13/09/2009 Flanders Cup Geraardsbergen
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- RACING ANIMAL
- Mountainbiker
- Location: Competitiebike; Fuji SLM 01 2012, wegfiets specialized sl3
Post by RACING ANIMAL »
vind dei starturen ook maar niks. Wij starten om 16u!! In Herbeumont was het ook zo laat. Ik vind 15u al laat. Nu ja we nemen het erbij zoals het is hé....

- pervelo
- Pro
- Location: Thompson/Bmc/pervelo bike/tune,chris king,no tubes,black spire.......
222 positief en negatief,dus 111m klimmen per ronde.lorre88 wrote:222 hoogtemeters per rond dat word dan einde koers ( rekening houdend met 12 tal toeren voor elite) 2664 hoogtemeters. Wat een koers zeg. Lastig zal het al zeker worden. Hoe meer klimmer hoe beter...
Zoals het er nu naar uit ziet zal het parcours eerder na de 4km gaan(dit door de goede weersvoorspellingen.
- Dummy
- Mountainbiker
Zet het parcours uit door de warmte?pervelo wrote:222 positief en negatief,dus 111m klimmen per ronde.lorre88 wrote:222 hoogtemeters per rond dat word dan einde koers ( rekening houdend met 12 tal toeren voor elite) 2664 hoogtemeters. Wat een koers zeg. Lastig zal het al zeker worden. Hoe meer klimmer hoe beter...
Zoals het er nu naar uit ziet zal het parcours eerder na de 4km gaan(dit door de goede weersvoorspellingen.
Ik ben wel benieuwd naar deze omloop eigenlijk.
- s-biker gert
- Mountainbiker
- Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT
Post by s-biker gert »
Als man van de streek ken ik ongeveer het parcour dat ze gaan volgen en 't zal nie voor poesies zijn, als ge ziet hoeveel keer ze diene flank van de muur op en af gaan
Zeer zware start als het mij vraagt, direct de kloosterstraat op en dan rechts klein baantje naar de kapelmuur op, daar zult ge al kunnen zien wie goed zit. Aan da afdalingske aan het oudenbergshof heb ik ook al eens stil gestaan maar heb vlug rechtsomkeer gemaakt want ik heb last van hoogtevrees
. Alvast nen dikke
voor de mannen van pervélo voor het uitstippelen van het parcour
Zondag zal ik zeker aanwezig zijn (als toeschouwer)
Zondag zal ik zeker aanwezig zijn (als toeschouwer)
- laagvlieger
- Mountainbiker
- s-biker gert
- Mountainbiker
- Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT
Post by s-biker gert »
Ja maar dat is de zaterdag. Anders had ik wel eens mee gedaan met de citizen-racelaagvlieger wrote:@Gert ging jij niet naar mtb school?Grtz
-
driesmuylle
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F29 12 / Trek 8500 08 / Specialized Tarmac 09
Post by driesmuylle »
Ik had graag wat advies. Ik heb nog nooit meegedaan met een XC-wedstrijd. Ik ben 27j, heb geen licentie en ben nergens bij aangesloten. Graag had ik zondag eens meegedaan in de Funklasse. Enkele vraagjes:
- welke reeks van funklasse : A of B
- duur van wedstrijd
- Wat is noodzakelijk om mee te mogen doen ? Licentie,...
- is 4km niet wat kort, ben niet de meest explosieve type die er is.
- duur van wedstrijd
- zonder vergunning moet je starten bij de fun B ( deze starten 1 a 2 min. na de fun A.Ik had graag wat advies. Ik heb nog nooit meegedaan met een XC-wedstrijd. Ik ben 27j, heb geen licentie en ben nergens bij aangesloten. Graag had ik zondag eens meegedaan in de Funklasse. Enkele vraagjes:
- duur van wedstrijd
- de wedstrijd duurt ongeveer 1 uur.
- identiteitskaart en 31 euro voor deelname, je krijgt 15 euro terug voor je chip en nrplaat.
- 4 km is inderdaad wel kort dus je zal stevig moeten rijden wil je niet ingehaald worden door de eersten van de fun A.
gr en tot zondag
- MC Jo
- Mountainbiker
- Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;
Amaaaaai, net terug van het parcours. Eens gaan verkennen om te zien of ik zou mee doen met de Citizen's race. Is voor mij persoonlijk te zwaar, vooral omdat ik zelf te zwaar ebn
MAAR : WAT EEN PARCOURS!!!!!!
TECHNISCH, ZWAAR, BEHENDIGHEID,....... ALLES HEB JE NODIG OM HIER DEFTIG OP ROND TE DRAAIEN.
RUDY : PROFICIAT!!! JE HEBT TERUG EEN SUPER PARCOURS IN ELKAAR GEBOKST!!!!!!
VOOR DEGENEN DIE NIET KOMEN : DE AFWEZIGEN HEBBEN MEER DAN ONGELIJK!!!!
IK ZOU ZEGGEN : DOE MAAR EENS DE MOEITE OM NAAR DIT EVENEMENT AF TE ZAKKEN!!!
DIKKE PROFICIAT!!!

MAAR : WAT EEN PARCOURS!!!!!!
RUDY : PROFICIAT!!! JE HEBT TERUG EEN SUPER PARCOURS IN ELKAAR GEBOKST!!!!!!
VOOR DEGENEN DIE NIET KOMEN : DE AFWEZIGEN HEBBEN MEER DAN ONGELIJK!!!!
IK ZOU ZEGGEN : DOE MAAR EENS DE MOEITE OM NAAR DIT EVENEMENT AF TE ZAKKEN!!!
DIKKE PROFICIAT!!!