denk toch dat het het kta (niet aan ijzertoren) is waar men vertrekt, normaliter staat dat aangeduid in het centrum. Deze met start aan brandweerkazerne is ergens in het voorjaar denk ik
ik zou willen van thuis vertrekken op het parcours (passeert dicht bij onze deur aan kasseien steenstraat) en me dan inschrijven als ik aan start passeer. Is er geen probleem dat privéstukken nog niet open zouden zijn omstreeks 8 uur (moet naar jaarlijks familiefeest tegen de middag en 't is n eindje ver)
11/10/2009 Diksmuide
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- jägermeister
- Mountainbiker
Post by jägermeister »
Ik zit eigenlijk met het zelfde probleem als Hamateur, Ik zou toch graag deze tt rijden maar wil ten laatste om 11.30 thuis zijn ( 't vrouwke is jarig en we gaan uit eten). Ik zou inpikken op het parcour in Klerken rond 8.00u en passeren aan de start en me dan pas inschrijven.
Zondag 17 Januari 2010 10e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken.
Zondag 17 Januari 2010 10e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken.
[quote="hamateur"]denk toch dat het het kta (niet aan ijzertoren) is waar men vertrekt, normaliter staat dat aangeduid in het centrum. quote]
Om de startplaats te vinden ga je vanuit Diksmuide richting Oostende, net voor je de stad verlaat, thv het postkantoor ga je rechtsaf en dan is het nog ongeveer 500 m. Maar ik denk dat de organisatie wel zal zorgen voor een perfecte bepijling
, zowel naar de startplaats alsop het parcours.
Grtzz
Pompierke
Om de startplaats te vinden ga je vanuit Diksmuide richting Oostende, net voor je de stad verlaat, thv het postkantoor ga je rechtsaf en dan is het nog ongeveer 500 m. Maar ik denk dat de organisatie wel zal zorgen voor een perfecte bepijling
Grtzz
Pompierke
- Dodomauritius
- Mountainbiker
Post by Dodomauritius »
Heren,
ik heb deze namiddag de tocht gereden (als clublid) en moet zeggen het is een aanrader!
De toertochtbouwer heeft zich dit jaar overtroffen. Ondanks de regen altijd vlot te berijdbaar met toch een lekkere portie vettigheid, net genoeg om het fun-gehalte op te tillen. Ik kan zeker de 56 km aanbevelen, veel afwisseling en zeker nergens saai: een portie boslucht en spruitjesgeur, eekhoorngeschater en eendengesnater, broekensap en een ietsie pietsie koeienvlaai...
Verschiet niet al uw poer in het begin, de laatste 10 kilometers verrassen we je met Vlaamse kasseien en Waals plat. Speciaal voor de liefhebbers zijn er nog enkele technische stukjes voorzien.
Zelfs bij wat gespetter of winderigheid zou ik zeggen:
doen!
ik heb deze namiddag de tocht gereden (als clublid) en moet zeggen het is een aanrader!
De toertochtbouwer heeft zich dit jaar overtroffen. Ondanks de regen altijd vlot te berijdbaar met toch een lekkere portie vettigheid, net genoeg om het fun-gehalte op te tillen. Ik kan zeker de 56 km aanbevelen, veel afwisseling en zeker nergens saai: een portie boslucht en spruitjesgeur, eekhoorngeschater en eendengesnater, broekensap en een ietsie pietsie koeienvlaai...
Verschiet niet al uw poer in het begin, de laatste 10 kilometers verrassen we je met Vlaamse kasseien en Waals plat. Speciaal voor de liefhebbers zijn er nog enkele technische stukjes voorzien.
doen!
mmmmmmmmmmmmmmm heb de pijltjes gezien op de rit van staden ,Dodomauritius wrote:Heren,
doen!
goe , goe et beloofd inderdaad !
Tja tis natuurlijk over onzen bodem é
hoi hoi,
net terug van Diksmuide. Wat kan een zondagmorgen toch mooi zin.
Dit was een tochtje die af was. Perfecte bepijling, 2 zeer goede bevoorradingen (ik had chance was als eerste op de eerste lol), een goede afspuitstand, lekkere soep en bbq, mooie technische stukken .....
En niet te vergeten een perfect berijdbaar parcours. Met veel off road.
De stukken die dan niet off road waren, had je wind op kop, of t was waals plat.
Dit was echt een leuke tocht. Met daar bovenop een zuchtje wind
.
Volgend jaar rij ik deze zeker terug. Dit is een onderschatte tocht vind ik.
Dikke proficiat met de mooie organisatie.
grtz
wes

net terug van Diksmuide. Wat kan een zondagmorgen toch mooi zin.
Dit was een tochtje die af was. Perfecte bepijling, 2 zeer goede bevoorradingen (ik had chance was als eerste op de eerste lol), een goede afspuitstand, lekkere soep en bbq, mooie technische stukken .....
En niet te vergeten een perfect berijdbaar parcours. Met veel off road.
De stukken die dan niet off road waren, had je wind op kop, of t was waals plat.
Dit was echt een leuke tocht. Met daar bovenop een zuchtje wind
Volgend jaar rij ik deze zeker terug. Dit is een onderschatte tocht vind ik.
Dikke proficiat met de mooie organisatie.
grtz
wes
Vanmorgen aangezet vanuit klerken met jägermeister en fast junior op de mtb voor de grote toer .
Inschrijving ;vlot , parkoer ; perfect , pijlen ;ok , bevoorrading ; super om maar te zeggen deze org. was af tot in de puntjes af=D>
Terug thuis met 72 km opde teller en een moyenne van 23.8
See ya en tot op de heuveltjes van erika
Inschrijving ;vlot , parkoer ; perfect , pijlen ;ok , bevoorrading ; super om maar te zeggen deze org. was af tot in de puntjes af=D>
Terug thuis met 72 km opde teller en een moyenne van 23.8
See ya en tot op de heuveltjes van erika
Deze morgen vanuit Eernegem vertrokken.
Was mijn eerste deelname in Diksmuide, na gisteren Ichtegem waar ik veel pech had met mijn mtb (versnellingen, platte banden) en dan nog die regen.
Vandaag zeer goed geamuseerd, goede organisatie, leuk parcour, geen regen.
Terug thuis gekomen met 100km op de teller.
Proficiat aan alle medewerkers en bedankt voor de leuke zondagvoormiddag.
Tot volgend jaar
Was mijn eerste deelname in Diksmuide, na gisteren Ichtegem waar ik veel pech had met mijn mtb (versnellingen, platte banden) en dan nog die regen.
Vandaag zeer goed geamuseerd, goede organisatie, leuk parcour, geen regen.
Terug thuis gekomen met 100km op de teller.
Proficiat aan alle medewerkers en bedankt voor de leuke zondagvoormiddag.
Tot volgend jaar
- henkieboy
- Mountainbiker
vanmorgen eerst de kindjes afgezet voor een ganse dag chiro en dan gezwind naar diksmuide gebold (met de auto
) om bijna ter plaatse rik c tegen te komen. Besloten om samen de grote toer af te haspelen en aangezien onze conditie optimaal is
zou dit geen probleem mogen zijn. Kga der niet te veel woorden aan vuil maken deze toer was gewoon goed . Alles klopte gewoon . redelijk veel off road (toch de eerste 40 km) alles goed berijdbaar klimmetjes , afdalingkjes , goede bevoorradingen en een vlotte afspuitstand . één klein puntje van kritiek msshn : de eerste bevoorrading was al na 12 km en de tweede op 12 km van het einde dwz 32 km der tussen en das wat ver maar soit geen haan die er naar kraait. Na een 35 tal km mijn ketting doorgestampt
. Gelukkig had ik teen en tander bij en met rik zijn hulp en de hulpvan een landbouwer de ketting terug aan elkander gekregen om tot de conclusie te komen dat er toch iets nie helemaal in orde was met de ketting . Gezegd tegen rik dat em alleen moest verder fietsen en ik ging langs de kortste weg naar diksmuide terug fietsen. Na een paar keer geschakeld te hebben vastgesteld dak op mijn grote plateau nie veel last had van overslaande ketting en daar ik toch bijna aan de tweede bevoorrading was besloten om daar te wachten op rik en de toer verder te zetten met ons getwee . Na tien minuutjes wachten was hij ter plaatse en dan de laatste 12 km op de grote molen richting diksmuide gebold . Hier zat er wel veel bane in maar de laatste 3 km met 3 crossparcourtjes maakten veel goed. moe maar tevreden aangekomen om na het nuttigen van een paar leffes een telefoontje te krijgen van schoonmama da ze zo rap mogelijk haar camionetje moest terug hebben. Dus dan maar vlug naar vladslo gereden om van daaruit met de fiets naar klerken te bollen (da waren de lastigste 10 km) en mij languit in mijn zetelke te smijten .
bedankt diksmuide

bedankt diksmuide
Was eerst van plan om naar Zonnebeke te rijden maar, door het gezaag van enkele andere boskantrijders besloten om toch maar mee te gaan naar Diksmuide. Het heeft mij geen minuut gespeten. Top organisatie.
Net zoals de vorige tocht van de zomer was ik versleten. Dit is een seriues onderschat parcours. Konstant op en af en op het laatst kwam de wind nog wat opzetten. Veryck boys volgend jaar ben ik zeker terug paraat.
Net zoals de vorige tocht van de zomer was ik versleten. Dit is een seriues onderschat parcours. Konstant op en af en op het laatst kwam de wind nog wat opzetten. Veryck boys volgend jaar ben ik zeker terug paraat.