04/10/09 Genk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
georges1955
Mountainbiker

Post by georges1955 »

Kraura wrote:Ligt die terril zowel op de korte als de lange afstand?

Ik ben net bezig met MTB en leg altijd de kleinste tourrit af, is die terril overkill of kan je daar op een van de kleinste verzetten naar bovenstoempen, zonder al te veel de snellere rijders te hinderen?
Ik ben 54jaar en ik rij hem wekelijks op en af soms 2maal na elkaar wel op mijn tempo.
Dus gene paniek , waar een wil is, is een weg.
tot zondag
Black Cube Rider
Mountainbiker

Post by Black Cube Rider »

Hey iedereen,

Ik rij nu pas 1.5 jaartje met de mountenbike en moet zeggen dat ik heel erg gebeten ben door de microbe ( zalig gevoel trouwens ). :-D
Nu willen we met onze vaste groep van 4 man zondag deze tocht meerijden en het zou voor ons dan ook de eerste TT zijn. Nu ik ben wel wat bergen en heuvels gewend aangezien wij altijd onze tochten rijden in Kanne en Eben-emael. Maar laatst ben ik es een paar keer serieus overkop gegaan tijdens een afdaling en ben daar redelijk van verschrokken. Gevolg daarvan is dat ik niet meer echt voluit durf gaan bergaf en nu zou ik graag weten of die afdaling op de terril echt gevaarlijk is? Wil ook niet dat ik iemand zou hinderen hierdoor.

Mvg Jurgen
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

Black Cube Rider wrote:Gevolg daarvan is dat ik niet meer echt voluit durf gaan bergaf en nu zou ik graag weten of die afdaling op de terril echt gevaarlijk is? Wil ook niet dat ik iemand zou hinderen hierdoor.
Daarvoor hoef je hier niet weg te blijven. De stukjes die je niet riskeert (te steil, te veel kiezel) kan je te voet naar beneden. Eventueel even opzij gaan staan en wachten tot het moment dat er geen achteropkomers zijn. Zo doe ik dat en ik heb daarbij nog nooit anderen in de weg gelopen. Iemand die niet ostentatief het pad blokkeert zal niet vies bekeken worden door de betere lefgozers. Anticiperen op minder goede rijders lijkt me trouwens ook tot de techniek van het biken te behoren! Ik bike vaak zonder maten en ben dan liever voorzichtig. En diegene die me daarvoor uitlacht wordt vriendelijk uitgenodigd om voor mij te komen zorgen als ik met gebroken botten thuis zit! Ik laat de terril niet links liggen, but I do it my way!
Black Cube Rider
Mountainbiker

Ma zijn er gevaarlijke stukken bij? Dan weet ik da ik toch altijd effe 2 keer moet nadenken als het bergaf gaat. :wink:
peterke1974
Mountainbiker

Post by peterke1974 »

Black Cube Rider wrote:Ma zijn er gevaarlijke stukken bij? Dan weet ik da ik toch altijd effe 2 keer moet nadenken als het bergaf gaat. :wink:
Ben zelf verre van een superdaler, maar de terril ben ik tot nog toe altijd vrij probleemloos afgeraakt.
Dit in tegenstelling tot die in maasmechelen. Die is wel echt gevaarlijk.
Black Cube Rider
Mountainbiker

Dit in tegenstelling tot die in maasmechelen. Die is wel echt gevaarlijk
Jij bedoelt in maasmechelen op dat afgesloten parcours? Dat wilde ik ook es graag gaan rijden. :-?
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

Black Cube Rider wrote:Ma zijn er gevaarlijke stukken bij? Dan weet ik da ik toch altijd effe 2 keer moet nadenken als het bergaf gaat. :wink:
Een paar steile stukjes over kiezel en een steil stuk over zand dat gehavend is door putten en bulten. Allemaal korte stukjes. De afdaling is een afwisseling van zig-zag-tracks en bredere paden. De terril is kaal, dus je kan alles goed en op tijd zien liggen. Geen linke geulen door weggespoeld zand die plots kunnen opdoemen. Als ik er over geraak, geraakt iedereen er over! Een beetje nadenken moet iedereen daar doen. Niemand vliegt daar gelijk zot naar beneden, tenzij misschien de locals die gewend zijn van er te rijden. De terrils van de Oeterdalmarathon vind ik gevaarlijker.
Black Cube Rider
Mountainbiker

Ik denk da ik me goed ga kunnen uitleven zondag, kijk er echt naar uit :lol:
Just een klein manneke da de eertse keer op schoolreis gaat :roll:
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

StrammerMax wrote:
Een paar steile stukjes over kiezel en een steil stuk over zand dat gehavend is door putten en bulten. Allemaal korte stukjes. De afdaling is een afwisseling van zig-zag-tracks en bredere paden. De terril is kaal, dus je kan alles goed en op tijd zien liggen. Geen linke geulen door weggespoeld zand die plots kunnen opdoemen. Als ik er over geraak, geraakt iedereen er over! Een beetje nadenken moet iedereen daar doen. Niemand vliegt daar gelijk zot naar beneden, tenzij misschien de locals die gewend zijn van er te rijden. De terrils van de Oeterdalmarathon vind ik gevaarlijker.
Yep, afdaling terril 2 in de Maasvallei is geen klein bier (zowat 35%......) en treden en geulen....gevaarlijk tot en met.
kneedown
Mountainbiker

Post by kneedown »

Rogerke... Ik ben zeker van de partij!!! En Geecee normaal ook denk ik.
Ik kijk er al naar uit.
Post Reply