Ik zit op dit moment met een volledige LX-groep op mijn bike (zo'n 3 jaar oud). Aangezien ik hier lees dat XT en XTR toch wel opmerkelijke verschillen zijn en vlugger schakelen, ben ik ook geneigd om mijn shifters (dual control) over te schakelen naar XTR. Is het dan ook aan te raden om meteen mijn derailleurs te swichten omdat die dan zogezegd beter op elkaar afgesteld zijn?? (voorderrie zou ik zo laten omdat ik die weinig gebruik, maar mss wel de achterderrie vernieuwen)
thanks
SLX vs XT vs XTR shifters
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
Een lx-derrie in combinatie met Xtr-shifters werkt natuurlijk,maar't zou doodzonde zijn,
't voordeel van de shifters valt dan volledig weg omdat je derrie onder belasting niet sterk/snel genoeg is.
Als ik u was (maar dat is niet) kocht ik een volledig nieuwe Xt-groep,
dit is een geweldige verbetering ten opzichte van de Lx.
De Xt-groep (hier zit alles bij behalve de naven)kost 470 Euro (Prijs Hopmans)
Als je de Xtr-shifters en derrie's wilt vervangen kom je ook al op zo'n 380 Euro.
Als je een beetje zoekt vind je goedkoper.
't voordeel van de shifters valt dan volledig weg omdat je derrie onder belasting niet sterk/snel genoeg is.
Als ik u was (maar dat is niet) kocht ik een volledig nieuwe Xt-groep,
dit is een geweldige verbetering ten opzichte van de Lx.
De Xt-groep (hier zit alles bij behalve de naven)kost 470 Euro (Prijs Hopmans)
Als je de Xtr-shifters en derrie's wilt vervangen kom je ook al op zo'n 380 Euro.
Als je een beetje zoekt vind je goedkoper.
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
XTR shifters zijn top
Correct, vlug schakelend..
Je kan ook 4 tanden per keer opschakelen (lichter verzetje)
Per 2 afschakelen
Je hebt ook meer plaats op het stuur..
1 minpunt, de prijs...
De originele op de fiets die ik nu mee rij waren slx, niks mis mee, maar op geen enkel punt te vergelijken met de XTR.
Correct, vlug schakelend..
Je kan ook 4 tanden per keer opschakelen (lichter verzetje)
Per 2 afschakelen
Je hebt ook meer plaats op het stuur..
1 minpunt, de prijs...
De originele op de fiets die ik nu mee rij waren slx, niks mis mee, maar op geen enkel punt te vergelijken met de XTR.