ik had op mijn 'werkfiets' waar ik vroeger mee naar het station reed (kanaal van lembeek naar halle, onverlicht) een goedkopere halogeen lamp staan en dat volstond.
Dus als het enkel daarvoor is zijn de eerder genoemde lampen overkill
Ik denk dat je met 30€ budget al een bruikbare lamp kan vinden maar om hier nu echt "goede" en minder goede merken in te noemen... Kijk gewoon wat je bij de LBS kan vinden.
Fietsverlichting max 100€
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
't verschil tss op de helm of op 't stuur is de schaduw en 't richten van 't licht.zyves wrote:Dus offroad is zeer goed te doen met enkel de powerled black van sigma?
Ook technische stukken?
Aan te raden om op helm te zetten, of op stuur?
Op't stuur komt de lichtstraal laag en bekom je dus een langere schaduw waardoor je op technische stukken iets minder ziet.
Dit kan je verminderen door eentje op de helm bij te plaatsen.
Op de helm kan je in de bochten al vooruitkijken.
- bettes
- Mountainbiker
meeste bang for your buck is nog altijd een zelfbouw in mijn ogen en dat hoeft niet met meters koper, alu, printplaten etc (alhoewel dat goed geeft en ik het ook doe).
Wij rijden alle nachtritten met dit:

20w halogeen met de juiste batterij dik 5 uur licht. Er zijn er die meer en langer licht geven, er zijn er die minder zwaar zijn (batterij is droge lood batterij van 1,5kg, maar in een camelback maakt dat niet uit). Maar er is er geen enkele die maar 50euro kost voor een setje!
Deze zijn volgens het k.i.s.s. principe (keep it simpel stoopid!) en hier heb ik nog nooit mee in pan gestaan, wat ik van mijn zelfbouw ledlamp niet kan zeggen spijtig genoeg.
Greetz
bettes
Wij rijden alle nachtritten met dit:

20w halogeen met de juiste batterij dik 5 uur licht. Er zijn er die meer en langer licht geven, er zijn er die minder zwaar zijn (batterij is droge lood batterij van 1,5kg, maar in een camelback maakt dat niet uit). Maar er is er geen enkele die maar 50euro kost voor een setje!
Deze zijn volgens het k.i.s.s. principe (keep it simpel stoopid!) en hier heb ik nog nooit mee in pan gestaan, wat ik van mijn zelfbouw ledlamp niet kan zeggen spijtig genoeg.
Greetz
bettes
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Iemand effectief ervaring met deze? Ik doe woon-werk met de fiets (60km per dag) maar aangezien ik in de nacht werk zijn mijn ritjes om half 9 's avonds en om half 6 's morgens. Nu rij ik met een Sigma met batterij in bidonhouder, na 3u is die al leeg + mijn bidonhouder is al half verwrongen van iedere keer die batterij erin/eruit... Ik zoek nu dus een ledlicht dat je kan bevestigen op een helm. Dan zet ik dat op mijn 2e helm en gebruik ik die enkel voor woon-werk. Die Niterider ziet er dus ideaal uit maar ik heb er nog nooit van gehoord of gezien...pieterp wrote:http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=42100
http://niterider.com/prod_minmini.shtml
Kwaliteit ipv Sigma brol.
Deze lijkt me ook interessant: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=41147
@zyves
de nacht-MTB's die ik doe rij ik met een sigma karma op de fiets en een hoofdlamp als 2e lichtpunt (petzl van 30€).
De powerled geeft meer licht dus dat moet zeker volstaan als maar voor technische stukken en bochten heb je wel een hoofdlamp nodig. anders vlieg je echt wel een donkere bocht in.
Een lamp op het stuur is stabieler en meestal is het aangeraden om een 2e lichtpunt te hebben voor dieptezicht.
Mijn eerste nacht-ervaring was met sigma mirage X met een loodbatterij en ik had toch liever geen lood in mijn bidonhouder. En met dat de mirageX 2 lampen heeft was die batterij al plat na 2.5 uur. ==> heel snel overgeschakeld op led+Li-ion en nog geen spijt van gehad.
Maar ondertussen zijn we herder yannick thread aan het vullen met "overkill".
de nacht-MTB's die ik doe rij ik met een sigma karma op de fiets en een hoofdlamp als 2e lichtpunt (petzl van 30€).
De powerled geeft meer licht dus dat moet zeker volstaan als maar voor technische stukken en bochten heb je wel een hoofdlamp nodig. anders vlieg je echt wel een donkere bocht in.
Een lamp op het stuur is stabieler en meestal is het aangeraden om een 2e lichtpunt te hebben voor dieptezicht.
Mijn eerste nacht-ervaring was met sigma mirage X met een loodbatterij en ik had toch liever geen lood in mijn bidonhouder. En met dat de mirageX 2 lampen heeft was die batterij al plat na 2.5 uur. ==> heel snel overgeschakeld op led+Li-ion en nog geen spijt van gehad.
Maar ondertussen zijn we herder yannick thread aan het vullen met "overkill".
- rubber-12
- Mountainbiker
Ik gebruik 3 zaklampen van DX met een P7 led voor nightrides. Twee op het stuur en één op de helm.bulls(hit) wrote:misschien is dit iets ( http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149 ) volgens mij is dit een van de sterkste leds beschikbaar en ook de reviews zijn goed. Misschien dat iemand anders er meer van weet? Ik ben zelf ook benieuwd.
Ik heb altijd veel vriendjes
Die dingen worden wel warm als ze niet gekoeld worden door de rijwind. Verder wreed content van.