04/10/09 Genk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

Perfecte organisatie ...
Perfecte compagnie ...
Perfecte uitpijling ...
Perfect parcour ...
Perfecte douches ...
Perfect weer ...
Perfect terril op- en afgereden ...
Leuk aandenken (T-shirt)...

Hier wordt een mens gelukkig van ... :wink:

@ Headshot: Had ik geweten dat je er ook was had ik wel eens willen kennismaken...
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Alles was naar wens, voor een keer ben ik niet verloren gereden, terril klimmen in 3 keer en afdalen, op een plaats na, op mijn bike gedaan. Zat thuis na 70 km....En enkele bekende koppen tegen gekomen.
Bedankt aan BASSMAN voor de compagnie de eerste 20 km...de rest solo gereden, toch een gem. van 17,8 km/h. Onderweg naar huis de terril van Waterschei meegepikt (het is de korte weg om naar huis te rijden, dan langs het kolenspoor, en zie daar !!! het station van As als laatste bevoorrading...2 La Chouffe gedronken, in de zon, buiten de wind, wellicht de laatste terras dit jaar :-? ...spijtig dat ik er niet zal kunnen zijn de 29/11.
Vergeten te melden: Roger zei dat er 1200 ingeschreven waren...bewaking staling voor zo veel volk is niet zo eenvoudig, ik neem de volgende keer een fietsslot mee, zo geen problemen meer, ik had graag daar een paar goede Leffe willen drinken, maar durfde gewoon niet mijn zuur verdiende bike alleen laten.
Last edited by Vos in de bossen on Sun 04 Oct 2009 20:38, edited 1 time in total.
roland
Mountainbiker

GPS track

Post by roland »

http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=378278"

Deze GPS track is gemaakt met mijn GSM HTC Android Google Phone met de GPS die daar in zit.
fluitketel
Mountainbiker

Re: GPS track

Post by fluitketel »

roland wrote:http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=378278"

Deze GPS track is gemaakt met mijn GSM HTC Android Google Phone met de GPS die daar in zit.
Wow ge hebt ook een stuk 100 mph gereden. 160 km/h?? Ongeloofelijk.
Hebt ge tips voor me?
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

Er was inderdaad wat verwarring bij sommige bikers na het afdalen van de terril omdat men daar 2X over hetzelfde parcours moest, maar geloof mij, we hebben daar meer dan een uur over beraadslaagd om dit op een zo veilige manier te laten verlopen om tegengestelde en kruisende bikers te vermijden. De reden hiervoor lag in het feit dat men vorig jaar nog over en onder het houten brugje kon rijden, maar het brugje werd vernield door een truck.
Het beste was dus gewoon de pijlen volgen wat voor velen blijkbaar te moeilijk was.
Hoe men de terril kan missen is mij een mysterie, wat is er nu moeilijk tussen "met terril" naar links en "zonder terril" naar rechts.
Er waren meer dan 1200 deelnemers wat een 350-tal meer was dan vorig jaar.
Het probleem van de bikestalling zal ik aan de organisatie als dringend melden zodat dit euvel tot het verleden zal behoren zodat spookvanhetbos (e.a.) zijn grimbergske rustig kan gaan drinken. :wink:

Nu op naar 29 November voor de TT van Genk-Winterslag (de oerrit van Genk!!) met opnieuw de mijnterril op spektaculaire en "enigzins" andere accenten, en een heel ander parcours buiten de terril dan vandaag.
Noteren in u agenda. :wink:

Foto's binnen enkele dagen inderdaad op : www.cambadag.be/mountainbike.php
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

Tja spook...,dacht even dat je een appelflauwte had gekregen op dat zanderig wegske :lol:
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

Daim wrote:ben ik de enige???
na 23km pas bevoorrading, terwijl ik dacht op de 25km te zitten.
na 33km stond ik quasi naast m'n wagen en nog geen terril gezien
Terril gepikt door vandalen, :evil: hell's angels naar t'schijnt. :wink:
Ief
Mountainbiker

Post by Ief »

er stond een heel groot bord met in koeien van leters met terril of zonder terril. dit was +- 200meter na het voedbal veld waar je twee keer op en af moest rijden.
Daim
Mountainbiker

Post by Daim »

Ief wrote:

er stond een heel groot bord met in koeien van leters met terril of zonder terril. dit was +- 200meter na het voedbal veld waar je twee keer op en af moest rijden.
Voe(d)tbalveld???
reed ik dan zo snel???
ik moet ergens iets gemiste hebben, maar aan de bevoorrading bleek ik niet alleen te zijn, dus t zullen kalfkes geweest zijn ipv koeien van letters

geen erg ik leer net dat 29/11 ik nog eens een kans krijg, ik heb me geamuseerd deze morgen, dat is t belangrijkste
Peaches
Mountainbiker

Post by Peaches »

mooie tocht.
In het begin was het nog een beetje donker en was de richting van de pijlen op de bordjes niet zo goed te zien.
Wel pech gehad wegens valpartij op de treinbilzen (spekglad) over de sloten op de terril, waardoor mijn pad wa krom stond.
resultaat is dat mijn ketting oversprong en ik op 2de lichte stand teril verder heb moete beklimmen. collega ook nog ketting in 2 gereden.
al bij al geluk gehad met het weer en goed geamuseerd.
Post Reply