13/09/09 Heverlee
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Mountain JOhler
- Mountainbiker
Post by Mountain JOhler »
Weken aan een stuk heb ik naar het voorbije weekend gereden, letterlijk en figuurlijk. Eindelijk was die 92 km er dan
.
Ik kan niet anders dan proficiat zeggen tegen de organisatie voor het uitstippelen van deze TT
. Mooie verdeling met voldoende klimwerk.
De regen dreigde nog roet in het eten te gooien, maar gelukkig werd het dan toch nog droog met af en toe een dreigende wolk.
De bevoorradingen waren steeds goed voorzien van alles, wat van pas kwam om voldoende energie intake te kunnen opdoen.
De bepijling was schitterend, 1x mijn kar moeten keren, maar dat zal eerder wat concentratieverlies geweest zijn daar het naar het einde van de rit was.
De derde lus vond ik persoonlijk iets minder interessant, zeker omdat er ook een stuk was (ergens in Leefdaal denk ik) waar we continu langs een bos heen gestuurd werden, terwijl er in dat bos verdorie schitterende single tracks liggen. Daar bleef ik wat op mijn honger zitten.
Finaal was het voor mij zeker die 7€ waard.
Kleinde opmerking misschien nog: er was alsnog een beetje teleurstelling wanneer bij aankomst er toch geen negen in de tientallen van mijn km teller bleek te staan. Ik begon & eindigde op de fietsparking en had 88 km op mijn teller staan. Ik reed een gemiddelde van op de kop 20km/u bij elkaar.
De afspuitstand was typisch brandweer minded
maar helemaal niet zo gezond voor de fiets
. Geef mij dan toch maar een gewone tuinslang. Werkt iets praktischer, minder water verkwistend & zeker geen risico tot water in onderdelen waar het niet thuishoort
.
Deze TT zal jaarlijks op mijn agenda staan en kan ik aan iedereen aanraden
.
Ik kan niet anders dan proficiat zeggen tegen de organisatie voor het uitstippelen van deze TT
De regen dreigde nog roet in het eten te gooien, maar gelukkig werd het dan toch nog droog met af en toe een dreigende wolk.
De bevoorradingen waren steeds goed voorzien van alles, wat van pas kwam om voldoende energie intake te kunnen opdoen.
De bepijling was schitterend, 1x mijn kar moeten keren, maar dat zal eerder wat concentratieverlies geweest zijn daar het naar het einde van de rit was.
De derde lus vond ik persoonlijk iets minder interessant, zeker omdat er ook een stuk was (ergens in Leefdaal denk ik) waar we continu langs een bos heen gestuurd werden, terwijl er in dat bos verdorie schitterende single tracks liggen. Daar bleef ik wat op mijn honger zitten.
Kleinde opmerking misschien nog: er was alsnog een beetje teleurstelling wanneer bij aankomst er toch geen negen in de tientallen van mijn km teller bleek te staan. Ik begon & eindigde op de fietsparking en had 88 km op mijn teller staan. Ik reed een gemiddelde van op de kop 20km/u bij elkaar.
De afspuitstand was typisch brandweer minded
Deze TT zal jaarlijks op mijn agenda staan en kan ik aan iedereen aanraden
- devil biker
- Mountainbiker
Post by devil biker »
snel mijn garderobe aanpassen dan, wil ook hip zijn (not)Grewel wrote:Bedoel je die bikester die met korfjes op haar pedalen fietst en daar speciale korfjesbotten voor heeft? Klikpedalen zijn uit, joh!devil biker wrote:jullie die mode bewuste bikster ook gezien met der botjes![]()
als die dame daarmee marathons rijd chapeau dan.
- Cherub
- Mountainbiker
Bedankt aan jonathan S voor de 73 km route en aan Geert voor de 52 km!jonathan_s wrote:Voor de 73kmCherub wrote:Effe vraagje: kan er iemand mij zijn parcours in gpx (of ander formaat) doorsturen van deze TT?
Ben door omstandigheden niet tot daar geraakt maar ben wel van de streek dus zou ik deze mooie tocht graag later eens rijden.
Thx,
Tom
Download GPX
Raportje
Ik weet niet goed of het aantal hoogtemeters kloppen. Het raportje van uTrack geeft 1367Hm, terwijl de gps waarvan de data afkomstig is 1021 geeft.
- tokki afrit 16
- Mountainbiker
Post by tokki afrit 16 »
Dat "bos ergens in Leefdaal" ligt eigenlijk in Everberg...Jo - Mountain Rohler wrote:Weken aan een stuk heb ik naar het voorbije weekend gereden, letterlijk en figuurlijk. Eindelijk was die 92 km er dan.
Ik kan niet anders dan proficiat zeggen tegen de organisatie voor het uitstippelen van deze TT. Mooie verdeling met voldoende klimwerk.
De afspuitstand was typisch brandweer mindedmaar helemaal niet zo gezond voor de fiets
. Geef mij dan toch maar een gewone tuinslang. Werkt iets praktischer, minder water verkwistend & zeker geen risico tot water in onderdelen waar het niet thuishoort
.
Deze TT zal jaarlijks op mijn agenda staan en kan ik aan iedereen aanraden.
Grtzz
Tokki
Ik had klikpedalen en -schoenen op mijn verlanglijstje staan, maar da's intussen doorstreept: ik maak van die bottekes/korfjes mijn handelsmerk. Alleen maar voordelen: houdt de modder tegen en de enkels warm.rubber-12 wrote:
Er waren verschillende soorten bikes op het parcours : een cyclocrosser die het op de keien na de eerste bevoorrading wat moeilijker had, een éénwieler (jonathan_s?)chapeau.
Ook een meisje met leuke spd-schoenen, die trokken wel heel erg op korte lederen bottekes.
Nog twee Leffe's aan den après en tevreden terug naar huis.
Ah, dus jij hebt de blonde Leffe leeggezopen?? =D
ik weet eerlijk gezegd niet zeker of 't die wel was, want in de commentaar bij de foto valt te lezen dat ie na een heuveltje kwam, ik herinner me zo'n afdaling, doordat de snelheid laag lag, zag je de afdaling goed
dit is, denk ik, een andere foto van dezelfde afdaling:

die waar ik (en anderen hier) aan dacht, lag op een vlak stuk (de snelheid en het feit dat hij niet goed zichtbaar was, maakte hem gevaarlijk), en was, als ik me goed herinner, toch ook iets minder diep
soit, voor een gelijkaardige marathon, met minder kasseistenen: halle, de 27ste
http://www.choufkes.be/mbc/ritverslagen ... verlee.htmHet einde begon jammer genoeg te naderen maar ondanks de vele gevaren borden kregen we 3 km voor het einde nog een "dropje" te verwerken een heuveltje bergop, ditmaal zonder gevaren bord en de verrassing viel boven op het heuveltje, een afdaling van jewelste, vele bikers waren tijdens deze afdaling verrast en enkele maakten onaardige tuimelingen.
Carolien en ik waren gelukkig stuurvast.
dit is, denk ik, een andere foto van dezelfde afdaling:
die waar ik (en anderen hier) aan dacht, lag op een vlak stuk (de snelheid en het feit dat hij niet goed zichtbaar was, maakte hem gevaarlijk), en was, als ik me goed herinner, toch ook iets minder diep
soit, voor een gelijkaardige marathon, met minder kasseistenen: halle, de 27ste
-
pierrot le fou
- Mountainbiker
- Location: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully
parcoersbedenkingen
Post by pierrot le fou »
Organisatie .
Bedankt allemaal voor de respons .
éhé, ja ; het dropke had een gevaarsbordje mogen hebben ....
maar wij rijden vooraf het ganse parcoers , met VEEL lagere snelheid , omwille van het feit dat we paaltjes aan het kloppen zijn ...
misschien heeft dat onze perceptie van het dropke veranderd.
SORRY .
Ons parcoers is iets anders dan vele verwachten ....bredere wegen , maar we zoeken wel de lastigste en vergeet niet .....met regenweer ben je nadien pijpuit , leeg gereden ....de bevoorradingen doen dan deugd.
De streek waar we doorrijden is leem-kleigrond....
Het goede weer -droge ondergrond - heeft de fietssnelheid omhoog gebracht . En de miezer op de kasseiien hebben valpartijen gegeven ..
We zoeken en proberen het traject zo fijn mogelijk te maken , met zoveel mogelijk tracks ...wel enkel indien toestemming van bestuur of privéeigenaar .
Misschien volgend jaar ......in omgekeerde richting .
Zijn er dan meer hoogtemeters ???
We zullen zien
CYA BIKERS , merci voor al de energie .
Bedankt allemaal voor de respons .
éhé, ja ; het dropke had een gevaarsbordje mogen hebben ....
maar wij rijden vooraf het ganse parcoers , met VEEL lagere snelheid , omwille van het feit dat we paaltjes aan het kloppen zijn ...
misschien heeft dat onze perceptie van het dropke veranderd.
SORRY .
Ons parcoers is iets anders dan vele verwachten ....bredere wegen , maar we zoeken wel de lastigste en vergeet niet .....met regenweer ben je nadien pijpuit , leeg gereden ....de bevoorradingen doen dan deugd.
De streek waar we doorrijden is leem-kleigrond....
Het goede weer -droge ondergrond - heeft de fietssnelheid omhoog gebracht . En de miezer op de kasseiien hebben valpartijen gegeven ..
We zoeken en proberen het traject zo fijn mogelijk te maken , met zoveel mogelijk tracks ...wel enkel indien toestemming van bestuur of privéeigenaar .
Misschien volgend jaar ......in omgekeerde richting .
Zijn er dan meer hoogtemeters ???
We zullen zien
CYA BIKERS , merci voor al de energie .