Dilsen-Stokkem en omstreken.

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Gisteren namiddag kwam ik van de 3paal(op de baan) via de Fabriekstraat in Rotem, om via de Europalaan naar het kanaal te rijden (mocht nie van de Politie, dus via het bos naar den Alro en aan de voet van de Europalaan, was de Politie ook daar het vervoer aan het tegenhouden, dus via het bos naar Dilsen gereden...'t was rond 14.00...ik las vandaag in het Net krant dat een wielertoerist omgereden werd in Dilsen-Stokkem. Misschien is hij tussen de 3 paal en den top Europalaan gestorven ??? Weet iemand daarover meer.
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

http://www.hbvl.be/limburg/dilsen-stokk ... kem-2.aspx

't Is weeral foute informatie. Volgens de laatste versie in HBVL zou die kerel de groep vervroegd hebben verlaten en via de spoorweg As-Rotem richting kanaal zijn gereden. Waar het fietspad de Dilserweg kruist, is hij aangereden door een kleine vrachtwagen. Meer ga ik niet vertellen, want wie weet welke onwaarheden er nog in de krant staan. 't Is schandalig tegenwoordig. Die mannen schrijven maar op zonder hun info te verifiëren. :roll:
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Het is toch daar gebeurd dan, op dat kruispuntje...er wordt daar hard gereden, zeker als ze van boven afkomen, enfin, erg is het genoeg voor degenen die op hem stonden te wachten, en voor hem ook natuurlijk.
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Spookvanhetbos wrote:Ik heb vandaag aan de 3paal "gereden", na bijna 4 weken verplicht afwezigheid, het is om te janken :cry: shame on you, bosexploitanten :evil:
Dit is roofbouw, punt uit.
Na vandaag snap ik uw reactie!

Zeker kwartier-20min met fiets in de nek gewandeld op één van mijn favoriete singletracks. Echt oorlogsgebied..
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

:-?

is het in Rotem ook zo erg?

daar aan de driepaal aan dieje "downhill" dat had ik al gezien, daar is geen doorkomen aan, alles om zeep
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Rotem weet ik niet. Maar ik heb het over de singletrack die aan de andere kant van het brede pad ligt ... in de zin van DH track --> breed pad ---> vette singletrack met klim-afdaling-klim-afdaling... tot ge aan da huis op die berg zijt.
De helft van die track is totaal fucked. Maar positief bezien is er idd wel veel mogelijkheid om daar es wat extra paden te maken 8) ... tenminste nadat de nest daar is opgeruimd.
saiko
Test team

Post by saiko »

iemand morgen fietsen ?
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

Wimbeest wrote:Rotem weet ik niet. Maar ik heb het over de singletrack die aan de andere kant van het brede pad ligt ... in de zin van DH track --> breed pad ---> vette singletrack met klim-afdaling-klim-afdaling... tot ge aan da huis op die berg zijt.
De helft van die track is totaal fucked. Maar positief bezien is er idd wel veel mogelijkheid om daar es wat extra paden te maken 8) ... tenminste nadat de nest daar is opgeruimd.
och, daar ook al? pfff...

tijd om Genk en omstreken in kaart te brengen, afgaande op de TT van vorige zaterdag zit daar ook genoeg potentieel (maar ik kan me daar nog altijd niet tegoei oriënteren)
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Ze zijn daar nog vollebak bezig. 't Is dan ook heel normaal dat dat daar niet allemaal netjes bij ligt. De winter komt er aan dus als ze gedaan hebben zal 't niet onmiddelijk beginnen dicht groeien. We hebben dus de kans om het terug open te rijden.
Als we nu eens met een paar een mailke sturen of bellen naar de gemeente met de vraag of de paden daar een beetje vrij gemaakt kunnen worden zodat er terug gewandeld en gejogd kan worden. Over mountainbiken zou ik niet praten. En als iemand die boswerkers tegen komt eens beleefd vragen of ze de paden wat vrij kunnen maken, kan ook geen kwaad denk ik.
saiko
Test team

Post by saiko »

Code: Select all

Beste,

Als fervent wandelaar kom ik regelmatig in de bossen van Dilsen-Stokkem. Echter zijn de laatste weken daar serieuse werken bezig, een firma lijkt het bos te ontdunnen wat waarschijnlijk noodzakelijk is voor het onderhoud van het bos. Maar veel paden zijn hierdoor totaal ontoegankelijk geworden. Ook veel wandelpaden die tot het 'grote route net' behoren. Worden deze paden na afloop terug vrijgemaakt of zijn de wandelpaden onherroepelijk vernield

Met vriendelijk groet
Post Reply