03/10/2009 Beveren-Leie

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ice Cube
Mountainbiker

Post by Ice Cube »

De 50 gereden, 72 in totaal want met de fiets naartoe.
Mooie bospassages, crossparcours, ik heb ervan genoten.
Wat wind op het einde maar moe en tevreden terug naar huis.
Ciao, see you on tracks.
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

1e maal dat ik deze gereden heb maar bij deze aan de organisatoren =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Zeer uitdagen parcours met een hoog gehalte off road , t'was soms niet mogelijk waar ze het allemaal vandaan haalden , enkele verassende nieuwe stukken gedaan.
In totaal 85Km op de teller , t'beste was ervan af de laatste 20Km maar toch zeer genoten.

Dit was gewoon af!

Enig minpunt van de dag , mijne compagnon had ne nieuwe SCOTT fully en ik nie :cry: :cry: :cry: :cry: maar daar kunnen de organisatoren natuurlijk niets aan doen he :wink:
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Deze middag gestart rond 13u. Geluk gehad bij het parkeren, juist voor de deur...

Met een viertal steenbakkers op weg voor een leuk tochtje. Veel offroad, nieuwe stukken en tot aan de eerste bevoorrading niet echt ver van Beveren Leie gegaan. Mooi in de Gavers, door den zanderigen ondergrond hier en daar wat verraderlijk.

Daarna heel wat stukken over veldwegels, krieren, enkele mooie stukken. Het Ooigembos was echt wel goed, veel weg en weer gerij, veel gedraai,...

Het crossparcours was de max, heel schoon. Hier en daar wel redelijk lastig omhoog door het zand. De ene keer de moze, dan andere keer het zand... Leuk, heel leuk! Velen hier zien afzien en puffen. Een keer moeten van de bike springen, jammer... net wanneer er twee zeewieties stonden te kijken... Moeten afwijken van de ideale lijn... Tja...

Op het einde nog wa stervende zwanen tegengekomen die aan het inbeuken waren tegen de wind en de strijd aan het verliezen waren...

Mij geamuseerd en er volgend jaar zeker weer bij!
Senha
Mountainbiker

Post by Senha »

Als vroege vogel (7.55u) stond ik aan de inschrijvingstafel voor de 50km lange tocht. De Gavers lagen er vrij zanderig bij. Een eerste pluspuntje was het nieuwe boscircuitje, slalommend tussen de bomen, wat we later op de dag meermaals mochten doen. Het bos van Ooigem werd van links en rechts doorkruisd en we hadden de indruk er niet meer uit te geraken maar dank zij de witte kalklijnen vonden we het noorden terug. In Wielsbeke het crossparcours was de max. Wel 2 maal moeten afstappen wegens te steil en mijne crossfiets begon te sputteren. Als het hier modderig lag zou het een glijpartij worden.Na de boomkwekerij waar het ook stompen werd kregen we de finale. Over de spoorwegbrug door de weilanden met de wind op kop nog even de laatste krachten gebundeld om uiteindelijk de tent te bereiken waar we na het verorberen van de hotdog en een paar Leffkes terug huiswaarts keerden (2km)
Spijtig dat de rit er reeds opzat. Na een korte douche, een spahettybordje terug op weg met nieuwe uitrusting en deze keer mijne mountainbike voor tweede maal richting Gavers. De beentjes waren nog goed maar toch kwam mijn tweede finale hard aan. De brug over de spoorweg en de opwakkerende tegenwind in het weiland deden mijn stamperkes verzuren. Uiteindelijk het einde bereikt na 108 km op mijne gps. Moe en voldaan terug naar huis. #-o Een pluim voor de organisatoren voor deze VTT waar vele clubs en organisaties mogen naar opkijken. =D>
De Pete
Mountainbiker

Post by De Pete »

KUBA wrote:1e maal dat ik deze gereden heb maar bij deze aan de organisatoren =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Zeer uitdagen parcours met een hoog gehalte off road , t'was soms niet mogelijk waar ze het allemaal vandaan haalden , enkele verassende nieuwe stukken gedaan.
In totaal 85Km op de teller , t'beste was ervan af de laatste 20Km maar toch zeer genoten.

Dit was gewoon af!

Enig minpunt van de dag , mijne compagnon had ne nieuwe SCOTT fully en ik nie :cry: :cry: :cry: :cry: maar daar kunnen de organisatoren natuurlijk niets aan doen he :wink:
En kan hij ermee rijden ?? :wink:
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

gisterenmorgen thuis vertrokken om naar Brakel te rijden, maar bij het passeren van harelbeke afgedraait naar Beveren -Leie. En, 't heeft mij niet gespeten. Prachtig parcours =D> . Alle gekende stroken van de streek + enkele extra doorsteken die met de huidige weersomstandigheden prima te rijden waren.
Jammer van de magere opkomst, want hier was wel degelijk veel werk ingestoken, en je ziet aan het parcours dat de parcoursbouwer een liefhebber is.
Als ik een tip mag geven aan de organisatie: organiseer volgend jaar op zondag, maak vooraf wat meer tamtam rond de tocht, en je krijgt dubbel zoveel volk.
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

Prachtige tocht waarbij zo goed als het maximum uit de streek gehald werd. Heel veel offroad.
Door de harde wind toch heel lastig op het einde. Vooral dat laatste onverharde stuk langs de boord van de Leie was door de felle tegenwind moordend. Het parcours leek op het eerste zicht niet zo zwaar, maar door het vele draaien en keren en alsmaar opnieuw optrekken was het toch een echte slijtageslag waarbij langzaam maar zeker het licht uit ging.
Tot volgend jaar.
rolling stone
Mountainbiker

Post by rolling stone »

zaterdagmorgen hier ook op min gemakse vertrokken, maar lang heeft da niet geduurd onderweg meegereden met de sneltrein cowboy-hanzi en het ging vooruit soms onzettend snel vooruit .op het laatste afgestapt en de rest van de tocht op eigen tempo uitgereden.mij ferm gejeund op deze prachtige tocht.
tot volgend jaar =D> =D>
Wollie
Mountainbiker

Post by Wollie »

ik hoop dat de organisatoren de commentaren lezen van B-L !
Als inwoner van B-L was dit gewoonweg één van de betere parcours.
Ik dacht een paar jaar geleden deze TT gereden te hebben, maar nu was hij precies veel beter !
Technisch en het max uit de omgeving gehaald zonder naar de Kluis te moeten.
Als ik zie hoe weinig deelnemers er zijn tegenover Ardooie (waar ik ook geweest ben).
Deze tocht verdient niet meer, maar veel meer !
Plus het feit dat je voor 4 euro een hotdog en een Leffe (of iets anders) krijgt !
=D> =D> =D> =D>

Chapeau mannen (en vrouwen) !

PS : misschien één detail : probeer iets meer pijlen te zetten, ik ben nu niet misreden, maar miste soms bevestiging

Wouter
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Zaterdag had ik een supergoedkope tt...Peter betaalde inschrijvingsgeld, Peter gaf me een binnenband na lekke band, Peter vond het nodig om mij (gratis dan nog!) een energiegelleke te geven na een km of 40.
Zo zie je maar hé... met de mtb rijden is echt een goedkope hobby #-o

De tt zelf is ontzettend goed meegevallen.
Enkel na de tweede bevoorrading even het rechte spoor kwijtgeraakt maar gelukkig was er Filip Meirhaeghe om ons weer op het juiste pad te krijgen.
Mijne bike compagnon klaagde over de strakke wind op het einde maar ik heb er eerlijk gezegd niet zo veel last van gehad in zijn wiel :oops: :bounce:

De gratis hotdog in de tent was ook lekker meegenomen,maar ik heb vastgesteld dat er bikers zijn die helaas nooit genoeg hebben als er iets gratis uitgedeeld wordt...Een hotdog bestellen met én mosterd én met ketchup is echt overdreven denk ik dan zo
[-X [-X [-X
Post Reply