26/09/2009 Vichte

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

Rond 11H00 gestart voor de 80km in "50". Met de bike heen en weer van Kuurne kwam ik aan bijna 108km.

Zeer tof parkoer maar toch 2 keer mis reden omdat de bepijling niet zo goed was. Ik denk dat de organisatie pijltjes te kort had want op sommige plaatsen hangden bijna geen pijltjes. Vooral op de 80km lus was het soms wel schrijnend. Ook de plaats waar de pijltjes stonden of hangden was soms wel triestig.

Op sommige plaatsen zou ook wel een gevarenbordje mogen staan. We hebben toch wel enkele keren een gevaarlijke weg moeten dwarsen! Hopelijk is iedereen zonder kleerscheuren terug thuis geraakt. Frappant vond ik dat er een gevarenbordje stond bij die gracht in dat kasteeldomein op het laatste.

Bevoorradingen :
Gelukkig had ik genoeg "fret" mee van thuis want stukjes banaan van nog geen 2cm breedte zijn wel ad smalle kant. Meer moet er wel niet zijn op een bevoorrading.

Zo goed als geen volk tegen gekomen op de 80km lus.
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Aangezien ik morgen niet naar de kermesse kan in Wingles snik snik snik snik ,vandaag op mijn eentje aangezet in Vichte rond een uur of 10.
Super prachtig fietsweer.
De eerste km dacht ik wat gaat dit hier zijn maar eenmaal het bord "Spittaelbossens 1X doorgang" gepasseerd heel mooie tocht gereden.
Spittaelbossen super .
Boven op de Trieu mocht voor mij gerust het KLuisbos rechts in ipv naar beneden te rijden via de asfalt of via het mooie parallel offroad baantje (links) naar beneden.De aanloop net over de brug in Berchem mocht ook iets langer langs de Schelde om wat verder de grote baan over te steken zodat ook Patersberg en achterkant oude Kwaremont konden meegepikt worden zonder extra km.

Maar ja dit is misvorming en muggeziften want de tocht zat heel goed in mekaar en voor elk wat wils plat,golvend,heuvelend.
2 bevoorradingen waren voor mij ruim voldoende want ze waren goed verspreid over de 80km.

Ik heb maar 1 punt van opbouwende kritiek en dat is dat er nergens geen enkel gevaar bord stond bij de oversteken.
Direct na de start iemand gezien die bijna onder een auto zat op de grote baan Deerlijk_Vichte. Daar mocht gerust iemand van de organisatie gestaan hebben want misschien maar 500m vd startplaats.
Het is geen koers maar soms ben je zodanig naar de pijlen aan het kijken dat ...

Het parcourske op het laatste vond ik wel leuk , met enkel bochten in die je nog aan redelijke snelheid kon nemen.
Alleen die ondergrond moet nog aan gewerkt worden? :wink:
Of misschien met gans de bende de zondagmorgen vooraleer jullie op jullie koersfiets kruipen dit stukje afrijden tot het plat is.
Tot volgend jaar alvast.
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Deze morgen samen met t'klimmerke vertrokken voor de 50km die er nadien op de teller een goeie 47km waren. Algauw snoven we de herfstgeuren van de Spitaalbossen en dit gepaard met flink wat klim- en afdaalwerk vervolgd door meer van dat in Bouvelosbos. Na de bevoorrading werden we ook nog beloond met enkele prachtige vergezichten. =D> =D> =D> Aangezien t'klimmerke nogal op scherp stond ben ik er niet in geslaagd in zijn wiel te blijven hangen #-o #-o .
Voor mij was dit een TT met veel pit, pepijling OK maar voor mij mocht er toch nog 1 extra bevoorrading bij.

Alvast proficiat aan de organisatie en tot volgend jaar.

Zondag 17 Januari 2010 10e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken.
Atrebates
Mountainbiker

Post by Atrebates »

:-D Tocht OK en mooi! Maar 92.5 km ipv 80 km, 5 x misreden (ik fiets alleen en heb slechts 2 goeie ogen=gelukkig). Volgend jaar jullie afpijler :evil: laten controleren door een externe snelle fietser, hij zal wat horen me dunkt! Concreet: vort van de pijlen tijdens een beklimming een scherpe afdaling = 1 pijl verscholen , grapjas?, NOU MOE!!!
[-X
Tot volgend jaar en de grapjas mag er me één trakteren!
Taghonske
Mountainbiker

Post by Taghonske »

Deze morgen de 80km gereden. Erg veel plezier gehad op de mooie klimmetjes en de soms nog mooiere afdalingen. Ik vond het echt leuk om al die bekende afdalingen en klimmetjes in de streek van Kluisbergen eens in omgekeerde richting te rijden.
Toch ook eens verkeerd gereden en een paar keer serieus in de remmen moeten gaan door slechte bepijling. (Tip naar volgend jaar:)Normaal zou er 10-20 m voor elke bocht, in de bocht en 10-20 m na de bocht een pijltje moeten hangen. Op lange rechte stukken kan er bevestigd worden met linten. Met die werkwijze is het al moeilijk om nog verkeerd te rijden.
moozefretter
Mountainbiker

Post by moozefretter »

meer moet da nie zijn he
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

ontzettend mooie en toffe rit. =D>
officieel zou het 82 km zijn volgens de organisatie, maar had er 88... #-o
ook de pijlen te laat gezien, maar ja, 't er zijn ergere zaken dan dat zeker! :wink:
Turfke
Mountainbiker

Post by Turfke »

Deze morgen rond 08u00 gestart voor de 80. Snel duidelijk dat de beentjes niet zo goed waren als vorige week in Oudenaarde. Nergens echt misreden maar toch een paar keer serieus in de remmen moeten gaan wegens slechte plaatsing pijltjes. Op en rond de Kluis een paar keer het licht zien uitgaan om dan op puur karakter de laatste 30 kilometer af te werken.
Kreeg pijn in de rug van de laatste passage rond het kasteel, zal wel aan de ondergrond gelegen hebben zekerst? #-o
Toch nog aangekomen met 85km op de teller.
Direkt na thuiskomst gaan helpen sleuren bij de verhuis van vrienden.
What a day ...
polarbear
Mountainbiker

Post by polarbear »

Kort filmpje van de Pensemont afdaling (Kluisbos, vanaf de Vierschaar) deze namiddag @
( ... slechts één diertje en 2x2 mensen tegengekomen :-) )

Edit: original link @
Last edited by polarbear on Fri 02 Oct 2009 22:34, edited 2 times in total.
muddriver
Mountainbiker

Post by muddriver »

En....... de juiste afstanden waren 48,30km voor de 50km en 84,4km voor de 80km. Bevoorradingen, vooral voor de 30km, konden inderdaad beter. Toch bedankt aan de 1016 sportievelingen die vandaag hebben deelgenomen aan onze vtt. Tot volgend jaar voor de 10° editie, de organisatie.
Post Reply