13/09/2009 Flanders Cup Geraardsbergen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
vince 78
Mountainbiker

Post by vince 78 »

Hopelijk volgend jaar zonder "weide" en een langer parcours!
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

vince 78 wrote:Hopelijk volgend jaar zonder "weide" en een langer parcours!
... en langere klimmen. :-D
s-works rider 336
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29-er en Niner Air9

Post by s-works rider 336 »

De weide was inderdaad K*T.
Ook geen douches gezien...
Anders op goede weg gasten !
jorre28
Mountainbiker

Post by jorre28 »

s-works rider 336 wrote:De weide was inderdaad K*T.
die weide was anders wel handig om te zien hoeveel voorsprong/achterstand
ge had op de rest.
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

jorre28 wrote:
ge had op de rest.
Idd, de weide vond ik eigelijk nie zo erg, alleen mochten ze de vlaaien wel eens opkuisen. :lol:
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Ruben S. wrote:
jorre28 wrote:
ge had op de rest.
Idd, de weide vond ik eigelijk nie zo erg, alleen mochten ze de vlaaien wel eens opkuisen. :lol:
Maarja, commentaar is snel gegeven hé.
Het was een mooie organisatie, alleen de douches mochten wel wat dichter bij staan. :lol:
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

Naar aanleiding van de lovende posts vooraf heb ik deze morgen besloten om voor het eerst aan een flanders cup mee te doen.
Het verkend rondje bleek wel nodig, want de tracks die voorgeschoteld werden vind je niet in iedere toertocht terug =D> .
Als laatste en op't gemak gestart, met mx Jorgy aan mijn zij. en mooi klimmetje waarvan iknaar 't einde toe al enkele mannen tegenkwam die aardig op hun adem gestampt hadden. De weide in, die toch niet zo vlot liep, de kapelmuur op en vanaf daar vooral bergaf. Na een trappassage (waar ik in de 2e ronde eens een inspectie gedaan heb #-o ) volgde even verder een klimmetje met een onmogelijk bochtje. Bij de volgende afdaling raadde Jorgy mij aan om langs de rechterkant af te dalen, maar hij vertelde niet dat ik mijn hoofd moest intrekken :evil: . In ieder geval een schoon jumpke dat erop volgde. De rest was nog wat op en af, om uiteindelijk weer aan de slotklim te komen.
Als je, zoals ik, niet au fond ging viel de lastigheidsgraad van het parcours best wel mee, ik had zelfs tijd en adem om wat onnozel te doen langs de weg :lol: . Voor het ingaan van de laatste ronde nog geprobeerd om gedubbeld te geraken , maar onder zachte dwang van de speaker toch de wedstrijd uitgereden in't gezelschap van Jorgy.
'k heb een mooie voormiddag beleefd, genoten van de omkadering, 't parcours en de mededeelnemers, 't was fun.
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

MC Jo wrote:
cowboy peter wrote:Naar aanleiding van de lovende posts vooraf heb ik deze morgen besloten om voor het eerst aan een flanders cup mee te doen.
Het verkend rondje bleek wel nodig, want de tracks die voorgeschoteld werden vind je niet in iedere toertocht terug =D> .
Als laatste en op't gemak gestart, met mx Jorgy aan mijn zij. en mooi klimmetje waarvan iknaar 't einde toe al enkele mannen tegenkwam die aardig op hun adem gestampt hadden. De weide in, die toch niet zo vlot liep, de kapelmuur op en vanaf daar vooral bergaf. Na een trappassage (waar ik in de 2e ronde eens een inspectie gedaan heb #-o ) volgde even verder een klimmetje met een onmogelijk bochtje. Bij de volgende afdaling raadde Jorgy mij aan om langs de rechterkant af te dalen, maar hij vertelde niet dat ik mijn hoofd moest intrekken :evil: . In ieder geval een schoon jumpke dat erop volgde. De rest was nog wat op en af, om uiteindelijk weer aan de slotklim te komen.
Als je, zoals ik, niet au fond ging viel de lastigheidsgraad van het parcours best wel mee, ik had zelfs tijd en adem om wat onnozel te doen langs de weg :lol: . Voor het ingaan van de laatste ronde nog geprobeerd om gedubbeld te geraken , maar onder zachte dwang van de speaker toch de wedstrijd uitgereden in't gezelschap van Jorgy.
'k heb een mooie voormiddag beleefd, genoten van de omkadering, 't parcours en de mededeelnemers, 't was fun.
Ja zeg, had ik geweten dat men op deze manier een wedstrijd kon rijden, dan had ik toch mee gedaan met de citizen's race. 't zal dan maar voor volgend jaar zijn.
Wobe
Mountainbiker

Post by Wobe »

Dit jaar als toeschouwer de wedstrijd van de masters + dames en van de elite heren gezien en ik moet toegeven dat het kriebelt om volgend jaar ook deel te nemen. (zeker na het lezen van Cowboy Peter zijn versie :P )Parcours was niet van de makkelijkste denk ik: korte klimmetjes, steile afdalingen.... Aan de Duivelsput ook een renner van bij de masters behoorlijk hard zien tegen de grond gaan. #-o
Het was een fijne sportnamiddag... 8)
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Wobe wrote:Dit jaar als toeschouwer de wedstrijd van de masters + dames en van de elite heren gezien en ik moet toegeven dat het kriebelt om volgend jaar ook deel te nemen. (zeker na het lezen van Cowboy Peter zijn versie :P )Parcours was niet van de makkelijkste denk ik: korte klimmetjes, steile afdalingen.... Aan de Duivelsput ook een renner van bij de masters behoorlijk hard zien tegen de grond gaan. #-o
Het was een fijne sportnamiddag... 8)
Waar is nu eigelijk de duivelsput, wat ik weet het nog altijd niet. :-?
Post Reply