SRAM XX groep
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- Ruben S.
- Mountainbiker
Waarom zou je uw XT op ne Spark zetten? als reserve wielen ofzo???robin wrote:ik ben dus van plan om de Spark RC aan te schaffen,nu zie ik op de speclist op de scott site dat er vooraan op de spark een 185mm disc is gemonteerd,ik rij nu nog met shimano XT 180 vooraan.
die zal niet goed werken zeker die shimano schijf? of scheelt die 5mm nie veel?
voor zover ik weet zijn de draai-shifters van de X0 groep lichter dan de shifters van de X0 groepphilcore wrote:Waarschijnlijk komen ze er nooit mee af.
Simple reden. De sifters zijn lichter den de draai-shifters.
195gr tov 225gr
http://www.sram.com/en/srammountain/com ... /index.php
en achteraan kan je dan weeral met gripshift sneller schakelen van bv uwe 12 naar uw 32Dummy wrote:Volgens mij ligt de reden dat ze geen gripshifters maken voor XX eerder in de snelheid van schakelen dan in het gewicht. Ze beweren toch dat XX supersnel schakelt tussen buiten en binnenblad. Gripshift schakelt sowieso trager...
plus met gripshift heb je tussenstapjes voor de voorder.
wat altijd handig is voor het slepen tegen te gaan van de ketting
Uiteraard zijn 180 en 185mm verschillend hé... Die 180 schijf kan je niet zomaar op je 185 systeem. Maar gewoon ander adaptortje op 1 van de bikes en dan 2 gelijke schijven en je bent er...Ruben S. wrote:Zelf heb ik geen ervaring met 180mm schijven op avid 185mm remmen.
Het scheelt toch 2.5mm en de rembanen van Shimano en Avid verschillen al een beetje(wel eigen ervaring).
En helpt het hard, met tubes rijden ipv gewone binnenbanden/ notubes systemen???