26/09/2009 Vichte

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Schitterende tocht, heb deze morgen de 80 km gereden, vond dat er zeer mooie stukken tussen zaten. Pijltjes waren aanwezig maar soms moest je wel goed kijken, gelukkig weet ik ondertussen ook wel waar je ze moet zoeken. Vind wel jammer dat er nog rond rijden zonder helm, kan het niet laten om er op te reageren.
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

s'Morgensvroeg ,7° C,we vertrekken richting Nazareth of Vichte en onderweg passeer ik Nazareth,waar het heel mistig was.
Wijselijk rij ik nog een eind verder,waar het landschap glooiend wordt is de kans op dichte mist een stuk kleiner!
En idd.bijna geen mist meer rond 9 uur,maar een waterzonnetje die als maar feller werd!
Vertrokken in zomeroutfit,fris maar doenbaar,krijgen we de nodige opwarmings-km's met veel beton,draaien en
keren en opletten bij de baanoversteken!
De wit-rode pijltjes zijn met de lage zon erop niet altijd even opvallend.
Daarna krijgen we een magnifiek stuk van zo'n 20 km,met alles op en aan, tot aan de bev.,zelfs een kleine Alpenweide-doorsteek! =D> =D>
Net voor de bev.mis ik aan de kerk een pijltje,verkeerd bezig dus,en was op de terugweg op het 50 km parcours!
Bleek niet mijn enige vergissing van de dag te zijn,naarmate de TT vorderde,verminderden de pijltjes tot dat er meestal maar
eeeentje meer stond,zo'n 5 a 10 m voor de wegverandering! [-X
Hier ben je dan aan een iets hogere snelheid meestal voorbij voordat je het gezien had! :( :-?
Na de bev.een afwisseling van road-off-road,waar toch iets meer uit te halen was,tot aan de bergzone.
Hier ook een 50-50% verhouding,zij het dan met de nodige hm ter compensatie van de roadstukken.
Enkele moeilijke technische passages,waarvan de klim naar parking 5? een heel lastige en moeilijke bleek te zijn(normaal bergaf hier)! =D> :bounce:
In de afzink van de Kwaremont schrok ik me een bult toen een fiets over het betondalpad lag en de man levensloos in het grachtje ernaast!
t'Bleek uiteindelijk mee te vallen,maar t'was niet de enige crach die ik zag want na de Kluis weer een serieuze met iets zwaardere gevolgen!
Het beste aan beide bikers,hopelijk meer geluk de volgende keer!
Na de bergzone terug soms iets teveel road afgewisseld met nog mooie stukken ook.
Uiteindelijk na 95 !! km binnengebolt,kapotgereden door de vele km en idd. een drankstop te weinig als je zonder drinkbus rijdt!!
Als toemaatje kregen we nog een rondje rond het kasteel om de nieren nog eens goed door elkaar te schudden!!! :-? [-X
Een heel goede mooie tocht,ideaal om het marathon-seisoen af te sluiten,maar toch niet echt een supertocht te noemen! =D>
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Nog vergeten vermelden aan 22.5 avs gereden te hebben en een max.van 63 km te hebben gehaald,
1 scheurtje in de buitenband met 1 lekke binnenband en 2 interventies bij gevallen collega's!
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Rond 13h aangezet voor de 80 (die blijkbaar wat langer uitviel #-o )... Parcours viel mee tot net na de Kluis en dan was de inspiratie weg... Kheb ook die stukken naast het kanaal letterlijk rechts laten liggen, beetje overbodig vond ik dit... Erg plezant parcours op de Kluis... Bepijling was wat karig bij momenten... 2-3 pijlen in een beklimming en dan 1 pijl in een afdaling #-o ...

Kdenk dat ik de laatste weken wat te veel verwend ben geworden in Anderlues en de Ardennen om deze tocht top te vinden...
TAF RAPIDO
Mountainbiker

Post by TAF RAPIDO »

Prachtige tocht, en inderdaad had ook ietske meer kilometers maar wel door mijn eigen fout dus niet klagen. #-o
Goede organisatie en nogmaals bedankt voor de standplaats. =D>
CIAO TAF.
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

deze organisatie links laten liggen
daar ik reeds vorig jaar vond dat men niet denkt aan de veiligheid van de mtb-ers
Noobie
Mountainbiker

Post by Noobie »

Gisteren ook de 80 gereden en ik vond het al bij al een goede en toch niet te onderschatten tocht (met mijn conditie dan wel).
De bepijling kon op enkele vlakken beter maar aangezien ik niet echt zo'n laagvlieger ben, heb ik maar een paar keer serieus moeten remmen en heb ik en twee-tal keren mijn kar moeten draaien (o.a. op de Kluis aan het zwembad waar één of andere flauwe plezante de pijl naar rechtsboven verdraaid had ipv rechtdoor).
De bevoorradingen waren voldoende en goed verdeeld .
Op het laatste offroad stukje alvorens in Vichte aan te komen ben ik lek gereden. Ik had geen goesting om nog de band te vervangen dus ben ik maar tevoet binnengekomen (bedankt trouwens aan de bikers die hulp aanboden).
Aan de auto toegekomen (even leeg als mijn achterband) met 87,7 km op de teller.
Een tocht om volgend jaar weer te doen.
't klimmerke
Mountainbiker

Post by 't klimmerke »

mooie tocht =D> gereden samen met jägermeister (50km) met de gekende mooie =P~ =P~ hellende stroken/beklimmingen. Op de bevoorrading voldoende eten en drinken opgeslagen om de rest van de tocht aan te vatten. De laatste 10km nog eens door gegeven om dan na 47 km nog eens door elkaar geschud te zijn geweest. Bepijling kon wat beter en volgende keer misschien bordjes met "opgelet" op bij gevaarlijke punten (dwarsen van weg bij uitkomen van off-road).
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

De 50 km gereden, waarvan een groot stuk met de Cowboy.
Goeie tocht met heel wat afwisseling. Vooral het stuk vanaf de Spitaalbossen tot aan de bevoorrading was (met als hoogtepunt de anders dan anders passage door het Bouvelobos) top.

Volgend jaar zeker terug.
pieter3
Mountainbiker

Post by pieter3 »

Dank aan de 1012 deelnemers.
Als bestuur danken we ook de meer dan 40 medewerkers die de hele dag in de weer waren om alles in goede banen te leiden.
We kregen veel positieve geluiden te horen over het gevarieerde parcours, we namen nota van enkele terechte kritieken en doen de nodige aanpassingen naar volgend jaar toe.

TOT VOLGEND JAAR!
Post Reply