13/09/09 Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Willy D
Mountainbiker

Re: parcoersbedenkingen

Post by Willy D »

pierrot le fou wrote:Organisatie .

Bedankt allemaal voor de respons .
éhé, ja ; het dropke had een gevaarsbordje mogen hebben ....
maar wij rijden vooraf het ganse parcoers , met VEEL lagere snelheid , omwille van het feit dat we paaltjes aan het kloppen zijn ...
misschien heeft dat onze perceptie van het dropke veranderd.
SORRY .
.
nie nodig, die sorry...eigenlijk zouden er geen gevarenbordjes mogen staan. Een parcours 'lezen' maakt deel uit het van het mtb'en. Aangepaste snelheid (aan parcours en kunnen) is soms ver te zoeken.
cyclon
Mountainbiker

Re: parcoersbedenkingen

Post by cyclon »

Willy D wrote: nie nodig, die sorry...eigenlijk zouden er geen gevarenbordjes mogen staan. Een parcours 'lezen' maakt deel uit het van het mtb'en. Aangepaste snelheid (aan parcours en kunnen) is soms ver te zoeken.
of er geen gevarenbordjes 'mogen' staan, laat ik in het midden

maar als er voor een systeem gekozen wordt met gevaarbordjes, dan moest er eigenlijk ook een staan bij die slecht zichtbare drop, omdat je dan automatisch een beetje op basis van die gevaarborden rondrijdt (geen bordje = geen gevaar)

in die zin is er wel degelijk sprake van een foutje

al kun je idd ook stellen dat het fout en gevaarlijk is vanwege mtbikers om al te veel te gaan vertrouwen op het gevaarborden systeem, als er met zo'n systeem gewerkt wordt

blijkbaar heeft het echter enkel tot materiële schade geleid (kapotte wielen), niet tot lichamelijke schade (die was er op de kasseien)
Grewel
Mountainbiker

gevonden?

Post by Grewel »

Iemand een zadeltasje gevonden met een reservebinnenband, ledlampjes en plastieken bandlifterkes? Ik denk dat ik dat aan de fietsafspuitstand bij de brandweer heb laten liggen. Bedankt!
Post Reply