04/10/2009 Pipaix
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Murdock
- Mountainbiker
- Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29
04/10/2009 Pipaix
Wie weet iets zinnigs te vertellen over deze TT. Ben in die contreien nog nooit gaan biken. Het wordt zondag deze of Mazy of Pietrebais.
- casper
- Mountainbiker
Bevindingen van collega Steenbakker Berre :
Vandaag dus Pipaix gereden. Het was al direct de waalse charme: startplaats in een godvergeten gat in een evengoed godvergeten zaal. Je moet het toegeven, bij ons zie je zoiets niet,je zal al ver moeten zoeken om zoiets te vinden hier. Het begon goed: veel regen,veel wind en Steven 2 die binnenkwam met de melding 'der zijn hier nog zotten' Groot gelijk maar niet veel. Er zouden er tenslotte maar 92 aan de start verschijnen. Jammer want bij mooi weer moet dit echt een mooie tocht zijn. Pas op, nu was 't ie ook mooi maar door de weersomstandigheden...
Kortom, er zat vanalles in: grasstroken-single tracks- bos- voor elk wat wils. En je moet het de walen toegeven, ze hebben veel zin voor humor: in het midden van het bos in een single-track staat er een bord met de verwittiging voor auto's dat ze een beetje verder in het kanaal kunnen donderen Echt komiek,spijtig dat ik daar geen fotoke kon van nemen.
Al bij al zeer goed geamuzeerd in dit flandriens weertje, ook door het gezelschap van Steven-John en Steven2.
Tot zaterdag zeker in Heestert
PS : ook originele bepijling daar
Fotoreportages van Tignon 2006 en 2005
http://tignon.andre.free.fr/report.php?id=474
De start is dus idd in de 'Brasserie à Vapeur' nu bekend in Vlaanderen dankzij Tournee generale van Jean Blaute en Ray Cokes
En tijdens den apres kunt ge die lekkere bierkes proeven
Normaal ben ik er ook terug !
Gr,
Casper
Vandaag dus Pipaix gereden. Het was al direct de waalse charme: startplaats in een godvergeten gat in een evengoed godvergeten zaal. Je moet het toegeven, bij ons zie je zoiets niet,je zal al ver moeten zoeken om zoiets te vinden hier. Het begon goed: veel regen,veel wind en Steven 2 die binnenkwam met de melding 'der zijn hier nog zotten' Groot gelijk maar niet veel. Er zouden er tenslotte maar 92 aan de start verschijnen. Jammer want bij mooi weer moet dit echt een mooie tocht zijn. Pas op, nu was 't ie ook mooi maar door de weersomstandigheden...
Kortom, er zat vanalles in: grasstroken-single tracks- bos- voor elk wat wils. En je moet het de walen toegeven, ze hebben veel zin voor humor: in het midden van het bos in een single-track staat er een bord met de verwittiging voor auto's dat ze een beetje verder in het kanaal kunnen donderen Echt komiek,spijtig dat ik daar geen fotoke kon van nemen.
Al bij al zeer goed geamuzeerd in dit flandriens weertje, ook door het gezelschap van Steven-John en Steven2.
Tot zaterdag zeker in Heestert
PS : ook originele bepijling daar
Fotoreportages van Tignon 2006 en 2005
http://tignon.andre.free.fr/report.php?id=474
De start is dus idd in de 'Brasserie à Vapeur' nu bekend in Vlaanderen dankzij Tournee generale van Jean Blaute en Ray Cokes
En tijdens den apres kunt ge die lekkere bierkes proeven
Normaal ben ik er ook terug !
Gr,
Casper
- casper
- Mountainbiker
Hier nog een fotoreportage gevonden van 2007 :
http://www.audaxtournai.be/IMAGES/vttre ... index.html
Gr,
Casper
http://www.audaxtournai.be/IMAGES/vttre ... index.html
Gr,
Casper
Zaterdag Brakel, Zondag Pipaix!
We gaan er nog vlug van profiteren om twee deftige ritten mee te nemen eer het regenseizoen aanbreekt
Zeker de 60, want ik wil de boskes rond Peruwelz nog eens zien. En zitten ze niet in het parcours... geen probleem, op deze startloctie kunnen we gemakkelijk onze frustratie doorspoelen met het juiste vocht.
We gaan er nog vlug van profiteren om twee deftige ritten mee te nemen eer het regenseizoen aanbreekt
Zeker de 60, want ik wil de boskes rond Peruwelz nog eens zien. En zitten ze niet in het parcours... geen probleem, op deze startloctie kunnen we gemakkelijk onze frustratie doorspoelen met het juiste vocht.
-
wattie
- Mountainbiker
Net terug van de 60 ?? km in Pipaix.
De eerste 28 waren er om rap terug te vergeten
. Dan het hoogtepunt van de tocht, 4 veel te korte km's in het bos rondcrossen, waarna er een eerste en enige bevoorrading was, met nog een paar pruimen , een paar stukjes chocola en een paar stukjes peperkoek. Nadat er iemand had gevraagd of er nog iets was, werden er nog een paar pakken speculoos en een pak peperkoek opengedaan. De volgende 30 (35) km waren een opeenvolging van asfalt en veldwegen, niks speciaals.
Bepijling kon ook beter, vooral de kalkpijlen op de grond waar dikwijls niet veel meer uit te maken viel.
Nog een geluk dat er goed lokaal biertje te drinken was.
Misschien een goei tochtje voor degene die graag een hoog gemiddelde rijden, maar ik vond er niet veel aan. Volgend jaar een andere en betere tocht.
De eerste 28 waren er om rap terug te vergeten
Bepijling kon ook beter, vooral de kalkpijlen op de grond waar dikwijls niet veel meer uit te maken viel.
Nog een geluk dat er goed lokaal biertje te drinken was.
Misschien een goei tochtje voor degene die graag een hoog gemiddelde rijden, maar ik vond er niet veel aan. Volgend jaar een andere en betere tocht.
Ik denk dat er twee bevoorradingen waren, maar de eerste hebben we ook gemist: na goed 17 km was er splitsing: kortste afstand naar links, langste naar rechts.La-Pierre wrote:Er was dus wel een bevoorrading!djambo wrote:manman , zo een saaie tt, 80 % baan, geen bevoorrading of die was toch gaan vliegen![]()
Bij het pijltje naar links stond er ook RAV geschreven, maar ik zag niet direct iets in die richting en mijn gezelschap was al aan het wegrijden, dus ook maar doorgereden...
Na 17 km, grotendeels baan, heb je ook nog niet veel honger of dorst.
Tweede Rav stond (langste afstand) na 36 km, onder een brug.
Parcours... eerste 27 km heel zwak, dan 4.25 km bos, en beetje verder nog eens goed km bos, en dat was het...
Ik was naar hier gekomen omdat ik zeer goede herinneringen had aan die bossen in de TT vd politie van Peruwelz, maar als je dan maar 5 km bos krijgt, enkel in de langste afstand
Als ik nog terugkom... kortste afstand, en met nen bob om ten volle te kunnen genieten van den après in de brouwerij. Die was wel in orde, alhoewel, dat madammeke achter den toog kon geen deftige pint tappen
Dat was geen bevoorrading ... was RAV die nog op de grond geverfd stond van vorig jaarjootje wrote: Ik denk dat er twee bevoorradingen waren, maar de eerste hebben we ook gemist: na goed 17 km was er splitsing: kortste afstand naar links, langste naar rechts.
Bij het pijltje naar links stond er ook RAV geschreven, maar ik zag niet direct iets in die richting en mijn gezelschap was al aan het wegrijden, dus ook maar doorgereden...