ik heb vrijdag ook ge reden plus zaterdag;ik kon zelf bijna volledig over het strand fietsen .de benen waren goed en de sfeer ook;behalve de dag nadien; toen we vertrokken. resultaat mijn slot door ge knipt en fiets gestolen. en hij stond ook nog- in een kamer naast de receptie.dus aan de persoon van deze daad;ik hoop dat je bij deze eerste rit met MIJN fiets ten val komt en armen en benen breekt en zeker je lange vingers.die mogen ze van mijn part zoals in de middeleeuwen af hakken.ge moet het maar durven van fietsers onder elkaar .[/collor]
Verzekering van hotel aanspreken en alles komt in orde.Wel plaatselijk een aangifte bij politie doen.
-
brommerken
- Mountainbiker
Post by brommerken »
mijn verzekering heeft kontakt genomen met het hotel en heb ook aangifte gedaan ;maar het hotel is hier blijkbaar niet aan spraakelijk voor .ja roger jij hebt mijn fiets gezien he we stonden samen aan de ingang vrijdag ik was daar voor oze eerste kennis making.
Het is toch nie waar zeker,zo een juweeltje.Mene frank viel niet als ik je bericht las onder "brommerke".Gewoonlijk worden zulke fietsen gestolen door het personeel zelf van het hotel of vrienden.Die kunnen perfect weten wanneer je er bent of niet.brommerken wrote:mijn verzekering heeft kontakt genomen met het hotel en heb ook aangifte gedaan ;maar het hotel is hier blijkbaar niet aan spraakelijk voor .ja roger jij hebt mijn fiets gezien he we stonden samen aan de ingang vrijdag ik was daar voor oze eerste kennis making.
Ik zit nu nog in Cannes bij vrienden en morgen vertrek ik terug.Als ik nog iets kan doen voor u,geef me dan een belletje.
Zeker uw rechtsbijstand aanspreken.Enkele jaren terug in Valloire is een vriend van mij ook zen fiets ook gestolen in hotel,een colnago carbon.Hij heeft alles teruggetrokken.
Nooit van gehoord,hoogstwaarschijnlijk opgegeven en dan nadien terug op parcours ingepikt.Onderweg is geen enkele controle en kan men heel gemakkelijk het parcours inkorten.julie wrote:kent iemand hier JP Degroot, nummer 106, die als tweede belg eindigt (in de roc van zondag)?
Nochtans nr106 is een voorkeur nummer met uci punten en zo waren er maar 150 in de eerste startbox.Daarom men twijfels dat het een belg is.
- J.E.
- Mountainbiker
brommerken wrote:ik heb vrijdag ook ge reden plus zaterdag;ik kon zelf bijna volledig over het strand fietsen .de benen waren goed en de sfeer ook;behalve de dag nadien; toen we vertrokken. resultaat mijn slot door ge knipt en fiets gestolen. en hij stond ook nog- in een kamer naast de receptie.dus aan de persoon van deze daad;ik hoop dat je bij deze eerste rit met MIJN fiets ten val komt en armen en benen breekt en zeker je lange vingers.die mogen ze van mijn part zoals in de middeleeuwen af hakken.ge moet het maar durven van fietsers onder elkaar .[/collor]
hopelijk vind ge die fiets terug, moeten goeie banden opgestaan hebben! Paulissen en co konden niet fietsen op't strand.....
deze persoon, waar niemand nog nooit van heeft gehoord, rijdt altijd top 20-30 tijdens de roc, dus vandaar dat men zich afvraagt of deze niet een beetje vals speelt. Ik heb 1 foto van deze persoon gevonden, le chemin douanier, en hij ziet er erg proper uit. Dus als iemand meer weet...roger wrote:Nooit van gehoord,hoogstwaarschijnlijk opgegeven en dan nadien terug op parcours ingepikt.Onderweg is geen enkele controle en kan men heel gemakkelijk het parcours inkorten.julie wrote:kent iemand hier JP Degroot, nummer 106, die als tweede belg eindigt (in de roc van zondag)?
Nochtans nr106 is een voorkeur nummer met uci punten en zo waren er maar 150 in de eerste startbox.Daarom men twijfels dat het een belg is.