13/09/09 Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

tv wrote:ik zal er ook zijn met mijn oom voor de 73 km. Vorige week mijn MTB-seizoen tof begonnen met 65 km in Erwetegem en deze tocht zal daar een schoon verlengstuk aan breien. Vorig jaar reeds gereden en dat was een leuke tocht.

beetje off-topic maar als iemand die vooral op de weg toertochten rijdt vraag ik mij af: waarom zijn MTB'ers zo gebrand op Leffe? Niet dat dat een slecht bier is, maar onder wegtoeristen wordt meestal het lokale bier gedronken (en minder mee uitgepakt 8) ) . Wie overtuigt mij ...
Vraag ik mij ook af :-k donkere Tongerlo is nog beter :drunk:
Misty
Mountainbiker
Location: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012

Post by Misty »

Oudenaarde zal ook vertegenwoordigd zijn voor de 92km.....kreeg wel niemand van de bike-maten mee ! En zet voor mij maar nen Orval klaar als het even iets anders mag zijn dan Leffe !

Misty,
tokki afrit 16
Mountainbiker

Re: Druk?

Post by tokki afrit 16 »

Manouche wrote:Prachtige toertochten van de pompiers. Heerlijke streek.
Maar lees ik nu dat ook de shortmtbikers dezelfde dag ook hun toertocht rijden. Voor een groot stuk op hetzelfde parcours? Dat wordt dringen?
De Shortmtbikers hebben inderdaad ook hun "6 uren van Kortenberg" maar voor zover ik weet zitten we nergens op hetzelfde parcours....
Dus geen probleem =D> =D> 8)

Tokki
Granville31
Mountainbiker

Re: Druk?

Post by Granville31 »

Manouche wrote:Prachtige toertochten van de pompiers. Heerlijke streek.
Maar lees ik nu dat ook de shortmtbikers dezelfde dag ook hun toertocht rijden. Voor een groot stuk op hetzelfde parcours? Dat wordt dringen?
Neen neen, er is geen 2de TT morgen. Mijn antwoord kwam naar aanleiding van een vraag van een kust-collega. Op zijn twijfels om af te komen verwees ik hem naar reacties op de TT van de Shortmtbikers die in dezelfde streek rijden. That's all.
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

52km gebold in Heverlee. Het recept kenden we van vorig jaar. Een tof tochtje met de nodige hoogtemeters, 2 goede bevoorradingen en een pak stof.
Geen bemerkingen voor de brandweermannen van Leuven. Het was goed georganiseerd! =D>
Verellen
Mountainbiker

Post by Verellen »

Yep, weeral de eerste met een verslagje! :lol:
YES!! Eindelijk terug de benen van juni-juli gevonden en nog eens een marathon kunnen uitrijden!
Wel niet de 92, ik heb de eerste lus vd 92 genomen en van dan af telkens de 73.
Zo kwam ik op 79.71 km uit met een avs van 20.29.
Schitterend systeem trouwens, die lussen, zo kan je telkens je gevoel volgen en rijdt normaal gezien niemand te weinig of te veel.
Ik kan eigenlijk mijn commentaar van vorige week in Diest copy-pasten, ook dit was een voortreffelijke organisatie met alles op en aan, zeer degelijk allemaal =D>
Klein puntje van kritiek mss de onbewaakte fietsparking :oops:
Parcours was zalig, veel bekende stukken gezien van Bertem, kortenberg en ik dacht zelfs Wijgmaal? Niet getreurd hoor, dit is exactly my cup of tea! Ellenlange klimmen en pittige, technische afdalingen! Max speed 57 km/u :drunk:
Mooie panorama's met die 2 draaiende torens o.a. (wat is dat eigenlijk?) en prachtige holle wegen.
De organisatie had ook aan alles gedacht, er lag onderweg een blauwe matras in de kant voor zij die even wilden uitrusten, een paar km verderop lag een volledige wc in de struiken en nog iets verder stonden 2 badkuipen in de wei! :lol:
En om al in de sfeer van Halloween te komen, stond op het laatst een griezelig oud Mieke keihard van haar gat te maken "Gelle moogt hier nie komen! Daar is de straat! Volgend jaar leggen we hier nagels!" 8)
Kortom een erg geslaagde marathon met alles op en aan =D> =D> =D>
Dacht zelfs nog even dat die 3e bevoorrading er wat over was, maar ik heb die extra energie nog goed kunnen gebruiken in het slot :oops:
Op het einde vielen ze trouwens als vliegen, soms zelfs letterlijk, aan die laatste bos-passage was er een dropje van 30 cm ongeveer. Daar is er ene afgevlogen op volle snelheid en over zijn stuur gegaan (Blauwe Granville, truitje van Primus). Die was daar even niet goed van, hopelijk heeft hem er niks aan over gehouden :(
Ook opvallend veel lekke banden en gebroken kettingen en derrie's gezien onderweg, Fiestenmakers gaan weer gouden zaken doen morgen! :bounce:
Weer geen tijd voor den après, moest weer voor 13 u thuis zijn (ik heb geen kwaaie vrouw hoor, die moet gewoon dikwijls werken op zondag :wink: )
Definitely tot volgend jaar!
.:bert:.
Mountainbiker

Post by .:bert:. »

Verellen wrote: Op het einde vielen ze trouwens als vliegen, soms zelfs letterlijk, aan die laatste bos-passage was er een dropje van 30 cm ongeveer. Daar is er ene afgevlogen op volle snelheid en over zijn stuur gegaan (Blauwe Granville, truitje van Primus). Die was daar even niet goed van, hopelijk heeft hem er niks aan over gehouden :(
Da dropke was wel ietsje meer dan 30cm, en den boom die daar langs stond beenhard. Ik weet da uit ervaring #-o .

Da's eigenlijk, naar mijn mening, een beetje een minpunt geweest. Dat was nu precies wel de plaats om een gevarenbordje te zetten want ik kwam daar met dik 40 onderaf en op 't allerlaatste zag ik pas dat dropke. Raakte zowiezo toch niemeer stil dus dan maar door, met iets anders resultaat dan ik verwacht/gehoopt had.

Anyhow, voor de rest niks dan lof en tot volgend jaar.
tv
Mountainbiker

Post by tv »

wij zijn ook geweest voor de 73 km. Mooie tocht, prima organisatie en ruime bevoorradingen. de moeite...

de benen waren vrij goed, goed gedoseerd gereden. Ik heb wel wat pech gehad, op grondgebied EVERBERG ben ik 3 * gevallen, telkens schoof mijn voorwiel weg.. laatste val heeft zelfs mijn duimpje gepeld. Zal allicht aan het feit liggen dat ik als wegtoerder nog wat moet wennen aan de mountainbike, dus een beetje mea culpa.

bedankt aan de pompiers trouwens voor de prima EHBO.

de confrontatie met de wandelaars verliep goed, op 1 pipo na, die in zijn boertig gedrag bijna wandelaars omver reed, en stond te roepen dat de voorizchtige fietsers op gezamelijke stroken moesten sneller rijden. Onnozelaars, je vindt ze overal.

maar dit ene minpuntje doet niks af aan deze prima organisatie
Verellen
Mountainbiker

Post by Verellen »

Bert schreef:
Da dropke was wel ietsje meer dan 30cm, en den boom die daar langs stond beenhard. Ik weet da uit ervaring .
Je hebt gelijk, daar had best een GEVAAR-bordje gemogen.
Stefke81
Mountainbiker

Post by Stefke81 »

Verellen wrote:Bert schreef:
Da dropke was wel ietsje meer dan 30cm, en den boom die daar langs stond beenhard. Ik weet da uit ervaring .
Je hebt gelijk, daar had best een GEVAAR-bordje gemogen.
Inderdaad is het enig minpuntje aan een voor het overige voortreffelijke organisatie. Ik heb het "drope" ook te laat opgemerkt en ben ook gevallen. Lichamelijke schade valt heel goed mee, enkel achterwiel is serieus krom (maar wss te herstellen.)
Post Reply