04/10/2009 Pipaix
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Yep,ik heb nergens kritiek op dit weekend.Moustache wrote:Ik las hier eens hoe het eruit zag omdat ik dacht de verkeerde keuze te hebben gemaakt. Blijkbaar was het dus zo'n weekend voor de asfaltboeren.
Nochthans heel de voormiddag asfaltboer gespeeld.
Ik ga niet meer rijden waar je geen mtb voorgeschoteld krijgt.
Blijf liever ne keer meer thuis.
- Murdock
- Mountainbiker
- Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29
De eerste keer gaan bollen deze kant van 't land met de bedoeling eens weg te zijn van mijn 'normaal territorium' in Vlaams Brabant, Waals Brabant en Namen. Met hoge verwachtingen vanmorgen anderhalf uur in de wagen naar Pipaix en compleet ontgoocheld anderhalf uur weer terug. Dit had weinig met MTB te maken...

-
wattie
- Mountainbiker
Ik ken deze streek niet zo goed, maar ik denk dat ze gewoon weinig te bieden heeft.
Op de tt van Leuze (17-5-09) reden we ook eerst een 20-tal km via veel asfalt en veldwegen langs Montreuil-sur-bois (altijd een leuk tochtje) naar Frasnes-Les-Anvaing om dan weer een 20-tal km via veel asfalt en veldwegen terug te keren.
Op de tt van Leuze (17-5-09) reden we ook eerst een 20-tal km via veel asfalt en veldwegen langs Montreuil-sur-bois (altijd een leuk tochtje) naar Frasnes-Les-Anvaing om dan weer een 20-tal km via veel asfalt en veldwegen terug te keren.
- Moustache
- Kerstman
Het hangt er vanaf met welke velo je thuis vertrokken bent natuurlijk...veeteeteetje wrote:Yep,ik heb nergens kritiek op dit weekend.
Nochthans heel de voormiddag asfaltboer gespeeld.![]()
In Ardooie en blijkbaar ook hier was het net alsof je naar een grote zwemwedstrijd gaat. Je hoopt op een olympisch bad, maar 25m zou ook al niet mis zijn. Je doet je zwembroek aan en je vindt er daar enen die bezig is met zo'n ploeterbadje op te blazen...
In beide gevallen was er meer bier dan off-road, wat je doet afvragen waarom men het organiseert...
Ik ben blij dat ik in mijn bed ben blijven liggen, was precies nodig ook (klok rond geslapen), en al bij al geen verkeerde keuze 
Maar je kon dit al voorspellen é mannekes, mtb'n in Ardooie, Lo of hier ... is volgens de streek die men heeft niet mogelijk om het mtb'n te noemen. Beetje velden opzoeken is best effort, toch heb ik respect voor de organisaties... zoveel respect dat ik er wegblijf
Maar je kon dit al voorspellen é mannekes, mtb'n in Ardooie, Lo of hier ... is volgens de streek die men heeft niet mogelijk om het mtb'n te noemen. Beetje velden opzoeken is best effort, toch heb ik respect voor de organisaties... zoveel respect dat ik er wegblijf
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Voila,ik ben van het zelfde gedacht.uncle sam wrote: Maar je kon dit al voorspellen é mannekes, mtb'n in Ardooie, Lo of hier ... is volgens de streek die men heeft niet mogelijk om het mtb'n te noemen. Beetje velden opzoeken is best effort, toch heb ik respect voor de organisaties... zoveel respect dat ik er wegblijf
Ne keer niet gaan biken,ne keer in uw bedde blijven,een toerke op de weg of rond de kerketoren,......
Daar is heus niets mis mee,hoor.
En je bent nooit ontgoocheld achteraf.
Geen enkele tt die mij aanstaat op de kalender???
Dan ga ik er niet naartoe.Punt uit.
Straf dat er hier zoveel "commentaar" gegeven wordt door mensen die deze tocht niet gereden hebben, en 'negatieve' opmerkingen van bikers die hem wel gereden hebben nog wat 'negatiever' maken ...
Rij zelf eerst een TT, en oordeel dan, zou ik zo zeggen ...
Dit jaar voor de 3e maal op rij deze tocht gereden, en neen, niet afgedraaid voor 30 km, maar de 50 km gereden ... Inderdaad, veel technische stukken zaten er niet in, maar het off-road gehalte lag wel aan de hoge kant. Al lijkt dat de laatste tijd op vele TT's zo niet omdat alles er keihard bij ligt. Rij deze TT nadat het een tijdje geregend heeft (zoals vorig jaar en twee jaar terug), en het ziet er heel anders uit ...
Trouwens het off-road gehalte ligt nog altijd stukken hoger dan veel TT's die je 'langs ons kanten' rijdt ...
En ja, heb me, net als de medesteenbakkers, goed geamuseerd op deze TT ...
Trouwens ook een andere Westvlaamse club met 35 man aan de start gezien, een club waarvan er vorige jaren ook altijd een aantal deze TT reden, dus zo slecht zal het wel niet geweest zijn ...
Edit : parcours hier terug te vinden. Kunnen diegene die hem niet gereden hebben, hem zelfs eens rijden en dan oordelen

Rij zelf eerst een TT, en oordeel dan, zou ik zo zeggen ...
Dit jaar voor de 3e maal op rij deze tocht gereden, en neen, niet afgedraaid voor 30 km, maar de 50 km gereden ... Inderdaad, veel technische stukken zaten er niet in, maar het off-road gehalte lag wel aan de hoge kant. Al lijkt dat de laatste tijd op vele TT's zo niet omdat alles er keihard bij ligt. Rij deze TT nadat het een tijdje geregend heeft (zoals vorig jaar en twee jaar terug), en het ziet er heel anders uit ...
Trouwens het off-road gehalte ligt nog altijd stukken hoger dan veel TT's die je 'langs ons kanten' rijdt ...
En ja, heb me, net als de medesteenbakkers, goed geamuseerd op deze TT ...
Trouwens ook een andere Westvlaamse club met 35 man aan de start gezien, een club waarvan er vorige jaren ook altijd een aantal deze TT reden, dus zo slecht zal het wel niet geweest zijn ...
Edit : parcours hier terug te vinden. Kunnen diegene die hem niet gereden hebben, hem zelfs eens rijden en dan oordelen
Vandaag de 50 km gereden in Pipaix, met gemengde gevoelens.
De sfeer, en dat is meestal zo voor Waalse tochten, was super. Een gezellige, aftandse brouwerij als startpunt, temidden de velden, heel vriendelijke mensen.
De VTT tocht zelf, mbah, veel off-road maar heel weinig afwisseling. Slechts 1 bos, voor de rest alleen maar grind en vooral heel veel hobbelige boerenwegels. Vooral dat laatste stak mij na een 40-tal kilometer tegen (en mijn achterste ook
). De, relatieve, hoogtemeters zorgden wel voor een extra sportieve touch.
De bepijling was een net niet voldoende voor mij. Toch een 2-tal keer verkeerd gereden (en ik niet alleen) maar uiteindelijk kwam je altijd wel terecht. Er staan gewoonweg veel te veel pijlen op de grond geschilderd en de "flesjes" die wij moesten volgen kwam je soms in omgekeerde richting tegen wat voor extra verwarring zorgde.
Bevoorrading was in orde en apres zeer zeker. Ik hou gewoonweg van die echte dorpssfeer en zal daarom ook terugkeren. Niet zozeer voor de tocht (al tellen alle kms uiteraard) maar vooral voor de sfeer.
Die sfeer hebben we hier 's avonds trouwens verder gezet met een "souvenirke" van de brouwerij.
De sfeer, en dat is meestal zo voor Waalse tochten, was super. Een gezellige, aftandse brouwerij als startpunt, temidden de velden, heel vriendelijke mensen.
De VTT tocht zelf, mbah, veel off-road maar heel weinig afwisseling. Slechts 1 bos, voor de rest alleen maar grind en vooral heel veel hobbelige boerenwegels. Vooral dat laatste stak mij na een 40-tal kilometer tegen (en mijn achterste ook
De bepijling was een net niet voldoende voor mij. Toch een 2-tal keer verkeerd gereden (en ik niet alleen) maar uiteindelijk kwam je altijd wel terecht. Er staan gewoonweg veel te veel pijlen op de grond geschilderd en de "flesjes" die wij moesten volgen kwam je soms in omgekeerde richting tegen wat voor extra verwarring zorgde.
Bevoorrading was in orde en apres zeer zeker. Ik hou gewoonweg van die echte dorpssfeer en zal daarom ook terugkeren. Niet zozeer voor de tocht (al tellen alle kms uiteraard) maar vooral voor de sfeer.
Die sfeer hebben we hier 's avonds trouwens verder gezet met een "souvenirke" van de brouwerij.