Specialized Stmpjmpr Comp Carbon of Cannondale F1

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
jeanken
Mountainbiker

Specialized Stmpjmpr Comp Carbon of Cannondale F1

Post by jeanken »

http://www.specialized.com/be/nl/bc/SBC ... temId=9389

http://gb.cannondale.com/bikes/10/CE/model-0FS1.html

De Specialized is iets duurder en aangezien Cannondale de kwalijke reputatie heeft om verre van goedkoop te zijn, veronderstel ik dat de Specialized kwalitatief de betere koop is? Of niet?

Hart zegt F1, verstand zegt S-Jumper.

Graag advies.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Duurdere prijs van de Speci ligt heel aan het carbon frame. Waarom vergelijk je eigenlijk een carbon fiets met een alu fiets? C'dale heeft ook een carbon uitvoering van de Flash en Speci een alu versie van de SJ.

De comp versie van Speci is imo zelfs minder goed afgemonteerd dan de C'dale F1.
Ik persoonlijk zou zowieso voor de C'dale kiezen, carbon hoeft voor mij niet.
jeanken
Mountainbiker

Post by jeanken »

Ik vergelijk niet noodzakelijk carbon met alu, ik ga eerder na wat de opties zijn op basis van het budget (2.500€).
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Als je carbon niet nodig vind, dan zou ik voor de C'dale gaan, deze is beter uitgerust dan de "comp" versie van Speci.

Als je toch meer te vinden bent voor speci kan je een heel deel euro's uitsparen door de alu Speci SJ Comp te kopen ipv de carbon. Of die uitsparing investeren in enkele upgrades...
jeanken
Mountainbiker

Post by jeanken »

Misschien best eens een testrit met een carbon-mtb doen; heb geen flauw idee wat dat geeft.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

jeanken wrote:Misschien best eens een testrit met een carbon-mtb doen; heb geen flauw idee wat dat geeft.
Carbon geeft een veel beter gevoel dan alu. Maar ik zie dat je een Colnago FLX hebt, dan weet je toch al hoe carbon rijdt?
jeanken
Mountainbiker

Post by jeanken »

Met de koersfiets is dat een groot verschil ja, als die vergelijking opgaat voor de MTB is het snel beslist.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

jeanken wrote:Met de koersfiets is dat een groot verschil ja, als die vergelijking opgaat voor de MTB is het snel beslist.
vergelijking gaat zeker ook op voor mtb :wink:
tish
Mountainbiker

Post by tish »

Swannie wrote:
jeanken wrote:Met de koersfiets is dat een groot verschil ja, als die vergelijking opgaat voor de MTB is het snel beslist.
Toch niet echt tussen een Caffeïne en een Taurine vind ik. Ik heb beide fietsen met dezelfde Lefty erin en ik verschiet telkens weer hoe klein het verschil is. De Taurine heeft wel een beetje ingebouwde flex op de achterbrug.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

tish wrote:
Swannie wrote:
Toch niet echt tussen een Caffeïne en een Taurine vind ik. Ik heb beide fietsen met dezelfde Lefty erin en ik verschiet telkens weer hoe klein het verschil is. De Taurine heeft wel een beetje ingebouwde flex op de achterbrug.
Misschien daarmee dat c'dale nu de Flash heeft uitgebracht, waarvan de achterbrug voor meer comfort moet zorgen dan de Taurine...
Post Reply