11/10/2009 Kortenberg
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Bartheyndrickx
- Mountainbiker
- black bulls
- Mountainbiker
Post by black bulls »
Vanmorgen hier ook de 46 km gerede. Leuk tochtje, goede bevoorrading en eindelijk nog eens wat slijk
Eén keertje verkeerd gereden, waar we rechts in een smal paadje moesten. Voor de rest goede bepijling.
Nadien nog ne goeie leffe en wat naar de nieuwe fietskes gaan zien.
Weer een schitterende zondag achter de rug. Bedankt aan de organisatie
Eén keertje verkeerd gereden, waar we rechts in een smal paadje moesten. Voor de rest goede bepijling.
Nadien nog ne goeie leffe en wat naar de nieuwe fietskes gaan zien.
Weer een schitterende zondag achter de rug. Bedankt aan de organisatie
-
jaro
- Mountainbiker
Mooi en soms pittig ritje van 65 km gereden in Kortenberg.
Alles prima geregeld, ongeveer dezelfde tocht zoals vorig jaar.
Eerste bevoorrading was er eentje waar je nog eens terug zou willen komen,
van de tweede ook geen slecht woord, alles was aanwezig.
Bepijling prima en mijn dank aan de seingever die stond waar dat technisch afdalingske op een grote weg uitkwam.
Niet veel volk tegengekomen op de splitsing van de 65 km, heel plezant om zo te rijden.
Bij aankomst pintje gaan drinken in de tent waar het volle bak ambiance was, een toffe verrassing.
SCOTT tot de volgende.
Jaro.
Alles prima geregeld, ongeveer dezelfde tocht zoals vorig jaar.
Eerste bevoorrading was er eentje waar je nog eens terug zou willen komen,
Bepijling prima en mijn dank aan de seingever die stond waar dat technisch afdalingske op een grote weg uitkwam.
Niet veel volk tegengekomen op de splitsing van de 65 km, heel plezant om zo te rijden.
Bij aankomst pintje gaan drinken in de tent waar het volle bak ambiance was, een toffe verrassing.
SCOTT tot de volgende.
Jaro.
Toen ik aan de eerste bevoorrading halt hield waren er nog 2 medebikers aanwezig.Ik heb inderdaad buiten deze twee geen enkele andere deelnemer tegengekomen op de 66 km.dirk999bis wrote:heb de 66km gedaan, blijkbaar waren er hier niet te veel aan begonnen want omstreeks 9u10 was ik de eerste biker welke aan de eerste bevoorrading langskwam.
Overigens een zeer leuke tocht;de modder gaf een extra funfactor aan het rijden.Alles zat erin.
Moet wel zeggen dat op sommige plaatsen de bakstenen en steenafval aan de grote kant waren!
Ik denk dat de containerparken rond Kortenberg niet veel steenafval te verwerken krijgen(of geraken ze ervan af in de vele holle wegen?)
DodgeW200 wrote:Ik denk de pijltjes die je nu ziet. Dat die zijn voor de cyclosportieve rit 100km op de zaterdag. (voor de koersvelo).
@KrisM woon jij in de Armendaal? ik aan de voet aan het oranje knipperlicht.
Het fotootje van mijn avatar zegt je misschien wel iets.Die staat altijd buiten voor de garage.
DodgeW200.... zie hem inderdaad dikwijls staan. Woon zelf derde straat links als je in de wijk komt.
- Mountain JOhler
- Mountainbiker
Post by Mountain JOhler »
Schitterende tocht
.
Ik heb de 66 km gereden, het stuk voor de splitsing 45-66km was zwaar door de modder daarna viel het mee en was het vooral het klimmen en de wind op kop die het wat zwaarder maakten. Velen zijn volgens mij afgeschrikt door de regen die er deze week uitgevallen is, want eenmaal de splitsing voorbij was het zeer eenzaam fietsen. Ik heb een gemiddelde van 19,5km/u bij elkaar gereden en een mtb vol slijk
Ik ben wel 2x verkeerd gereden, eenmaal net voor de tweede bevoorrading daar moet ik de laatste afdaling en beklimming over asvalt gemist hebben. Ik zat er daar wat door dus deze neem ik op mijn rekening. De tweede maal was het naar het einde toe waar een zeer smal padje rechts moest ingereden worden. Ik was hier zeker niet alleen verkeerd, een mtb of 8 hadden deze samen met mij verkeerd geïnterpreteerd. Hier was het eenzame pijltje op de linker kant dus niet voldoende in tegenstelling tot soms wel 4 pijlen bij andere splitsingen die voor mij misschien niet zo grotesk aanwezig moesten zijn.
Ik heb nog maar eens van mijn Rohloff naafversnellingen genoten
. Ondanks de grote hoeveelheid modder op de fiets bleef het schakelen probleemloos gebeuren
. Geen gekraak, gepiep, chainsuck, verspringen van de ketting op de tandwielen waardoor ik gevloek, frustratie en ergernis bij de collega's mtb'ers hoorde
. Ik wens ze veel succes doorheen de natte en modderige herfst en winter
.
Ik heb de 66 km gereden, het stuk voor de splitsing 45-66km was zwaar door de modder daarna viel het mee en was het vooral het klimmen en de wind op kop die het wat zwaarder maakten. Velen zijn volgens mij afgeschrikt door de regen die er deze week uitgevallen is, want eenmaal de splitsing voorbij was het zeer eenzaam fietsen. Ik heb een gemiddelde van 19,5km/u bij elkaar gereden en een mtb vol slijk
Ik ben wel 2x verkeerd gereden, eenmaal net voor de tweede bevoorrading daar moet ik de laatste afdaling en beklimming over asvalt gemist hebben. Ik zat er daar wat door dus deze neem ik op mijn rekening. De tweede maal was het naar het einde toe waar een zeer smal padje rechts moest ingereden worden. Ik was hier zeker niet alleen verkeerd, een mtb of 8 hadden deze samen met mij verkeerd geïnterpreteerd. Hier was het eenzame pijltje op de linker kant dus niet voldoende in tegenstelling tot soms wel 4 pijlen bij andere splitsingen die voor mij misschien niet zo grotesk aanwezig moesten zijn.
Ik heb nog maar eens van mijn Rohloff naafversnellingen genoten
Mijn 10 jaar oude STX van shimano werkte prima hoor :). Mijn conditie was wel veel minder :p.Jo - Mountain Rohler wrote:Ik heb nog maar eens van mijn Rohloff naafversnellingen genoten. Ondanks de grote hoeveelheid modder op de fiets bleef het schakelen probleemloos gebeuren
. Geen gekraak, gepiep, chainsuck, verspringen van de ketting op de tandwielen waardoor ik gevloek, frustratie en ergernis bij de collega's mtb'ers hoorde
. Ik wens ze veel succes doorheen de natte en modderige herfst en winter
.