11/10/09 Tremelo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
g-works
Mountainbiker

Post by g-works »

van echte moddertochten is nu nog geen sprake, hier en daar een glibberig stukske , maar daar scherp je de techniek weer mee aan , het moet niet altijd snel gaan , dat zie je op baalberg en extreme hill wel .
puur genieten (als het niet gaat gieten )
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

[quote="g-works"] extreme hill quote]

Ik heb gehoord dat die afgesloten is ???
Tompie08
Mountainbiker

Post by Tompie08 »

Ik heb net een mini-toertje gereden en het ligt er inderdaad prima bij (het Baal-gedeelte toch allesinds al zeker).

Balenberg ligt er ook perfect bij. Wel eventjes oppassen voor het korte afdalingske op het einde van het bosje (rechterkant crossparcours). Daar heb ik er twee jaar geleden ook een paar serieus zien verschieten. Aan het afdalingske zelf is niets aan, maar wel als je daar voluit gaat en niet weet dat dat knikje daar ligt...

Net na Balenberg nog een mooi klimmetje. Als het daar morgen, door de reeds gepasseerde bikers, nog wat modderiger gaat liggen, kan dat een lastige worden. :bounce:

Na dat klimmetje is het vlammen (regelmatig asfalt ook).

Denk dat de kleine toer (wit-blauwe pijlen zo te zien) net voor Balenberg afdraait. Als je daar 100 meter rechtdoor gaat, kom je op de lange afstand (geel-zwarte pijlen) en kan je het crossparcours meepikken. Direct erna komen de twee afstanden weer samen.

Enfin, genoeg gezeverd. Veel plezier morgen! :wink:
Fille Fox
Mountainbiker

Post by Fille Fox »

Bedankt voor de informatie.

Ik ben wel van de streek, maar het is de eerste keer dat ik hier kom rijden. Ik zal mij morgen blijkbaar weer kunnen amuseren.
funkstar
Mountainbiker

Post by funkstar »

Een prijs voor originaliteit zal er niet inzitten voor de organisatie.
Toch bracht deze tocht een korte impressie van wat de regio te bieden heeft.
Enkele heuveltjes in het Aarschotse en Balenberg maakten deze tocht toch voldoende boeiend om tot hier af te zakken.
Niet het zwaarste parcours, maar na 2 weken ziekte kan dit zeker geen kwaad voor mij.
De bevoorrading kon misschien iets vroeger op het parcours liggen (ik dacht dat ze pas na een km of 33 lag) maar echt een minpunt is dit niet.
Resultaat voor vandaag: 45 km ginds en een 30 tal op en af. We hebben onze weekkilometers dus weeral gehaald.
lukke
Mountainbiker

Post by lukke »

Op dit vrijwel DROOG (ja voor wie hier niet was omdat hij of zij bang is van modder, geen modder tegengekomen) parcour was het vliegen, en ik was niet de enige die na 2u al aan de afspuitstand stond. Ik had op deze bijzondere Damiaan dag wat meer creativiteit van de organisatie (WTC Damiaan) verwacht. :roll:
Rudi0010
Mountainbiker

Post by Rudi0010 »

Inderdaad, de bevoorrading was een beetje laat. Hoewel, ik was blij dat ik na de bevoorrading maar een kleine 15 km meer moest doen. :)
Heel leuke tocht!
g-works
Mountainbiker

Post by g-works »

Ik ben met mijn collega Rudi afgezakt naar Damiaan land, zelf ben ik vaste klant van deze TT, maar voor hem was het een ideale kennismaking met wat deze streek te bieden heefd( zware beentjes achteraf ! ), spijtig genoeg geen "extreme hill"dit jaar, maar hij komt in de meeste hagelandse TT's voor, dus vroeg of laat komen de heuvels van Aarschot wel in andere TT voor. Ik zal dan ook nog maar eens zagen over de late bevoorrading, mene maat zat er beetje door , ik had hem van km 20 al gezegd, dat er bijna een b.v. in aantocht was ,maar eens we daar waren was alles dik in orde, en na Baalberg nog een drankje kwam goed van pas. Volgend jaar komen we zeker terug.
bulls68
Mountainbiker

Post by bulls68 »

Leuke tocht, nogal veel asfaltstroken, vrij late bevoorrading (maar heeft ook zijn voordeel dat ge erna niet zoveel kms meer moet bollen).
Gelukkig zaten er voldoende bosstroken in met pittige kuitenbijters. Een paar technische stukken om duimen en vingers af te likken, o.a. Balenberg. Afspuitstand was ook dik in orde.
Tip =D> : Fietske afgeven aan de bewaakte parking en ne stevige leffe (of meer) gaan drinken, en tegen dat de Leffes een beetje verteerd zijn, het fietske gewassen en geblonken terug gaan halen.
:lol:
Proficiat aan de organisatie. We hebben weer een leuke zondagvoormiddag mogen beleven.
Wicked_Uncle_Ernie
Mountainbiker

Post by Wicked_Uncle_Ernie »

Parcours zoals je kon verwachten:
Via onverharde wegen richting Gelrode om daar de klassieke klimmetjes mee te nemen.
Balenberg en Parkheide zorgden voor afwisseling.

Goei organisatie, afpijling in orde, bevoorading OK, afspuitstand waar je niet te lang moest wachten.

Bevoorading mocht inderdaad wat vroeger, maar kan me inbeelden dat dit niet zo evident is omdat ze hier met dezelfde bevoorading voor de 2 afstanden werken, en ze anders veel te vroeg had gekomen.

Een van men medebikers hebben ze van aan de bevoorading terug naar de start gebracht met een kapotte zadelklem.
De pechdienst was dus ook in orde :-D
Post Reply