zijn zelfs zeer gemakkelijk op en af de ust velg te halen
Banden: Hutchinson
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
Goei bandjes ,ik heb wel de gewone steken in 2.00 .
Ik heb er zelfs mijn scorpion's 1.75 voor opzijgelegd en heb ze te koop gezet(geen interesse
)

Ik heb er zelfs mijn scorpion's 1.75 voor opzijgelegd en heb ze te koop gezet(geen interesse
- Firefly
- Mountainbiker
- Location: Votec Tox, Yeti AS-R 575, Specialized Allez comp,Cube Elite HPC, Kawasaki ZX-6 & -7R
Idd heel content van, heel goede allround band, naast modder ook heel goed voor losse ondergrond al heb je dan wel soms last van onderstuur, maar als je er veel asfalt mee rijdt slijten ze redelijk snel, ze zijn vrij zacht. In 1.85 slijten ze ook veel sneller ivm 2.00 omdat de toppen een heel stuk kleiner zijn.
De Mosquito wordt nu voor 2005 wel vervangen door de bulldog, maar daar heb ik nog ni mee gereden.
Van de Scorpions ben ik ook tevreden, ook 2.0 en ook een hele goede allround band, die zijn wel beter voor losse ondergrond.
De Mosquito wordt nu voor 2005 wel vervangen door de bulldog, maar daar heb ik nog ni mee gereden.
Van de Scorpions ben ik ook tevreden, ook 2.0 en ook een hele goede allround band, die zijn wel beter voor losse ondergrond.
- kristofbomans
- Mountainbiker
Post by kristofbomans »
Het is enkel voor wedstrijden dat die band gebruikt zal worden, zware modderige parcoursen. Ik rijdt met een trek elite 9.8, zou ik dan gaan voor 1.85 of 2.00? Heeft de 1.85 voldoende grip in klimmen?
- Firefly
- Mountainbiker
- Location: Votec Tox, Yeti AS-R 575, Specialized Allez comp,Cube Elite HPC, Kawasaki ZX-6 & -7R
zolang het profiel goed is heb je voldoende grip, de 1.85 is idd wel iets sneller dus wsl een betere keuze voor wedstrijden.bikerke83 wrote:Het is enkel voor wedstrijden dat die band gebruikt zal worden, zware modderige parcoursen. Ik rijdt met een trek elite 9.8, zou ik dan gaan voor 1.85 of 2.00? Heeft de 1.85 voldoende grip in klimmen?
-
-JP-
- Mountainbiker
Na ongeveer 1800km is mijn Scorpion achterband aan het scheuren aan sommige noppen.
De noppen zelf zjin nog niet half weg, maar mijn gewicht (toen ik begon 95 nu 85kg) in combinatie met druk van 2bar zal voor wat extra slijtage zorgen.
Daarmee dat ik dacht de achterband voor de winter te vervangen door de Toro. Heeft er iemand nog info/ervaringen met de Toro en of Scorpion?
Aangezien ik op die 1800km maar 2 maal lek gereden ben en voor de rest geen klachten had over de scorpion wil ik bij Hutchinson blijven.
Ik probeer zoveel mogelijk off-road te rijden dus asfalt prestaties zijn niet echt aan de orde. De asfalt dient alleen om de rest aan elkaar te rijgen :D
De noppen zelf zjin nog niet half weg, maar mijn gewicht (toen ik begon 95 nu 85kg) in combinatie met druk van 2bar zal voor wat extra slijtage zorgen.
Daarmee dat ik dacht de achterband voor de winter te vervangen door de Toro. Heeft er iemand nog info/ervaringen met de Toro en of Scorpion?
Aangezien ik op die 1800km maar 2 maal lek gereden ben en voor de rest geen klachten had over de scorpion wil ik bij Hutchinson blijven.
Ik probeer zoveel mogelijk off-road te rijden dus asfalt prestaties zijn niet echt aan de orde. De asfalt dient alleen om de rest aan elkaar te rijgen :D