Haacht - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
daar staat toch nog steeds een blauw pijltje? enfin, wij zijn daar toch te voet naar beneden gegaan... ik wou daar zo al niet echt af, maar met die 2 palen aan weerszijde al helemaal niet...Den Deze wrote: Aan het stukje waar ge van de dijle naar beneden moet rijden (richting vijver) staan nu 2 palen vrij dicht bij elkaar gezet, dus maakte het al iets moeilijker om erlangs te rijden :)
ik vond de route nog wel ns plezant, was lang geleden en is goed om er terug een beetje in te komen (laatste tijd nogal veel baan gedaan)
met de heen en terug en de blauwe route: 33 km op de teller...
Ik vond het de moeite niet. Heel veel asfalt, weinig single-track en bovenal verschrikkelijk slecht aangegeven. Ik ben minstens 10 keer verkeerd gereden.
Enkel goed om veel kilometers te doen. Van bij mij thuis (Putte) naar Haacht daar blauw en rood en een stukje groen (tot ik verkeerd was) dan via Bloso Bonheiden naar Blose Putte en terug naar huis = 70 kilometer
Enkel goed om veel kilometers te doen. Van bij mij thuis (Putte) naar Haacht daar blauw en rood en een stukje groen (tot ik verkeerd was) dan via Bloso Bonheiden naar Blose Putte en terug naar huis = 70 kilometer
- frederikc
- Mountainbiker
ik heb vorige zondag gezien op 1 van de kleinere paadjes in de hooiberg dat men er gewoon een nieuw heeft bijgemaakt
dit was toen nog maar net gemaakt leek het mij, de bovengrond opzijgedaan en wat afgelijnd met takken en dergelijke
en maar 1 spoor en het was nog enorm mals (nog niet aangereden)
nu donderdag passeerde ik daar weer en waren er al verschillende sporen te zien en er lag en omgevallen boom die bijna voor de helft weggevreten was van erover te rijden
normaal dacht ik dat zelf padjes bijmaken een grote DON'T was,
maar blijkbaar worden deze maar al te snel gretig gebruikt
( al moet ik zelf wel toegeven dat het de hooiberg nog een beetje plezanter maakt
)
dit was toen nog maar net gemaakt leek het mij, de bovengrond opzijgedaan en wat afgelijnd met takken en dergelijke
en maar 1 spoor en het was nog enorm mals (nog niet aangereden)
nu donderdag passeerde ik daar weer en waren er al verschillende sporen te zien en er lag en omgevallen boom die bijna voor de helft weggevreten was van erover te rijden
normaal dacht ik dat zelf padjes bijmaken een grote DON'T was,
maar blijkbaar worden deze maar al te snel gretig gebruikt
( al moet ik zelf wel toegeven dat het de hooiberg nog een beetje plezanter maakt
groot gelijk!!frederikc wrote:Bumba wrote:Inderdaad, er rijzen hier verschillende nieuwe (leuke) paden. Laat ons toch niet vergeten dat de hooiberg "prive" is maar dat de eignaars dit oogluikend toestaan.
Please, laat geen afval of rotzooi achter
afval of rotzooi achterlaten doe je zowizo niet, privé of openbaar, baan of bos
- Wowtre
- Mountainbiker
- Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
ik veronderstel dat het niet oogluikend is, een bloso route zal nooit over prive terrein gaan zonder overleg, trouwens de bloso routes worden uitgestippeld in overeenkomst met de gemeenteBumba wrote:Inderdaad, er rijzen hier verschillende nieuwe (leuke) paden. Laat ons toch niet vergeten dat de hooiberg "prive" is maar dat de eignaars dit oogluikend toestaan.
- frederikc
- Mountainbiker
Wowtre wrote:ik veronderstel dat het niet oogluikend is, een bloso route zal nooit over prive terrein gaan zonder overleg, trouwens de bloso routes worden uitgestippeld in overeenkomst met de gemeenteBumba wrote:Inderdaad, er rijzen hier verschillende nieuwe (leuke) paden. Laat ons toch niet vergeten dat de hooiberg "prive" is maar dat de eignaars dit oogluikend toestaan.
als een bloso over privégrond gaat is dit zowizo aangevraagd,
maar de toestemming is ENKEL geldig voor het voorgestelde pad aan de eigenaar en geen enkel ander,
dus als men hier van afwijkt kan de privé-eigenaar de toegang al ontzeggen en zijn grond "afsluiten" van de route (dit kunnen ze zowizo al zo blijkt in bonheiden aan de peerlaarstraat)
dus als de eigenaar het toelaat om 1 pad open te stellen voor een bloso en dan nog eens niet moeilijk doet omdat men op de andere paden rijden (of zelfs andere paden bijmaakt)
dat vind ik toch tamelijk open-minded en verdraagzaam in deze "ikke-eerst-ikke-alleen" wereld van tegenwoordig