13/09/09 Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dirtymtbiker
Mountainbiker

gevaar

Post by dirtymtbiker »

Cokeman wrote:Alles is reeds gezegd. Prima tocht. In de laatste 5 km kwamen ze iemand met de ambulance oppikken die één van die kassei-afdalingen niet goed verteerd had. Hopelijk niet te ernstig. Persoon had we al zo een "brace" om zijn nek.
Volgend jaar zeker weer van de partij. Leuke omgeving.
Ja, gast was juist na kasseistook beneden te voet aan het gaan, gevraagd dat het ging, was ok, wel pijn aan schouder,ging niet meer om te rijden, ... eens gevoeld aan sleutelbeen én dat stak nogal beetje omhoog !!! peins zes weken rust, sterkte aan die gast.

Gevaarborden.
Overal stonden er, behalve op één plaats waar er zeker
eentje moest staan. #-o
Dit was ook plaats naar het einde toe waar vele bikers al door hun beste krachten-reflexen door waren.
Ben daar ook overgevlogen, ben gelukkiglijk al wat gewend, viel dus mee,
maar... was beetje verder in boske toen crashgeluidje hoorde, zal nie den eerste en niet de laatste geweest zijn !!!

Voor de rest leuke toer, zwaarste kwam op laatste, goed afgepijld.
Dat lussen systeem is heel goed, ge kunt voor lange afstand vertrekken en als de beentjes moe worden korter kiezen.Full version 20,7av
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Oakley wrote:
Willy D wrote:
Oakley wrote:We zijn weer terug in Rotterdam
dat meent ge nie...van Rotterdam naar Heverlee voor een tt'ke =D>
Valt mee, is +/- 1,5 uur rijden. Voor 90 km op de mountainbike is dat best te doen. Alleen lukt het ons niet om vroeg te starten :lol:
Petje af =D> :-)
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Post by Trekkie 800 »

Vandaag afgezakt met Sportyboy afgezakt voor de 52. We dachten dat gaat een ramp worden met de aanhoudende motregen maar net voor we vertrokken, was het droog. En het parkoer... was zelfs nog stoffig.
Deze keer eens een "korte" toer ipv een lange. Voordeel: je moet niet op spaarstand rijden. Vond het een zeer leuk tochtje. Door de zovele toffe afdalingen hebben de brede wegen en de soms ruwe ondergrond mij niet gestoord. Vond de eerste bevoorrading wel een beetje vroeg maar we hebben er dan ook 2 gehad op deze afstand. Bepijling kon moeilijk beter. In een bepaalde afdaling hangden er zelfs een stuk of 7 om één boch aan te duiden... Die drop had ik gelukkig optijd gezien dus niets spectaculair meegemaakt. Een zeer klein minpunt waar ik eigenlijk zelf bijna geen gebruik van maak was het gebrek aan een bewaakte fietsenstalling. Vooral mijne maat maakt daar gebruik van maar hij had een slot bij dus... Ook nog tof, we waren nog eens een keer voor den twaalfen binnen.
Ben vandaag dus zeer tevreden naar huis gekeerd !!!
Willy D
Mountainbiker

Re: gevaar

Post by Willy D »

dirtymtbiker wrote:
Cokeman wrote:Alles is reeds gezegd. Prima tocht. In de laatste 5 km kwamen ze iemand met de ambulance oppikken die één van die kassei-afdalingen niet goed verteerd had. Hopelijk niet te ernstig. Persoon had we al zo een "brace" om zijn nek.
Volgend jaar zeker weer van de partij. Leuke omgeving.
Ja, gast was juist na kasseistook beneden te voet aan het gaan, gevraagd dat het ging, was ok, wel pijn aan schouder,ging niet meer om te rijden, ... eens gevoeld aan sleutelbeen én dat stak nogal beetje omhoog !!! peins zes weken rust, sterkte aan die gast.
ac-luxatie...doet wreed zeer. 'k Heb er 3 maanden mee buitenstrijd gelegen, maar dat was een gevolg van een mislukte operatie.
mambo en co
Mountainbiker

Post by mambo en co »

ik ben gewoon voor altijd toertochten te doen van 40 à50 km .maar vandaag toch voor de 72 km en geeeen spijt gehad was zeer leuk en alles was inorde, bepijling, bevoorrading ,afspuitstand en vooral de leffe ,zeker tot volgend jaar ,groetjes wtc pellenberg toertocht op 7 february,had en gemiddelde van18 km en hoogte verschil van 910 meter
tokki afrit 16
Mountainbiker

Post by tokki afrit 16 »

Hallo iedereen,

Allereerst iedereen bedankt voor de talrijke opkomst vandaag op ons mtb tochtje... =D> Met 1431 deelnemers moet ik zeggen dat deze fietsdag meer dan geslaagd is... :lol: Even vreesden we dat de tocht "in het water" zou vallen toen het vanmorgen begon te miezeren maar gelukkig besloten de weergoden ons toch nog wat te sparen... al was dat beetje regen toch wel oorzaak van verschillende toch wel vrij ernstige valpartijen... #-o Sterkte aan alle slachtoffers en hopelijk kunnen jullie snel weer op het "stalen ros" kruipen [-o< . Wel vond ik het raar te lezen dat er zovelen gevallen zijn op het "dropke"... Elk parcours met uitzondering van de 28 km is daar gepasseerd en tijdens de tocht is niemand ons komen verwittigen dat we daar een gevaarsbord vergeten waren... Maar toch MEA CULPA... Door het feit dat dat deel van het parcours vrijdag is afgepijld en dat we zaterdag in de late namiddag de gevaarsborden en dergelijke plaatsten (om te vermijden dat deze zouden verdwijnen) is er daar waarschijnlijk het vergeetduiveltje ingeslopen... Dus bij deze roep ik iedereen op om indien er zulk een foutje wordt opgemerkt, om dan de organisatie zo snel mogelijk te verwittigen zodat het euvel onmiddellijk verholpen kan worden... Maar nogmaals MEA CULPA.... :oops: :oops: :oops: Verder heb ikzelf ook nog wel een bemerking naar de bikers toe; namelijk het is mij vandaag weeral opgevallen dat er toch nog steeds opvallend veel mensen rijden ZONDER FIETSHELM... #-o [-X ik vind dit echt wel een beetje onverantwoord en vooral onbegrijpelijk. Wat mij betreft mag de fietshelm best een verplicht item worden op mtb toertochtn. Maar dit even terzijde :roll:
Nogmaals iedereen erg bedankt ook voor de appreciatie voor onze tocht die jullie laten blijken hier op het forum en ik hoop jullie volgend jaar allemaal opnieuw te mogen begroeten op ons "tochtje"...
Bedankt en tot volgend jaar..... =D> =D> =D>

PS: Schijfrem, bedankt voor de weeral schitterende foto's van onze tocht. Door de drukte van de vele valpartijen en pannes heb ikzelf ditmaal geen foto's kunnen maken. Dus Schijfrem, BEDANKT... =D>

Grtzz
Tokki
jonathan_s
Mountainbiker

Post by jonathan_s »

't Was helemaal geslaagd voor mij.

Om half 6 was ik opgestaan om naar het station van Hasselt te fietsen. Iets voor 9 konden we dan aan de brandweer vertrekken, na ingeschreven te hebben voor de 73km. Ik op een eenwieler, mijn maat op zijn tweewieler.
In het verleden heb ik meer mountainbike tochten gedaan, (onderandere in houffalize en Coo,..), gewoonlijk wel onder de 50km, dus ik wist dat het niet vanzelfsprekend zou zijn, maar 'k had niet verwacht dat er zo technische stukken in Leuven waren. De downhill gedeeltes waren allemaal goed te doen per eenwieler. (Op een paar extreme stukjes na) Het vereiste wel de stuurkunst en reflexen die ik nu na 3 jaar training begin te krijgen. Door het ontbreken van een vrij wiel, ging het natuurlijk ook nooit zo snel als echte mountainbikes. Het klimmen was bij momenten zwaar, enkele keren moest ik stukken wandelen omdat het ondoenbaar werd. Na zo'n 10km heb ik mijn cranks van 112mm naar 125mm verzet om meer moment te creeren. (thanks to dual-holed cranks :p ).
Al bij al ging het niet zo snel, zeker de laatste 10kilometers waren zwaar, maar ik ben zeer tevreden deze tocht uitgereden te hebben. Het was rond half vier toen we arriveerden. Op mijn teller staat nu 95km door de stukjes van het thuis naar het station en terug erbij.

De organisatie was ook fantastisch zoals hier al eerder is gezegd, ik kom volgend jaar zeker terug!

edit: en vergeten te zeggen dat kasseien niet ideaal zijn voor eenwielers... ik ben helemaal door elkaar geschud. :) Maar 't was wel leuk.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Willy D wrote:
Oakley wrote:We zijn weer terug in Rotterdam
dat meent ge nie...van Rotterdam naar Heverlee voor een tt'ke =D>
En ik naar Brouwersdam(onder Rotterdam) om te windsurfen,dus ook 1,5 rijden.Was lang geleden en nog eens men oldtimerplanken had bovengehaald.
Toch wel wat rotweer gehad en spijt dat ik de toertocht niet heb gereden zo te lezen aan jullie bevindingen.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaaien vliegen niet over "dropkes"!

Post by StrammerMax »

Vandaag omstreeks 9.10 u gestart aan de toer van 73 km in het gezelschap van devil biker en nidecker die voor de 52 km koos wegens nog andere bezigheden vandaag. Het ging vrij vlot om m’n maten bij te houden. Ik had wat schrik of het wel zou gaan omdat ik gisteren al 60 km was gaan biken in Kruishoutem. Ik had in het begin al prijs toen ik ineens stopte omdat devil zijn krachtvoer uit zijn zakken aan het verliezen was en de biker die ineens toch wel erg dicht achter mij hing dat niet gezien had! Wat doede gij nu, zei deze verbouwereerd! Stoppen hé, da ziede toch! :lol: Ik moest toch een stevige inspanning leveren op de vele klimmen die elkaar opvolgden, zelfs dezen op verharde wegen. Om niet te spreken over de met steenpuin bezaaide paden die er zeer stoffig bijlagen! Maar geregeld kwamen er leuke afdalingen over boswegen, holle wegen of kasseistroken. Toch raar hoe zo een bospad daar ineens kan overgaan in een brede kasseienweg. Ik denk dat we wel alles gehad hebben wat deze omgeving biedt. Zoals Verellen vermoedt, ook stukjes die aangedaan werden tijdens de TT van Wijgmaal (ik denk onder anderen het allerlaatste paadje richting autoweg en kazerne en op de plek van de eerste bevoorrading stond die toen ook) en tijdens de TT van Loonbeek (die steile klim in het bos, daar boven stond toen de bevoorrading in de gietende regen). De klim in die straat naar Everberg toe kon verdorie ook tellen. En na elke bocht ging het weer verder naar boven! We weten nu in ieder geval dat die plek haar naam niet gestolen heeft!

Weinig “hinder” gehad van de wandelaars, gewoon een beetje voorzichtig zijn en uitkijken. Enkel in een klim over een veldweg met diepe groeven was het even hachelijk omdat daar net op dat moment vele mensen naar boven wandelden. Want kracht zetten, moeten uitwijken en dan nog zien dat ge niet in zo’n groef belandt en tegen de grond gaat!

Na 40 km was rubber-12 ons ook bijgebeend. Toen begon ik de inspanning toch al te voelen in de benen. De laatste acht kilometers ging het licht dan toch echt uit en was elke bijkomende klim een beproeving. En ook al had ik devil in een klim van me af kunnen schudden, ik kon m’n maten niet meer bijhouden! Hadden die twee zich toch wel aan de “drop” opgesteld om met de gsm te filmen hoe ik naar beneden kwam! En omdat ik daardoor afgeleid was heb ik hem ook maar op het allerlaatste moment bemerkt! En alles dichtgegooid! Ik ga die mannen niet gunnen van mij te zien vliegen, zelfs niet als lid van De Papegaai Bike Team. Mijn knoken zijn trouwens niet meer geschikt voor capriolen van dit kaliber! De bikers die nog volgden kwamen toch heel naar beneden. Wij hebben wel aan de aankomst een biker gezien wiens been volledig ingepakt was met een windel! Volgens mij hebben de brandweermannen die drop opzettelijk niet gemarkeerd om te kunnen uitrukken!

Net toen ik aan de aankomst wilde zeggen dat ik eigenlijk toch wel trots was op mijn prestatie van deze afstand volbracht te hebben, komt rubber te vertellen dat hij deze toer wel goed vond. In het begin goed doortrekken en het tweede stuk (met ons er bij dus) rustig aan! Maten zijn toch wel goed om het zelfvertrouwen van een mens op te krikken! :roll:

Ik heb me heel goed geamuseerd vandaag en ben content dat de regen is uitgebleven. Alles prima georganiseerd, goed uitgepijld, gaten gemarkeerd met paaltjes voorzien van het brandweer-logo, gevaarlijke plekken aangeduid, behalve het dropke dan :lol: , zelfs een speciale Leffe-stand in de hangar! Ik denk dat ik vannacht goed zal slapen!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* www.wieleradvies.be * www.heldwillenworden.be
Flitser
Mountainbiker

Mannekes, dat was goed georganiseerd!

Post by Flitser »

Enkel maar lovende kritiek van mijn kant!
Heel leuke tocht, en hoewel ik dikwijls naar Oud Heverlee afzak (zoet water) om de bloso-route te rijden, heb ik geen enkel stukje herkend (behalve een heel klein stukje groene route).
Bijna niet te geloven hoe het mogelijk is om zo veel off-road te vinden met technische stukjes en verschillende afstanden; voor elk wat wils dus! =D>
Ik heb me niet laten vangen door het drop'ke... maar ben wel overkop gegaan tijdens een vroegere lange afdaling (net voor de bevoorrading aan de hangar)... Een beetje ontstuimig geweest denk ik. :oops:
Leuke koprol gemaakt om de val te breken, en terug het aluminium ros op.
Na verloop van tijd (in de namiddag) bleek echter dat ik een verstuikte pols heb, maar dat overleven we wel...

Ik kan dus alleen maar confirmeren: draag begot een helm... :evil: Een polske verstuiken valt nog mee. Een schedeltje breken is een ander paar mouwen!!! Misschien moeten we wel stellen: "Als je geen helm draagt, dan ga je ervan uit dat daar niets te beschermen valt", als je begrijpt wat ik bedoel.
Post Reply