Meteen bij de inschrijving viel het mij al op dat er -naast de vrij hoge inschrijvingprijs- een hoog aantal deelnemers aan de start zou verschijnen. Waren het die kleiputten die het hem (of haar) deden of hadden ze geluk met de kalender ? Who knows.... . En eigenlijk viel het tot aan die putten nogal tamelijk mee. Alhoewel er in die putten wel meer uit te halen viel naar mijn bescheiden mening. Wat toen volgde vond ik ietwat aan de magere kant, nogal veel baan met hier en daar een verdwaald stukje off-road of een verkracht stukje bos. Na amper een tweetal uurtjes terug binnengereden en ons een beetje strategisch in de cafetaria gezet om de bedrukte deelnemers te zien aanschuiven aan de drankbonnenstand. En zelfs aan die drankbonnen schoof het voor géén meter. Nog nooit zo vroeg thuis geweest met een gemengd en dubbel gevoel.
Zelfs voor de immer goedlachse Moustache en zijn kompaan (Traxer ??) kon er geen lachje vanaf........
04/10/09 Ardooie
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Traxer
- Kerstman
Hmmm, Moustache goedlachs?pjer wrote: Zelfs voor de immer goedlachse Moustache en zijn kompaan (Traxer ??) kon er geen lachje vanaf........
Ik heb een heerlijk dagske gehad, want voor de eerste keer heeft GP alle nopkes van mijnen achterband geteld.
Samen met een grote groep forumbikers gestart om deze rit te verkennen. Bepijling: voldoende. Organisatie: prima. Bike wash: uitmuntend. Apres: prima, maar door de massale toeloop wat druk. Parcours:... buiten de kleiputten heeft dit me niet echt bekoord, doch dit kan ook aan mijn uitermate geslaagd zomerseizoen liggen. We waren wat verwend.
Geen goedlachse Moustache of Traxer of Motorbiker of Grote Plateau of Orbeabiker of Hein of Belle of Kleine Plateau of Tobi of Amg of Lisa of... gezien?
Last edited by Traxer on Sun 04 Oct 2009 20:48, edited 1 time in total.
Nogal wat volk gezien deze morgen in Ardooie. Zal wellicht niet aan het hoog percentage baan of aan het hoge inschrijvingsgeld gelegen hebben. Waarschijnlijk wel aan het einde van het wegseizoen van onze dierbare baanvrienden en het ontbreken van andere ritten in de streek. Met wat (veel) meer regen en misschien nog wat meer wind zou dit misschien meer geweest zijn dan een gewoon ritje. Een topper zal deze helaas nooit worden, en dit hoeft ook niet, zolang we er maar plezier aan beleven.
Om 10u30 reeds terug aan de arrivé van de 42, dan maar besloten om de 27km er nog bij te nemen. Zodat na de 2° passage door de kleiputten de beentjes toch wat zwaarder begonnen aan te voelen.
Zodoende toch nog 3 bevoorradingen gehad voor mijn 3,80€. Hoewel, op de bevoorrading slechts enkel nog water en appelsientjes te verkrijgen. Beetje jammer voor diegenen die dan pas voor de (eerste) keer daar langskwamen.
Om 10u30 reeds terug aan de arrivé van de 42, dan maar besloten om de 27km er nog bij te nemen. Zodat na de 2° passage door de kleiputten de beentjes toch wat zwaarder begonnen aan te voelen.
Zodoende toch nog 3 bevoorradingen gehad voor mijn 3,80€. Hoewel, op de bevoorrading slechts enkel nog water en appelsientjes te verkrijgen. Beetje jammer voor diegenen die dan pas voor de (eerste) keer daar langskwamen.
- OrbeaBiker
- Mountainbiker
- OrbeaBiker
- Mountainbiker
Weet niet waarom er kritiek zou zijn op deze mooie 1ste oktober zondag van het jaar.
KWB ritje van meer dan 1000 man omdat de kleiputten erbij zaten. Zeker weten maar je kon de kleiputten een ganse voormiddag rijden en de andere stukken offroad waren ook lekker meegenomen.
Heb me lekker geammuseerd en 3.80 euro voor een 35 ste tocht dit jaar met een lekkere broodje in den apres. Goede bepijling lekker technische stukken in het begin als opwarmer die ik menege op hun bek zag gaan.Ja laat het maar winter zijn en er zullen er veel blij zijn dat ze een stukje baan mogen rijden. Staat zeker voor volgend jaar op de agenda.
Heb me lekker geammuseerd en 3.80 euro voor een 35 ste tocht dit jaar met een lekkere broodje in den apres. Goede bepijling lekker technische stukken in het begin als opwarmer die ik menege op hun bek zag gaan.Ja laat het maar winter zijn en er zullen er veel blij zijn dat ze een stukje baan mogen rijden. Staat zeker voor volgend jaar op de agenda.
Trek u dat niet aan jong!!! Ik ben reeds 6 jaar parcoursbouwer van dienst in Waregem en ieder jaar heb je zo van die kerels die denken dat ze Filip Meirhaege zijn en moeten kritiek spuigen. Dit zijn dan meestal nog van die 'gastjes' die nog nooit enig engagement getoont hebben naar het mountainbiken toe om zelf eens een knaller van een organisatie neer te zetten en die op de koop toe dan nog niet met een fiets kunnen rijden. Ze discusiëren liever over de bandenkeuze dan dat ze stampen! Rest mij dan nog de vraag waarom er ieder jaar meer volk op jullie tocht is.... slecht kan het dus niet zijn hé ??ardos wrote:Het is nu 17 uur, zijn deze morgen om 6.30 uur begonnen om alles in orde te krijgen (spuitinstallatie, bevoorrading, cafetaria, ...). Bepijling is terug weggenomen, zaal en douches opgekuist, .... vrijdagnamiddag van 13 uur tot 18 uur bezig geweest, gisteren van 9 uur tot een heel stuk in de namiddag. En dan heb ik het nog niet over het vele werk die er vooraf gedaan wordt om het parkoers bij elkaar te zoeken, afspraken te maken met de eigenaars en de overheid, ...
Ik hoop dat we al diegene die hier kritiek hebben over ons parkoers volgend jaar mogen uitnodigen om te helpen zoeken naar off roadstukken in en rond Ardooie. Dat ze in Zwevezele een ander parkoers hebben is heel goed mogelijk, misschien dat we jullie volgend jaar dan beter langs de Zwevezeelsebaan naar Zwevezele laten rijden om daar dan een parkoers aan te leggen. Of moeten we een bus inleggen naar Beernem, daar kun je dan in het bos rondcrossen. Het is niet omdat je ergens een stukje offroad ziet liggen dat je ook de toestemming van de eigenaar krijgt om dat te gebruiken !! Ik hoop dat al die gasten die hier kritiek geven op ons parkoers zelf in een organisatie zitten maar ik denk dat dit niet het geval is.
Ik weet dat ik dit misschien beter niet schrijf, en dat het commentaar bedoeld is als "opbouwend", maar dan hebben wij het als organisatie liever dat je het ons rechtstreeks komt zeggen dan hier anoniem op het formum te plaatsen. Als organisatie trekken we ons op aan de positieve commentaren. En zoals ik hier ook gelukkig lees, als wij ermee ophouden dan zijn er geen toertochten meer . Er is een gezegde "de beste stuurlui staan aan wal" ....
Alvast hartelijk dank aan de 1060 rijders om erbij te zijn en hopelijk tot volgend jaar.
Veel succes in de toekomst!!