13/09/09 Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

De 73 km gedaan, vertrokken om 9:40. Eigenlijk ging ik de 53 doen, maar aan het vertrek kwam ik pierrot le fou tegen, die juist terug van een controletoer, mij wist te overhalen om een langere rit te doen.

Parcours : dit moet dè vals plat regio van Vlaanderen zijn, steeds op en af. Er mocht wel wat meer bos inzitten zoals op het einde.
Eerste klas bevoorradingen. De sportdrank aan de laatste bevoorrading had wel een vreemd smaakje, maar er nadien toch geen last van gehad, dus dat zal wel in orde geweest zijn.
Bepijling was prima, twee keer wat gehapert, maar dat lag aan ons.
De wandelaars hadden wel een heel stuk gelijklopend met de toer, maar geen problemen gehad, wederzijds. Gewoon snelheid wat aanpassen en op tijd verwittigen, elk op één helft van de weg. Gelukkig waren het geen singletracks.

Aan de 'drop' was ik blij goeie remmen te hebben, in afwachting van mijn bikemaat, die wat achter lag, heb ik me op de boomstam (die er precies speciaal voor ligt) gezet. GSM in videomodus, stapt hij toch wel af zeker #-o . Ik heb het hem nog eens voorgedaan, en daarvoor de drop opgereden, kwestie van dat ook eens te proberen.

Er waren verschillende soorten bikes op het parcours : een cyclocrosser die het op de keien na de eerste bevoorrading wat moeilijker had, een éénwieler (jonathan_s?) =D> chapeau.
Ook een meisje met leuke spd-schoenen, die trokken wel heel erg op korte lederen bottekes 8) .

Nog twee Leffe's aan den après en tevreden terug naar huis.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

cyclon wrote: ook adri gezien on the road, al deed ie de toer niet (kwam uit andere richting)
Dat kan verdorie nog kloppen ook , ik was te laat op om te starten voor de 92K en heb dan maar een rondje Zonienwoud gedaan, toch ook 103km en 1200 hm :oops:
BENd over
Mountainbiker

Post by BENd over »

Misty wrote:Heb de 92km gedaan....jammer van men lekke band na 13km maar na die is ook de regen gestopt en heb ik met rot geamusseerd.....heb er een stevige training van gemaakt en was na 3:50u. binnen had 89km inplaats van 92km en 1127hm , kan iemand me bevestigen of de kmtrs juist waren want heb met een andere voorband gereden en msh niet de juiste wielomtrek ingegeven !

Misty,
had 90km toen ik terug aan de auto was
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

A d r i wrote:Dat kan verdorie nog kloppen ook , ik was te laat op om te starten voor de 92K en heb dan maar een rondje Zonienwoud gedaan, toch ook 103km en 1200 hm :oops:
Doe onze roadbook eens 2 keer na mekaar Adri, dan komt ge ook aan die cijfers. Deze keer wel volledig rijden hè. :wink:

Bon, vroeg vertrokken voor de 92 km. 2 keer redelijk nat geworden wat toch wel fris was door de wind. Perfecte bevoorradingen en een kurkdroge ondergrond. Ondanks de goede bepijling toch serieus misreden. Ergens na de 3e bevoorrading in Meerbeek afgeslagen waar het niet moest en weer op het parkoer uitgekomen. Veel te laat pas door dat ik daar precies al eens geweest was die dag. #-o Allemaal mijn eigen domme fout. Gratis kilometers zullen we maar denken.

95.3 km en 1235 hm.
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

wij van het zeetje hebben ook genoten van deze toertocht. =D>
Normaal hadden we de 52 km gereden maar uiteindelijk toch beslist om de 72 km aftehaspelen en ons zeker niet beklaagd.

spijtig genoeg wij waren maar om 10.35 uur vertrokken en de 2 de bevoorrading was reeds verdwenen, niettemin toch elke meter genoten van deze tocht .
bepijling, douches, bike wash... =D> =D> =D>
een zeer mooie streek en zeker een streek om in het vervolg nog wat beter te leren kennen :roll:

groeten en bedankt voor deze heerlijke bike dag :wink:

10 de middelkerkse chouffetocht zondag 8 november
bezoek ook eens onze site www.choufkes.be
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

MÖBIAAN wrote:Prima tocht, maar toch ook mooi bezeerd op dat dropke een paar km voor het einde. Er reed geen biker voor mij en had dus geen idee wat er zat aan te komen. Wel rechtgebleven, maar de pols deed toch geen deugd... Stonden daar toch enkele mannen te kijken en zelfs één foto te nemen, ramptoerisme? ;-) Enfin, ik denk inderdaad dat er daar er nog wel een paar zich lelijk betond volgens een bikerzeerd zullen hebben, hopelijk zonder al te veel erg.
die mannen waren ik en rubber 12 :lol:
we waren aan het wachten op strammermax (kerel met blauwe jas en witte trek) die 100 meter terug blijkbaar stil stond.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

heb de 73 gereden...voor de start Schijfrem effe gesproken en dan de velo opgesprongen.
'k heb me goe geamuseerd, dat wel, maar had er toch ietske meer verwacht...meer bos, maar soit, die 999 gps-hoogtemeters hebben ook zeer gedaan.

Dat dropke, gewoon afgereden...
Oakley
Mountainbiker

Post by Oakley »

We zijn weer terug in Rotterdam na een geslaagde tocht!
Mijn Garmin kwam niet verder dan net geen 87 km ipv 92... Maar dat mocht de pret niet drukken. Ook niet de drop die ook 1 van ons groepje "te pakken" had. De drop ging net goed, maar resulteerde in een snake-bite. Op het laatst dus nog even een band kunnen verwisselen.
Complimenten voor de organisatie, perfecte tocht!
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Oakley wrote:We zijn weer terug in Rotterdam
dat meent ge nie...van Rotterdam naar Heverlee voor een tt'ke =D>
Oakley
Mountainbiker

Post by Oakley »

Willy D wrote:
Oakley wrote:We zijn weer terug in Rotterdam
dat meent ge nie...van Rotterdam naar Heverlee voor een tt'ke =D>
Valt mee, is +/- 1,5 uur rijden. Voor 90 km op de mountainbike is dat best te doen. Alleen lukt het ons niet om vroeg te starten :lol:
Post Reply