11/10/2009 Waregem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gisteren het grootste stuk uitgepijld, nu nog de bospassages. Ik ben heel verbaasd over de toestand van het parcours. Ondanks de hevige regens die we hebben gekregen is daar NIETS van te zien op het parcours. Zelfs een plasje was gisteren zeer zeldzaam. In de bossen zal het misschien andere koek zijn, maar dat zien we straks wel.
See ya !
See ya !
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
waarschijnlijk sta ik hier, net als de vorige jaren, opnieuw aan de start (8u15). Een mooi afwisselend parcours met voldoende offroad.
idem, vorig jaar leuke toer hier gereden, toen deels in de mistcowboy peter wrote:waarschijnlijk sta ik hier, net als de vorige jaren, opnieuw aan de start (8u15). Een mooi afwisselend parcours met voldoende offroad.
fietske gisteren nog rap klaargestoomt (winterbandjes, nieuw vet, granny deraf, ...)
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Den dezen ook , 8u15-8u30 zal waarschijnlijk juist gaan.cowboy peter wrote:waarschijnlijk sta ik hier, net als de vorige jaren, opnieuw aan de start (8u15). Een mooi afwisselend parcours met voldoende offroad.
Zal veel te laat in bed zitten voor het "bois des dames" (95km rijden).
Alles is uitgepijld en het bier zit in de tap!
Hou zeker wat poer over voor het einde want de passages door de bossen zijn héél vettig, vooral in Bouvelo! Let ook hier op voor een kort technisch afdalingske --- voorzichtigheid is aangewezen --- niet zeker?? ga te voet aub!! Het gevaar is wel twee maal aangeduid, maar toch...
Wat er nadien volgt is om duimen en vingers af te likken, vandaar dat ik het er persé in wilde hebben.
En voor de rest...amuseer jullie en een goede tocht gewenst!!!
Hou zeker wat poer over voor het einde want de passages door de bossen zijn héél vettig, vooral in Bouvelo! Let ook hier op voor een kort technisch afdalingske --- voorzichtigheid is aangewezen --- niet zeker?? ga te voet aub!! Het gevaar is wel twee maal aangeduid, maar toch...
En voor de rest...amuseer jullie en een goede tocht gewenst!!!
- Riding Butcher
- Mountainbiker
Post by Riding Butcher »
schone tt, lastig zo'n eerste tt na het wegseizoen. 1 minpuntje, koude douche's maar voor de rest

rond 9 u vertrokken deze voormiddag aan de nieuwe startplaats van deze tt.
De benen en het kopke waren zeker niet 100% na een week waarin ik zowat de hele culinaire wereldkeuken naar binnenwerkte
De gekende passages voor deze streek werden ons voorgeschoteld. Mijn speciale dank aan de organisatoren van de cyclocross in Nokere waar de organisatoren het parcours aan het afzetten waren en waar ik dankbaar gebruik van gemaakt heb om een toerke te doen op het toch wel zware heuveltje.
De boer die net zijn meute koeien de weg liet oversteken was nog eens een typisch Vlaamsch beeld uit de goeien ouwen tijd
Tijdens de eerste passage van het Bouvelobos netjes op de fiets kunnen blijven zitten (het is ooit wel eens anders geweest
)maar het tweede gedeelte met de diepe moddergroeven waren er op het einde te veel aan voor ondergetekende.
Tijdens de bevoorrading aan Den Trekzak nog Onze Lieven Heer geprezen omdat ik een helm op had terwijl de partytent op mijn hoofd terecht kwam (de Zalig verklaring van Pater Damiaan deed onmiddellijk zijn werk)
Terwijl de energie toch wel langzaam maar zeker uit de benen vloeide de passage door Het Spitaelsbos vlotjes kunnen doorkomen.
De bepijling vond ik goed, bike-wash uitstekend MAAAAAAAAAAAAR
.... de douches
volledig verzopen kleedkamer van de heren en dan nog geconfronteerd worden met een douche waar een biker het nodig had gevonden om net zijn vloeibare behoefte te doen
BAH
Ben dan maar de kleedkamer van de dames gaan opzoeken ...waar het wel netjes lag en ik (gelukkig misschien) moederziel alleen was.
See ya all
De benen en het kopke waren zeker niet 100% na een week waarin ik zowat de hele culinaire wereldkeuken naar binnenwerkte
De gekende passages voor deze streek werden ons voorgeschoteld. Mijn speciale dank aan de organisatoren van de cyclocross in Nokere waar de organisatoren het parcours aan het afzetten waren en waar ik dankbaar gebruik van gemaakt heb om een toerke te doen op het toch wel zware heuveltje.
De boer die net zijn meute koeien de weg liet oversteken was nog eens een typisch Vlaamsch beeld uit de goeien ouwen tijd
Tijdens de eerste passage van het Bouvelobos netjes op de fiets kunnen blijven zitten (het is ooit wel eens anders geweest
Tijdens de bevoorrading aan Den Trekzak nog Onze Lieven Heer geprezen omdat ik een helm op had terwijl de partytent op mijn hoofd terecht kwam (de Zalig verklaring van Pater Damiaan deed onmiddellijk zijn werk)
Terwijl de energie toch wel langzaam maar zeker uit de benen vloeide de passage door Het Spitaelsbos vlotjes kunnen doorkomen.
De bepijling vond ik goed, bike-wash uitstekend MAAAAAAAAAAAAR
.... de douches
Ben dan maar de kleedkamer van de dames gaan opzoeken ...waar het wel netjes lag en ik (gelukkig misschien) moederziel alleen was.
See ya all