26/09/2009 Vichte

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Mijn MTB (FLanders) van de week gekocht, maar zal pas binnen 3 weken klaar zijn.

Klein stukje (Bouvelobos) gereden met de gewone fiets.

Volgend jaar neem ik zeker deel.
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

terug van de 80 (of meer ... computer sloeg weereens tilt).
Van thuis gestart en in Tiegem op parcours om via de vele 'kerkwegeltjes' naar start te rijden. Wa veel baan om in de spitaalsbossen te geraken, maar dat was dan ook de moeite!! Ook pittige eerste klim in 'Hemsrode' :bounce: En Bouvelo(t)? was ook leuk, beter in die richting dan anders.
Wel probleempje net voor 4schaar : pijl stond daar verkeerd het bos in ; moest rechtdoor zijn pensemont nr benee en dan via achterkant zwemkom weer naar 4schaar (klim was goe te doen). Heb pijltje daar terug gedraaid, zou zonde zijn da schoon stuk te missen...
Prachtige tocht dus, alleen vind ik 2 bevoorradingen toch krap ... Vraag gerust een euro meer volgende keer ...
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

jodelaietie wrote:
bonsai wrote:. Heerlijk.
Aleen 5€ inschrijvingsgeld voor de 30 km zonder bevoorrading
vond ik al te gortig .
[-X .
Ik heb 2,5euro betaald voor de 80km mtb.
Hebben ze niet gemist bij de inschrijving ?
ook 2.5 euro betaalt (met vergunning)
Wollie
Mountainbiker

Post by Wollie »

ik had er 80,8 km,dus zal wel kloppen zeker ...
Echter 2 bevoorradingen is wat weinig, echter geen ramp ...
voor de rest een middelmatige tot goede tocht
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

hier ook de 80 gedaan met terug naar huis erbij kwam ik aan een 94 km... Leuke tocht! Mij goed geamuseerd en dat allemaal op mijn eentje afgehaspeld. Op het einde nog Jodelaietie nog gezien.

De laatste 40-50 km gereden met een loszittende cassette en kabaal maken dat da deed... amaai...

Op het einde toch veel stervende zwanen tegengekomen die blijkbaar de tocht een beke onderschat hadden?

De klim na de vierschaar en de pensemont vond ik wel tof. Vooral het stuk na het zwembad was lekker zwaar door de ondergrond en de sporen.
Voor de rest niet echt veel nieuwe dingen, maar wel leuk hoe ze aan elkaar geweven werden...

Eén tip naar de organisatie toe: misschien iets meer pijlkes en ietske vroeger in de draaien?
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Zeer aangenaam verrast =D> en zeker voor herhaling vatbaar!
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

Vanuit het verre Ternat ook afgezakt naar Vichte om de 80 km te rijden die ook op onze kilométrique meer bleek te zijn. Eerst al een valse start door de pijlen van 80 km te volgen die blijkbaar voor de wegfiets bleken te zijn :cry: :cry:
In het begin vrij veel asfalt maar dit werd nadien ruimschoots goedgemaakt door de bossen. In Kluisbergen was het ook wel pittig maar zeker doenbaar. 2 bevoorradingen vond ik toch ook wat aan de magere kant. En 5 euro vragen voor de 30 km en ZONDER bevoorrading , vind ik er over terwijl ik maar 2.5 euro betaalde voor de 80 km (wel met vergunning).
De bepijling vond ik wel goed , enkele keren misschien toch iets vroeger.
In ieder geval : met 93 km in de benen toch heel tevreden naar huis gekeerd.
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Scale wrote:Deze morgen 10 voor 8 vertrokken voor de 80km die er 88 waren. Met de moderne middelen die er bestaan zou dit in principe niet mogen. Op en rond de kluis toch enkele "cols" tegen gekomen. Het parcourtje op het laatst rond het kasteel was voor mij erover. Dit was echt niet nodig.
Was met de CX fiets en 36/25 is niet echt ideaal in deze streek #-o . soeplese kan je dit niet noemen :oops:

Wel weinig volk tegengekomen op de grootste afstand.....en zeker gene "melkboer" :wink:
En de 50 waren er maar 45 ... :evil:
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

Ik rij dus wel zonder vergunning, ma goed iedereen is daar vrij in natuurlijk.
Toch is of was het teveel. Ze kunnen zich natuurlijk wel vergist hebben.
#-o
bomasoem
Mountainbiker

Post by bomasoem »

prachtige organisatie!!!!!!!!!!!!!!!!
parcour was 86km!!!!!!!!!!!!!!!!!
heb er ten volle van genoten
tot volgend jaar
Post Reply